Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2007-2008 » Pieter Buzing winnaar tweede Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Pieter Buzing winnaar tweede Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een score van 4½ uit 5 heeft Pieter Buzing de tweede Grand Prix Rapid-avond op zijn naam geschreven. Hij bleef op weerstandspunten Martin Glimmerveen voor.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-10-2007 01:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

laatste ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

...en op het andere bord eindigde een bijzonder spannend duel uiteindelijk in het voordeel van Pieter.

Ik zou de slotronde toch iets anders willen omschrijven. Het volgende beeldmateriaal spreekt boekdelen:


Buzing - Beltz, na 17. exd5

Het vervolg:
17. ... Lf6?? 18 dxc6 1-0

En zo kwam het dat ik plots bovenaan eindigde. Overigens kreeg ik tegen Naomi Snikkers ook in de opening materiaal in de schoot geworpen. Mijn remise tegen Lucien vd Lisdonk valt in de categorie "grandmaster draw". Tegen Marco Kirana en Bart Vlasblom heb ik wel technisch goede partijen gespeeld.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Pieter Buzing on 23-10-2007 at 08:01.

23-10-2007 08:00 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hrm, dan heb ik dingen verkeerd onthouden. Ik heb de partijen ook niet kunnen volgen uiteraard. Desalniettemin gefeliciteerd met je eerste Grand Prix Rapid-winst!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-10-2007 08:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks de afwezigheid van bv. Chiel, Joost en Joram was het nog een redelijk bezet GPR. Ik scoorde 1,1,1,r,1, met de verrassende tegenstand: Edgar, Rob, René T, Diederik, Bob.

Edgar en Bob hadden eigenlijk geen kans. Tegen Rob mishandelde ik de opening, waarna hij het een aantal keer onhandig deed en alsnog geen echte kans had. Tegen René maakt ik het vanwege tijd nog even spannend, maar alleen Diederik was het echt spannend tegen. Uit de gelegenheidsopening 1.f4 stond ik met zwart eigenlijk constant minder, al wist ik materiaalverlies steeds net te vermijden. Wellicht dat ik ergens uit de problemen was, maar bereikte uiteindelijk terecht een beter eindspel, maar moest vanwege tijd het eeuwig schaak toestaan. Hij had er uit kunnen lopen, maar dat was praktisch gezien erg riskant.

Al met al goed gespeeld, maar een vreemd lage tegenstand (qua rating dan), waardoor ik op voorhand geen vertrouwen had in de tie-break op weerstandspunten Glimlach Uiteindelijk bleek het maar 1 puntje verschil te zijn, dus ook Pieter had geen enorme tegenstand gehad. Zal wellicht iets te maken hebben door de vele misstappen, zoals Arno al zei.

Het was trouwens de eerste keer dat ik meer dan 4punten haalde op een GPR. Nu maar op naar de 5 Grijns

23-10-2007 14:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De misstappen hadden natuurlijk ook te maken met het nieuwe bestuursmodel bij DSC Grijns
Ikzelf smaakte het genoegen een opgave van Hora te horen. Drie pionnen, een kwaliteit en een stuk zijn iets teveel Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-10-2007 14:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had remise tegen de nummer 2 en tegen nummer 44 van de 45 Lach . Verder alleen verloren van Gert dus ik ben wel tevreden. Na het leuke potje tegen Martin ga ik misschien wel standaard openen met f4 Tong .

24-10-2007 07:28 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller