Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC1 verliest van DD
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

DSC1 verliest van DD Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft de eerste partij van het seizoen 07/08 met 3-5 verloren van streekgenoot DD 1. Alhoewel de wedstrijd redelijk gelijk opging, heeft DSC nooit uitzicht gehad op matchpunten.

Aan bord 1 wist Marten Wortel zijn tegenstander Prakken al op zet 3 uit de theorie te lichten. Marten speelde hierna zelf echter ook niet overtuigend en accepteerde in mindere stelling dankbaar het remiseaanbod van zijn tegenstander.

Joram op den Kelder kwam op bord 2 in een onbekende stelling terecht. In een poging de stelling te houden, besloot hij kamikaze te plegen. Tegenstander Van Egmond wist het daarna eenvoudig af te maken.

Aan bord 3 mocht Ted Barendse plaatsnemen. Ted sloeg met het oog op de andere borden een vroeg remiseaanbod van zijn tegenstander Dickhoff af, offerde een pion en wist zijn tegenstander vervolgens positioneel keurig van het bord af te duwen.

Teamleider Gert Legemaat trof aan bord 4 Edgar Blokhuis tegenover zich. In een redelijk gelijkstaande stelling wist Gert een benodigde paardmanoevre niet te vinden, waarna hij gedwongen was zijn dame te offeren. Dit materiaalverlies is Gert nooit meer te boven gekomen.

Henk Mannen had op bord 5 een zware kluif aan tegenstander Nicolson. In een zo goed als verloren eindspel van paard tegen loper met een pion minder wist Henk wonderbaarlijk nog een halfje uit het vuur te slepen.

De strijd aan bord 6 was snel gestreden. Zowel Patrick de Bas als tegenstander Koppens hadden hun redenen om tevreden te zijn met de snelle remise die door zetherhaling op het bord kwam.

Pieter Buzing kreeg aan bord 7 een goede stelling tegen tegenstander Happel. Helaas pakte Pieter het iets minder handig aan, verloor een pion en kwam in een minder, maar houdbaar eindspel terecht. Een tweede fout betekende echter het definitieve verlies van de partij.

Tot slot mocht invaller Bob Voogt zich aan bord 8 bewijzen. Tegen tegenstander Vistisen kreeg Bob een aardige stelling in handen. Helaas gingen de winstkansen door ietwat onnauwkeurig spel teniet, waarna een remise-eindspel overbleef.

Sommerend: een overtuigende nederlaag zonder een schijn van kans.

15-09-2007 21:48 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Da's geen lekkere seizoenstart, dat is zeker. Laten we hopen dat de rest van het seizoen beter gaat en dat het einde van het seizoen bekroont mag worden met een promotie.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-09-2007 19:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad jammer om het seizoen te beginnen, maar wij pakken onze puntjes nog wel. Het had gelukkig niet teveel invloed op de sfeer, het eten na afloop (en de terugreis) waren zeker niet ongezellig.

In mijn partij speelde ik zonder het te weten een nieuw idee in een bekende stelling. Ik ging echter niet consequent verder, en zwart kreeg dan ook licht voordeel. Om daaraan te ontsnappen offerde ik een pion voor een drukstelling, en omdat hij niet adequaat reageerde had ik voldoende compensatie.
Na wat manouvreren tegen zijn zwaktes voelde hij zich gedwongen een kwaliteit te offeren, waarna ik (heel langzaam maar heel zeker) won.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 19-09-2007 at 08:22.

19-09-2007 08:22 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller