Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom behaalt derde IM-norm in Hengelo
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Chiel van Oosterom behaalt derde IM-norm in Hengelo Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom heeft in de Young Masters-groep van het Open NK in Hengelo zijn derde IM-norm behaald. Na 8 ronden heeft hij 4½ punt behaald met een tpr van 2526! Alleen als zijn tegenstander in de laatste ronde weg blijft zou hij zijn norm nog mis kunnen lopen.

Met zijn uitstekende prestaties de afgelopen tijd gaat Chiels rating natuurlijk ook fors omhoog, wellicht zelfs al voorbij de 2400-grens. In dat geval zou hij de IM-titel ook daadwerkelijk al aan kunnen vragen.

In dezelfde groep speelt ook Joost Michielsen. Hij heeft na 8 ronden 3½ punt behaald, met een tpr van 2377.

Meer informatie is te vinden op: www.onjk.nl.

Eerdere berichten over het toernooi staan in deze draad: www.delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=2330.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 10-08-2007 at 22:11.

10-08-2007 20:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wow Chiel! Proficiat!

10-08-2007 21:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koning!

10-08-2007 23:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nogmaals gefeliciteerd Glimlach

Filmpje: http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/7605

Chiel is even in beeld... had je geen zin in een interview, Chiel? Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-08-2007 04:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En voor de zekerheid de laatste partij ook nog maar even gewonnen Glimlach

En als ik het goed zie gaat hij gedeeld 4/5 eindigen Glimlach

11-08-2007 12:34 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik had na een vluchtige blik de indruk dat wit er nog uitkwam met Dd4, maar ik had het voor de hand liggende Tad8 Df2 De2 etc voor het gemak maar even gemist, en daarna ging het wel erg hard. Ik zie zo 123 niet hoe wit onder de druk uit had kunnen komen...een te gewaagde opening voor wit?

11-08-2007 13:43 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost wint trouwens ook vandaag, en boekt daarmee ook een mooi resultaat in dit toernooi volgens mij!

11-08-2007 13:45 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet alleen wint ie, maar ook op mooie wijze. Hij begint dat spelletje steeds beter te snappen. Echt, jaloersmakend goed gewoon.l Hoewel Chiel waarschijnlijk gaat klagen dat ie eigenlijk heel slecht speelde, en veel gemist heeft, maar goed, we weten hoe hij is.

In iedergeval vind ik dat ie met zijn spel de laatste tijd heel veel respect verdient. Een IM titel is dan eigenlijk niet meer dan een logisch gevolg.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-08-2007 15:14 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

wat is trouwens de norm voor een IM-norm in dit toernooi? Joost heeft het ook goed gedaan: 4,5 uit 9 en een TPR van 2417 (en met 2 GMs en 3 IMs ook aardig wat weerstand).

11-08-2007 16:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

TPR 2451, ik meen 3 titelhouders (FM's en CM's tellen niet mee), en 50% andere nationaliteit. Er zijn nog wat eisen omtrent de nationaliteit, maar dat staat erlders op dit forum beschreven meen ik. Weet het niet uit het hoofd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-08-2007 17:46 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank jullie wel. Er is nog wel een klein beetje voorbehoud. Zoals jullie misschien gezien hebben heb ik in ronde 2 een gratis punt ontvangen tegen de Mexicaan IM Manuel Leon Hoyos (waar ik op het WK van verloor).
Hij en drie anderen waren te laat voor de bus die om 8 uur zou vertrekken en om 8 over 8 vertrok. Toen ze in Hengelo aankwamen hadden ze 20-25 minuten tijdsachterstand (weet ik niet exact), wat een redelijke straf lijkt voor het missen van een bus.
Alleen de sympathieke Cubaanse IM Fidel Corrales Jiminez wilde echter gaan spelen, de andere 3 spelers waren boos dat de bus niet gewacht hadden en vertrokken bij het zien van de tijdsachterstand uit de speelzaal. Aangezien ze wel in de speelzaal zijn geweest wordt dit nu opgevoerd als gewoon punt in plaats van een reglementair punt. Als dit ongedaan zou worden gemaakt, mis ik ondanks een punt overscore de norm, omdat je dat sowieso niet over 8 ronden kan halen.
Maar voorlopig ben ik heel erg blij. Maandag kom ik leren hoe je clubkampioen van DSC kunt worden. Ik maak ook nog een keer een verslagje denk ik.

11-08-2007 19:33 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
TPR 2451, ik meen 3 titelhouders (FM's en CM's tellen niet mee), en 50% andere nationaliteit. Er zijn nog wat eisen omtrent de nationaliteit, maar dat staat erlders op dit forum beschreven meen ik. Weet het niet uit het hoofd.


50% moet titelhouders zijn - en dat wordt naar beneden afgerond dacht ik, dus in dit geval 4 - en voor een IM norm specifiek minimaal 3 IM's of 2 GM's.
De buitenlander regel zal wel omzeild zijn door de organisatie, want in een zwitsers toernooi met voldoende buitenlanders vervalt die eis.

Anyway, ik heb voor Chiel zijn geval het FIDE Handboek weer eens in mijn favorieten opgezocht. Het reglement zegt het volgende:

Quote

1.42 Games as follows are not included
1.42c Decided by forfeit, adjudication or any means other than over the board play. Other games once started, which are forfeited for whatever reason, shall however be included. However, a player may be scheduled to meet an opponent in the last round. He needs to play, but could afford to lose. Then, if the opponent forfeits, the norm shall still count.


Ik kan het helaas niet in het toernooireglement of de FIDE regels vinden, maar het lijkt me aannemelijk dat aanwezigheid in de speelzaal gelijk staat aan het starten van je wedstrijd. (Als je 59 min te laat bent en je denkt vervolgens lang na, verlies je immers ook niet)

Edit, P.S. Wat een kinderachtige lamlullen eigenlijk. Ze zijn zelf veel te laat voor de bus :S

11-08-2007 22:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
Maandag kom ik leren hoe je clubkampioen van DSC kunt worden (..)


Het schijnt een kwestie te zijn van genoeg komen. Maar ja, wij bieden wellicht niet genoeg tegenstand. (Daarvoor sorry)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-08-2007 00:42 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben ook zeer benieuwd, ik zal er ook zijn!

Mijn toernooi ging inderdaad wel goed, hoewel ik net als Chiel een gratis punt heb gekregen waarvan het nog niet 100 procent zeker is of het voor de rating meetelt. Het meesterresultaat had er aan alle kanten ingezeten: een half punt in plaats van een 0 tegen CM Sander van Eijk had het verschil al gemaakt.
Toch kan ik niet ontevreden zijn denk ik.

12-08-2007 11:15 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen week heb ik dus wel lekker gespeeld in het Young Master toernooi in Hengelo. Een klein verslag van de gebeurtenissen, waarbij ik uit elke partij gewoon een diagram weergeef, als experiment:

Ik had eigenlijk niet verwacht uitgenodigd te worden. Vorig jaar gingen er meerdere dingen compleet mis. Ik werd ook ongedeeld laatste met 2/9. Toch werd ik via de KNSB dit jaar weer uitgenodigd en doel was in ieder geval vorig jaar te verbeteren. Maandag 5 augustus met de trein naar Hengelo gegaan om aldaar te lunchen met wat belangrijke mensen en de opening mee te maken. De kleurloting werd verricht met behulp van een soort robotjes van de universiteit Twente die gingen sumoworstelen. Het waren leuke dingetjes, maar er kan ook nog wel wat aan verbeterd worden want erg efficiënt gingen ze niet te werk.

De eerste ronde die s middags gespeeld werd moest ik zoals verwacht tegen GM Yuriy Kuzubov spelen. Deze jongen werd in 2004 op 14-jarige leeftijd grootmeester en gold als een wonderkind, maar is 3 jaar later nog steeds de 2600 niet gepasseerd en is ook begonnen met roken. Bovendien geeft hij niet de indruk het spelletje heel erg leuk te vinden. De Cubaan Fidel Corrales Jiminez zei ook over hoe hij met de andere buitenlanders optrok dat als je een voorstel deed, hij altijd precies het tegenovergestelde wilde. Maar bij het WK-18 in Batumi had ik van hem verloren, dus ik probeerde wel revanche te gaan nemen. Dat is half gelukt. Na de opening (c3-siciliaan) had ik een soort symbolisch voordeel, maar de kans dat ik zou gaan verliezen in die stelling was al helemaal klein. Doordat hij onhandig met zijn h-pion ging lopen, kreeg ik redelijk groot voordeel, maar ik was niet alert genoeg en het verzandde in een remise toreneindspel.


Chiel-Yuriy


Hier was Tb4 met idee Le3 en goede aanval mogelijk geweest, ik koos echter 25. Le3

Vervolgens trof ik in ronde 2 de Mexicaan IM Manuel Leon Hoyos, waarvan ik ook op het WK verloor, of eigenlijk trof ik hem juist niet. Het verhaal staat hierboven al uitgelegd. Na de 2e ronde stapte de Russische GM Savchenko, die in ronde 1 ook al bijna een uur te laat was, doordat hij na een nacht op Schiphol geslapen te hebben, en voor 12 uur in de speelzaal te zijn geweest, in het hotel wilde gaan douchen en daar nogal lang over deed, op het vliegtuig terug naar Moskou. Deze kerel was gewoon helemaal gek. Na ronde 3 stapten Manuel Leon Hoyos en Georg Meier ook uit het toernooi. Deze gasten waren volgens mij niet gek maar gewoon arrogant. Ze namen wel allemaal hun startgeld mee naar huis. Er waren niet echt goede contracten over afgesloten, zoiets verwacht je niet, maar in de toekomst zal dat ongetwijfeld gedaan worden. Ik heb goede hoop dat met name Georg Meier hier later toch een klein beetje last van kan krijgen. Gelukkig werd de bulletinschrijver, GM Sipke Ernst, die niet helemaal meer onder de categorie Young valt, bereid gevonden om in te vallen om het deelnemersaantal even te houden.

Over naar het schaken maar weer. De derde ronde moest ik tegen IM Harika Dronavalli (of andersom, dat is nooit zo duidelijk bij Indiase namen; ze had het wel gezegd maar toen lette ik niet op). Zij werd meisjeswereldkampioene t/m 18 jaar in Batumi, hoewel ze in 1991 geboren is. Momenteel staat ze 15e op de wereldranglijst bij de vrouwen. Ze herhaalde de eerste 18 zetten van mijn partij tegen Kuzubov. Het viel me toen op dat ze het bulletin van ronde 1 met de partijen naar boven had liggen. Daar bovenop lag haar notatiebiljet, maar toevallig wel zo dat alleen mijn partij van begin tot eind zichtbaar was. Ik vond het een beetje toevallig en de wedstrijdleider vroeg haar dan ook dat andersom neer te leggen. Na afloop bleek wel dat ze gewoon goed had voorbereid maar toch een beetje raar als ze zoiets doet. Ik had trouwens misschien sowieso beter zelf iets eerder kunnen afwijken (ik week zelf nog steeds wel als eerste af), want nu werd de remisemarge waarschijnlijk nooit overschreden. Ik had haar daarentegen wel iets meer onder druk kunnen zetten.


Chiel-Dronavalli


Hier speelde ik 24. Dg3, een goede zet, omdat ik wil binnenkomen via die diagonaal op b8 maar het leverde zwart niet genoeg problemen op.

Het hotel waar we in zaten op de campus van de Universiteit van Twente was prima. Het was hooguit een beetje warm op de kamers, maar dat heb je nu eenmaal wel eens in de zomer. s Avonds vermaakte ik me, als ik niet aan het pluggen was, meestal met het spelen van Maffia met de andere Nederlanders en soms ook buitenlanders.

In de vierde ronde mocht ik met wit tegen de Russische GM Artem Iljin, mijn derde keer wit in de drie echte partijen die ik speelde dus. Later in het toernooi werd dit overigens volledig gelijk getrokken. De opening leek wel goed te gaan, maar in het middenspel raakte ik de draad kwijt. Dit resulteerde in een verloren stelling. Hij deed het daarna erg onhandig en ik had nog op een moment remise kunnen maken maar in de tijdnood van 30 seconden per zet greep ik mis en verloor ik dus wel.


Chiel-Artem


Tot nu toe had ik het wel goed gespeeld vond ik.

In de vijfde ronde speelde ik met zwart tegen IM Sebastian Bogner, tegen wie ik vorig jaar remise had gespeeld. De partij begon met 1. Pf3 d5, een opening die ik nog niet echt lang aan mijn repertoire heb toegevoegd en we kwamen dan ook terecht in een stelling waar in de database genoeg voorbeelden mee te vinden zijn, maar ik niet kende. Toch ging dat lekker, alleen ik begon te balen toen ik een stukwinst niet kon uitvoeren vanwege een hele smerige zet die hij echt nooit van tevoren had gezien. Ik stond wel iets beter, maar ging daarna met drie stukken, te weinig dus, zijn koning aanvallen. Als hij goed verdedigd had, waren de kansen dus best wel gekeerd geweest, maar gelukkig deed hij dat niet.


Sebastian-Chiel


Hier doe ik net Dc7 en ik sta wel een pion achter maar die ga ik terugwinnen met structureel een iets mooiere stelling.

In de zesde ronde, die zoals alle ochtendronden om 8.30 uur startte, speelde ik tegen de wereldkampioen tm 18 jaar IM Arik Braun, van wie ik bij dat WK nogal traumatisch verloren had. De beoogde revanche kwam echter niet, ik werd best wel hard geveegd en kon na 21 zetten met 10 minuten op de klok opgeven. Ik kon materiaalverlies niet meer voorkomen. Het was echter geen hele domme partij, het was gewoon moeilijk spelen. Wel bleek mijn voorbereiding deze keer erg slecht aangezien hij al een soortgelijke partij eerder had gespeeld en die zat gewoon in mijn database.


Arik-Chiel


Slotstand na zet 21.

Die middag was vrij, een rustpuntje in een vermoeiende week. Maar aangezien er op de campus een voetbaltoernooitje was voor de toernooideelnemers, werd deze middag niet gebruikt om te rusten. Het Young Master team werd gevormd door Arik Braun, Sebastian Bogner, Igor Lysyj, Artem Iljin, Fidel Corrales Jiminez, Sipke Ernst, Daan Brandenburg, Roeland Pruijssers en ik. Fidel moest zich na een potje helaas terugtrekken wegens maagproblemene, maar verder ging het wel goed, en we werden tweede achter de Hulsbeek-masters, die de enige Nederlanders die wel goed kunnen voetballen, Ali, Twan en Jasper, in het team hadden. s Avonds dan maar wel vroeg naar bed gegaan, de volgende morgen moest ik tegen Sander van Eijk.

In die partij speelde hij de eerste zetten tegen mijn c3-siciliaan wel snel, en ik was bang dat hij zich voorbereid had aan de hand van mijn partij tegen Cicak in Deizisau. Dit bleek echter niet het geval en ik kon een voordeeltje van een kwal tegen een pion pakken. Ik dacht het redelijk uitgetikt te hebben. s Avonds in het hotel bleek echter dat we beiden een redelijk makkelijke eeuwig schaak combinatie voor hem gemist hadden. Niet mijn probleem.


Chiel-Sander


Sander gooide er hier met Txd4 een tweede kwal tegenaan, die later met een Lxf2+ combinatie remise had kunnen opleveren.

De norm kwam wel dichtbij en toen ik zag dat ik tegen GM Igor Lysyj, de leider en uiteindelijke kampioen, moest spelen, wist ik dat een half uit twee genoeg was, tenzij ik in de laatste ronde tegen de verrassend behoorlijk spelende WFM Sarah Hoolt zou moeten. De opening deed ik niet heel handig maar ik maakte gebruik van een oplettend moment van hem en maakte er een voor mij mooie Stonewall-structuur van (ik had mijn witveldige loper al geruild en mijn paarden hadden kansen op mooie velden). Het remise-aanbod werd geweigerd, maar ondanks dat hij later alsnog beter kwam te staan, kwam hij ook niet verder dan remise.


Igor-Chiel


Hier had ik zojuis Pd7 gespeeld en remise aangeboden en dat werd afgeslagen, maar ik wist wel dat ik iets beter stond, dus ik had er alle vertrouwen in.

In de laatste ronde speelde ik tegen Daan Brandenburg. Deze sterke Friese IM had in Dieren overtuigend een GM-norm gemaakt en startte ook hier goed. Op het eind zakte hij echter een beetje in. Ik bediende me van een dubieuze Najdorf-variant, die ik eigenlijk nu ook voor het laatst kon gebruiken. Daan raakte met zijn paarden in de knoop en dat kostte hem veel tijd en zijn stelling. Met een uur tegen 5 minuten (wel Fisher tempo natuurlijk) en een gewonnen stelling mocht ik het gaan uittikken. Dit deed ik extreem onhandig, maar doordat hij al in tijdnood zat wist hij niet te profiteren en mocht ik ook in mijn laatste zwartpartij een punt noteren.


Daan-Chiel


Ik heb net Lc5 gespeeld en Daan heeft problemen met zijn paard op b5.

En dit hele verslag is dus onder voorbehoud van het gelijk van de organisatie met betrekking tot ronde 2.

12-08-2007 12:39 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by Chiel
Maandag kom ik leren hoe je clubkampioen van DSC kunt worden (..)


Het schijnt een kwestie te zijn van genoeg komen. Maar ja, wij bieden wellicht niet genoeg tegenstand. (Daarvoor sorry)


Ik geloof toch dat ik zeker het eerste jaar dat ik interne speelde en ook wel het tweede jaar vaak genoeg kwam, dus zo simpel is clubkampioen worden ook niet te verklaren.
Bovendien is de tweede zin misschien deels waar, maar belangrijkste was dat ik gewoon geen tijd of zin had om meer partijen te spelen.
Verder ben ik benieuwd welke opening het wordt, bij sommige mensen is dat zeer goed te voorspellen, maar bij Joram heb ik geen idee.

12-08-2007 12:43 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klasse, Chiel en heel erg bedankt voor het mooie verslag!!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

12-08-2007 20:21 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor het verslag, Chiel!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-08-2007 21:28 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller