Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC9 deelt de punten met Haeghe Ooievaar 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rick Beekenkamp Rick Beekenkamp is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 02-04-2004
aantal berichten: 1

DSC9 deelt de punten met Haeghe Ooievaar 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het jeugdteam is het seizoen begonnen met een gelijkspel tegen Haeghe Ooievaar 4. Ten eerste wil ik natuurlijk melden dat ik heel tevreden ben met de 4-4 die het 9e team heeft behaald. Zeker omdat het voor vijf van de acht spelers hun eerste externe wedstrijd is en voor sommigen zelfs hun eerste partij waarbij je tijd genoeg hebt om rustig na te denken.

Ik was er daarom in het begin al vanuit gegaan dat de helft van het team na ongeveer een uur klaar zou zijn. Alleen was het juist de helft die al wel eens lange partijen heeft gespeeld die na een uur klaar was. Voor de wedstrijd heb ik even met het team gesproken en ze gezegd dat ze heel rustig moesten spelen over iedere zet goed nadenken en dat ze niet teveel op de klok moesten letten want er is tijd genoeg. Dit hebben ze goed gedaan en daar ben ik heel tevreden over. Als ze dit echter binnen het uur klaar waren moesten ze een stukje schrijven voor het clubblad/ website. Iedereen heeft rustig gespeeld en goed nagedacht dus mag ik nu het stukje schrijven als vervangend teamleider.

Niet zo leuk vond ik het dat de tegenstanders maar met zes spelers kwamen opdagen (overigens iets dat wij twee jaar geleden bij hun ook deden). Het begon rustig iedereen gebruikte zijn/haar tijd goed. Maar na een uur kwamen toch de eerste uitslagen binnen Tabitha Snikkers pakte op bord 3 de winst dus stond het 1-0. Een aantal minuutjes later verloor Sofya Blanter op bord 8. Maar alles was weer in orde toen Arno even langs kwam en ons vertelde dat bord 1 en 2 gewonnen waren omdat er geen tegenstander kwam opdagen en het dus op 3-1 kwam. Aangezien het voor de spelers die nu nog speelden en ze het redelijk spannend vonden hoopte ik dat er nog iemand zijn/haar zenuwen in bedwang kon houden en nog een puntje kon binnensprokkelen. Hierna was Marieke Giele klaar met haar partij die een knappe remise wist te behalen en het hierdoor dus 3,5 tegen 1,5 werd. Nog drie borden over waarvan er twee toch goed stonden en er wel een remise uit konden slepen. Het laatste bord stond een toren achter en had ik eigenlijk persoonlijk allang opgegeven. Echter bleek dat opgeven niet altijd goed is. Jacob Dekker had op bord 7 een tegenstander die niet wist hoe hij Toren+ Koning tegen Koning moest uitspelen. Jammer genoeg na 17 minuten puzzelen en nog 1,5 minuut op de klok over wist zijn tegenstander mat te bereiken en stond het 3,5 tegen 2,5. Jordy Krempel wist hierna een remise te bereiken op bord 5 waardoor de stand op 4-3 kwam. Nu was het met zijn allen gespannen naar Reinier Giele kijken. Zijn partij was redelijk remise. Jammer was alleen dat Reinier zijn zenuwen niet wist te bedwingen en jammer genoeg de partij weg gaf en het op een 4-4 kwam. Wat toch een mooi resultaat is voor spelers die hun eerste externe partij tegen oude mensen speelden.

De kop is eraf voor het jeugdteam. Een mooi resultaat en ik hoop dat het team de volgende keer met iets minder zenuwen aan de wedstrijd begint. Het was toch wel spannend tegen ''oude'' mensen spelen. Maar dat gaat wel goed komen hoop ik.

 DSC91598-Heaghe Ooievaar 414034 - 4
1Beekenkamp R.1631-NO-1 - 0
2Weele S. v/d1721-NO-1 - 0
3Snikkers T.C.1438-Remmerswaal W.12901 - 0
4Giele R.0-Hartmann C.J.J.14620 - 1
5Krempel J.0-Bruna M.H.M.1441½-½
6Giele M.0-Wulffers L.A.G.M.1422½-½
7Dekker J.0-Middeldorp A.G.M.14530 - 1
8Blanter S.0-Duivenboden R. van13500 - 1

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 17-10-2007 at 12:06.

16-10-2007 00:48 Rick Beekenkamp is offline Search for Posts by Rick Beekenkamp Add Rick Beekenkamp to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

4-4 is heel mooi!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

16-10-2007 11:04 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
4-4 is heel mooi!


Ik had van de "melkpak-houder" ook geen andere mening verwacht. Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-10-2007 12:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet slecht voor een eerste wedstrijd inderdaad.

Hoe komt DSC9 trouwens aan zo'n hoge gemiddelde rating (1975)?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

16-10-2007 15:50 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Niet slecht voor een eerste wedstrijd inderdaad.

Hoe komt DSC9 trouwens aan zo'n hoge gemiddelde rating (1975)?


De jeugd is altijd wat sterker dan de huidige rating aangeeft Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-10-2007 15:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Niet slecht voor een eerste wedstrijd inderdaad.

Hoe komt DSC9 trouwens aan zo'n hoge gemiddelde rating (1975)?


Knippen en plakken enzo...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-10-2007 16:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Oude mensen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Laatst heb ik tegen Rick gespeeld en verloren. Nu weet ik wat hij heeft gedacht. Dat is best een knappe overwinning tegen deze "oude mens" Huil 2 En geen reactie van: dat dat ook zo is e.d. Tong

17-10-2007 11:42 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, zoveel rating meer heb je toch ook dat dat zo knap is van Rick? Knipoog Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 17-10-2007 at 16:36.

17-10-2007 16:36 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller