Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » Bekerteam DSC verslaat Voorschoten met 2,5 - 1,5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Bekerteam DSC verslaat Voorschoten met 2,5 - 1,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het bekerteam van DSC heeft vanavond voor de KNSB-bekercompetitie in en tegen Voorschoten gewonnen.

Waar optimisten vooraf een makkelijke overwinning hadden voorspeld, was de wedstrijd lang onduidelijk. Kim Meulenbroek kreeg met wit niet zoveel uit de opening, en besloot rond de 25-ste zet in een remiseachtige stelling remise te accepteren. "Het eindspel zou ook remise geworden zijn", waren zijn gevleugelde woorden na de wedstrijd. Wij sluiten het niet uit.

Gert was als tweede klaar (maar dat was wel veel later, met beide spelers al in behoorlijke tijdnood). Teamgenoten en omstanders vonden dat Gert lang duidelijk minder stond (stuk tegen twee pionnen). Gert hield vol dat het een partij was met wisselende kansen, die ook volgens zijn tegenstander terecht remise was geworden. Feit is dat Gert het zijn opponent heel lastig maakte, en het met beiden nog twee minuten op de klok een loterij was geworden. 1-1 dus.

Bob was als derde klaar. In de voor hem typerende stijl, een stevige stelling, na foutje tegenstander een pion in de doos, en uitschuiven. Dat laatste werd iets spannender dan de bedoeling werd, maar toen ik Bob ‘mat’ hoorde zeggen wist ik genoeg.

Want in een spannende partij dacht ik beter te staan, maar onverwacht kreeg mijn tegenstander tegenkansen (en dat is natuurlijk niet de bedoeling). Daarom gingen veel spullen van het bord, met als uitkomst een spannend paard-eindspel. Ik heb ergens de winst gemist, maar mijn tegenstander dus gelijkspel (zijn twee keer in tijdnood komen helpt dan niet!). Toen het 2-1 stond bood ik remise aan, wat gezien de stelling niet meer geweigerd kon worden.

Al met al zo op het oog solide overwinning, die echter ook wel anders had kunnen uitpakken. Maar een kniesoor die daarom maalt!

 Voorschoten2083-DSC20951½-2½
1Peter Wilschut2253-Gert Legemaat2203½-½
2Frits Fritschy2053-Ted Barendse2144½-½
3Frank den Herder2102-Kim Meulenbroek2038½-½
4Roderick van Kempen1923-Bob Voogt19930 - 1

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 19-10-2007 at 09:11.

19-10-2007 01:37 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij bekerwedstrijden telt alleen de winst.

Door naar de volgende ronde, well done jongens! Goed zo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-10-2007 12:31 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Mooie overwinning! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een overwinning en 3 remises, ziet eruit als een professionele overwinning om de volgende ronde te halen.

De volgende ronde is helaas weer een uitwedstrijd tegen 1e klasser Zukertort/Amstelveen. Zowel Amstelveen als wij presteren vaak goed in de beker, dus wordt het een "kraker"!?

20-10-2007 10:59 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller