Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (1): Clubkampioen start met overwinning
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (1): Clubkampioen start met overwinning Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Clubkampioen Joram op den Kelder is het nieuwe seizoen goed begonnen. Met de witte stukken rekende hij af met zijn voornaamste concurrent van het vorige seizoen: Gert Legemaat.

Op bord twee won Pauline van Nies op fraaie wijze van Ted Barendse. En oud-clubkampioen en Melkpak-houder Kees van der Meer dolf het onderspit tegen Dolf Beltz.

Opvallend is het grote aantal wit-overwinningen deze ronde. Liefst 16 van de 24 partijen werden door de witspeler gewonnen.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Gert Legemaat1-0
2Pauline van Nies-Ted Barendse1-0
3Dolf Beltz-Kees van der Meer1-0
4Kim Meulenbroek-Bob Voogt1-0
5Walter Anema-Arend Bosma0-1
6Pieter Goossens-Rufael Mekuria1-0
7Henrik Tamerus-Dilshad Ramadan1-0
8John Spierings-René van Alfen½-½
9Simon Broos-Roland ten Have0-1
10Jan van de Donk-Diederik van Heijgen½-½
11Johan van de Pol-Frans Palm1-0
12Theo Rekveldt-Kees Korving1-0
13Jack Duijvestijn-Edgar Huisman½-½
14Adriaan ter Mors-Kees Venema1-0
15Rick Plomp-Antoon Frehe1-0
16Roel Visser-Rick Beekenkamp½-½
17Simon Dirkse-Bas Rabeling½-½
18René Poots-Steven van der Weele1-0
19Paul van Riet-Dolf Mulder1-0
20Herman Zonderland-Frans Smit1-0
21Bert Zwemstra-Ernst Hanewald1-0
22Aad de Jong-Jan Swart0-1
23Leo Zuijdgeest-Lito van Reede0-1
24Jolle Lont-Jan Torenstra1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 11-09-2007 at 16:34.

11-09-2007 01:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was Leo-Lito niet 0-1? Dat meende ik te horen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-09-2007 07:19 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe zit het nu met de groepsindeling?

11-09-2007 09:02 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Startproblemen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij met wit tegen Anton F bracht ik het bekende loperoffer op f7. Ja! Ja...niet goed dus want Pf6 was nog niet gespeeld en dus gewoon stukverlies!!
Anton was beduusd van de zet Pg5+ en zag stukwinst jammer genoeg niet! En speelde Ke8??Nee! Meer blunders maakte ik niet..1-0.Maar iet wat beschaamd Verward

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rick Plomp on 11-09-2007 at 13:05.

11-09-2007 10:24 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Hoe zit het nu met de groepsindeling?

Dat wil ik ook graag weten, maar ik begreep dat Arno evenuteel nog een klein beetje wilde schuiven met de grenzen (na de eerste ronde kan dat natuurlijk nog).

Ik ga er vanuit dat Arno daar uiterlijk morgen mee komt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-09-2007 11:01 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

iedereen in groep A Ja!

11-09-2007 14:58 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: Startproblemen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp


Ja...niet goed dus want f6 was nog niet gespeeld (..)


Met een paard op f6 ipv g8


Ook nu werkt je truc niet Rick:
1...g8 2.xg4?? xg4-+


Met een paard op e7 ipv g8


Nu wel natuurlijk:
1...g8 2.xg4 +-

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-09-2007 15:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

RE: Startproblemen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp
Anton was beduusd van de zet Pg5+ en zag stukwinst jammer genoeg niet!

Jaja, ik was inderdaad beduusd maar niet zozeer na Pg5+. Eerder na mijn eigen zet 7... Bg4. Een beduusdheid die overging in gelatenheid. Een stemming die mij deed mij mijmeren over van alles en nog wat. Maar niet over de stelling op het bord. Ik had zo uitgekeken naar weer eens een lekker potje schaken, en dan gooi je je plezier na 7 zetten al weer weg.
Ik was net als Rick in de veronderstelling dat deze ultieme standaard combinatie klopt dat je, ook bij 3 keer nakijken, domweg niet ziet dat het niet klopt. Des te meer bevreemde het mij dat het materieel gelijk bleef waarbij mijn stelling redelijk was opengebroken. Maar omdat de dames snel van het bord verdwenen hield ik m.i. een hele redelijke stelling over.
Aan de bar hoorde ik vervolgens dat die truc met "loper slaat op f7+" niet klopt. Ongeloof en ontkenning natuurlijk dat langzaam mijn laatste restjes zelfrespect, kwa schaken dan, wegnam.
Daarna ging het echter snel bergafwaarts. Ik was volkomen planloos. Rommelde wat met mijn paard en liet een tweede, dit keer wel, dodelijke combinatie toe. Toen vond ik het welletjes.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

12-09-2007 10:41 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klinkt als een avond vol schaakleed Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-09-2007 10:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Schaakleed Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit keer niet voor mij. De afgelopen rapidavonden met nul punten naar huis. Ik ervaarde die avonden als een vorm van masochisme.
Daarnaast deze zomer permanent door mijn computer afgedroogd.
Kortom, ik had een overwinning nodig, en dat lukte tegen Frans Smit. In tijdnood moest hij opgeven in een verloren stelling. Alle pogingen om zijn met zeer weinig bewegingsruimte manouvrerende toren en koning te ontsluiten, zou tot materiaalverlies leiden.
Ik vond het een mooie overwinning!

__________________
www.zonderland.nl Prodent

13-09-2007 11:59 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Mooie overwinning Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Herman,dat is toch een diagram waardig!!! Ja!

14-09-2007 12:55 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller