Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC3 tweede na zwarte anti-climax
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

DSC3 tweede na zwarte anti-climax Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanwege een verschrikkelijke 4-4 tegen het reeds gedegradeerde RSC/Belgisch Park en de 4½-3½ winst van SHTV 1 op DD 3 is niet DSC3 maar SHTV 1 kampioen geworden van de promotieklasse HSB.

Bij een 4-2 stand voor DSC, en de wetenschap dat nog slechts een half bordpunt benodigd was voor het kampioenschap, lieten twee in verband met privacy-overwegingen niet nader te noemen spelers zich mat zetten.

1. Himbergen H.M.P. van 2038 - Crefcoeur R. 1882 1 - 0
2. Voogt B. 2028 - Toorn A.J. v/d M 1757 remise
3. Broek W.J. van den 2013 -Vromans N.F. 1846 remise
4. Flohil J.A. 1967 - Leeuwe F. de M 1789 0 - 1
5. Zutphen F.G.P.J. van 2000 - Zijden J.A. v/d 1828 1 - 0
6. Voorberg C. 1977 - Ingenhoes P.H. 1769 0 - 1
7. Lisdonk L.P.J.A. van de 1974 - Zijden G.J. v/d 1697 1 - 0
8. Bosma A. 2017 - Zijden A.Q. v/d 1887 0 - 1


(Einde verhaal.)

Nee! Huil

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Upperdog on 21-04-2007 at 07:34.

20-04-2007 23:07 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vermeldenswaardig is dat ook HTV kansloos leek te verliezen, maar in de slotfase nog onverdiend toesloeg en 4.5-3.5 wist te winnen. Extra zuur allemaal; alhoewel je met tweemaal puntverlies tegen - met alle respect - prutsers in de promotieklasse toch het geluk niet afdwingt...

Wel complimenten aan de mannen van het derde die in meerderheid aanwezig waren na afloop. Het leek wel alsof het vierde de anti-climax had en met de staart tussen de spreekwoordelijke benen afgedropen was. Nou ja, voor hen geen champagne Tong

21-04-2007 00:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer.

Maar je kunt niet van prutsers spreken (en dat kan nooit met respect) als je er zelf van verliest; of dat moet wat zeggen over jezelf.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-04-2007 00:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eens met Rene... Met 1559 ratingpunten meer 4 - 4 spelen tegen een team dat 0 punten heeft, kan eigenlijk alleen maar verklaard worden uit de spanning.

Bovendien werden de andere 3 punten verspeeld tegen Promotie 2 (vorig jaar met pech gedegradeerd uit de KNSB) en Scheve Toren 1, beiden tevoren getipt als medekanshebbers voor het kampioenschap.

Ik denk dat het uiteindelijk niet aan deze wedstrijd ligt, maar aan de eerdere gemiste kansen. En SVHTV heeft natuurlijk wel optimaal de druk gelegd op het derde door de 7,5 - 0,5 overwinning in ronde 6.

Ontzettend jammer voor het derde, ik had me al verheugd op een ontmoeting tussen Oegstgeest 2 en DSC3 in de derde klasse! Een schrale troost is het feit dat volgend jaar de drie DSC-teams elkaar kunnen helpen in de jacht op de eerste plaats.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Teun on 21-04-2007 at 09:29.

21-04-2007 08:41 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Vermeldenswaardig is dat ook HTV kansloos leek te verliezen, maar in de slotfase nog onverdiend toesloeg en 4.5-3.5 wist te winnen. Extra zuur allemaal;


Martin, bij winst van DD 3 was DD gepromoveerd, net zo zuur Huil


Van de SVHTV-site:

Quote

Re: SHTV volgend jaar in KNSB competitie (Score: 1 ) [*]Juist, Gefeliciteerd! Het was extra mooi om dit nieuws voor het eerst bij de site van DSC te lezen. Daar spreken ze over 'prutsers in de promotieklasse'. Lees maar na.


Martin, ik denk dat je DSC geen dienst bewijst met je opmerkingen over prutsers.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Teun on 21-04-2007 at 09:01.

21-04-2007 08:43 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat de reactie van Martin een duidelijk geval is van reageren voordat e.a. heeft kunnen bezinken. RHC-BP is welliswaar op papier geen heel sterk team - in Promotieklasse perspectief - maar ze hebben dit jaar ook wel extreem veel ongelukkige uitslagen gehad.

En doordat SHTV 1 zo huishield - Teun refereerde daar aan - werd er heel veel druk neer gelegd bij DSC3. Daaronder lijkt ze bezweken. Dat is jammer, maar het is niet anders.

Want daar ben ik heel eerlijk in: ik had liever gezien dat DSC3 gisteren als enige DSC team was gepromoveerd, dan wat er nu is gebeurt.

Het mocht niet zo zijn. Het past mij, bij deze mijn felicitaties te doen toekomen aan SHTV en ze veel sterkte te wensen in de KNSB competitie.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-04-2007 09:24 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

op rating een uitslag die slechts in 1 van de 10 gevallen voor zou komen. de spanning zal teveel zijn geweest. SHTV heb ik reeds in de zaal kunnen feliciteren. Een club die het verdiend om een knsb-team te hebben. Hopelijk vliegen ze er niet meteen weer uit zoals met Vogelwijk een paar jaren terug. Volgend seizoen 3 teams in de PK en wellicht twee promotieplekken (hup botwinnik !!), dan moet het mogelijk zijn om in ieder geval 1 team te laten promoveren.

21-04-2007 09:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ehm, sowieso had ik mijn feiten verkeerd. Ik dacht dat DSC3 vorige ronde tegen Schaakhuis ook punten had laten liggen, maar ik bedacht me net al dat dat niet klopte. En tja, als je van twee degradanten verliest, dan verdien je het dus niet, in dat kader is mijn opmerking wel te begrijpen denk ik.
Sowieso zijn we allemaal prutsers op dit niveau, dus tja

En Teun, ik dacht dat het bij 4.5 voor DD, dat DSC3 promoveerde, ook dat heb ik inderdaad verkeerd bedacht. Nou ja, dat krijg je als je een post maakt in de twee minuten thuis tijdens het auto thuis brengen...

21-04-2007 10:02 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Een club die het verdiend om een knsb-team te hebben.


Ook dat is zeker waar, het Haagse schaken heeft het eigenlijk hard nodig, al hebben we daar als DSC natuurlijk niets aan Glimlach

21-04-2007 10:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het bleef nog lang onrustig.... in mijn hoofd Geschokt Ik snap nog steeds niet hoe het mogelijk was dat we niet hebben gewonnen.
Zeker niet nadat Willem-Jan remise kreeg aangeboden nadat hij in een verloren stelling was terecht gekomen.
Op dat halfje had ik niet meer durven hopen.
En zeker ook niet nadat Arend een counteraanval lanceerde waarbij de ene na de andere matwending mogelijk zou zijn. Daar had ik allang een nul genoteerd. Ook onze nieuwe topscorer Kees (5 uit 6) stond weliswaar minder maar had nog genoeg aanknopingspunten in de stelling om te ontsnappen aan een aanval van wit. Daar had ik in mijn hoofd ook al een halfje genoteerd. De vraag voor mij was dan niet of we zouden winnen, maar met hoeveel. En of dat dan wel voldoende was voor de titel..... Verward
Nou ja, er is niks meer aan te doen. Volgend seizoen beter! Een kans van 3 op 8 op promotie is in ieder geval beter dan de kans van 1 op 8... Ja!

21-04-2007 10:03 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

16 prutsers"" erbij van dsc inde promotieklasse volgend jaar !

21-04-2007 10:04 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Want daar ben ik heel eerlijk in: ik had liever gezien dat DSC3 gisteren als enige DSC team was gepromoveerd, dan wat er nu is gebeurt.


Dank je wel.

21-04-2007 10:04 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk
En het bleef nog lang onrustig.... in mijn hoofd Geschokt Ik snap nog steeds niet hoe het mogelijk was dat we niet hebben gewonnen.
Zeker niet nadat Willem-Jan remise kreeg aangeboden nadat hij in een verloren stelling was terecht gekomen.
Op dat halfje had ik niet meer durven hopen.
En zeker ook niet nadat Arend een counteraanval lanceerde waarbij de ene na de andere matwending mogelijk zou zijn. Daar had ik allang een nul genoteerd. Ook onze nieuwe topscorer Kees (5 uit 6) stond weliswaar minder maar had nog genoeg aanknopingspunten in de stelling om te ontsnappen aan een aanval van wit. Daar had ik in mijn hoofd ook al een halfje genoteerd. De vraag voor mij was dan niet of we zouden winnen, maar met hoeveel. En of dat dan wel voldoende was voor de titel..... Verward
Nou ja, er is niks meer aan te doen. Volgend seizoen beter! Een kans van 3 op 8 op promotie is in ieder geval beter dan de kans van 1 op 8... Ja!
"

3 op 7 als het meezit !!

21-04-2007 10:06 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas, DSC3. Gedane zaken nemen geen keer.
Een kwestie van spanning en zenuwen in bedwang houden. Dit is blijkbaar een manco bij enkele spelers van het derde gebleken..

SHTV gefeliciteerd, ook dit team hoort (net als DSC3) in de KNSB thuis.

En voor onze lezers van Schaakhuis: veel succes in de eerste klasse HSB volgend jaar! Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 21-04-2007 at 13:38.

21-04-2007 13:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

volgend jaar weer de zelfde spanning Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Realiseer je dat we volgend jaar weer die zelfde spanning krijgen maar dan van eigen bodem bv:
3 op een rij in de promotieklasse!!!! Ja!

21-04-2007 14:32 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

RE: volgend jaar weer de zelfde spanning Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp
Realiseer je dat we volgend jaar weer die zelfde spanning krijgen maar dan van eigen bodem bv:
3 op een rij in de promotieklasse!!!! Ja!

Dat zijn luxe-problemen....

21-04-2007 16:10 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun

Quote

Vermeldenswaardig is dat ook HTV kansloos leek te verliezen, maar in de slotfase nog onverdiend toesloeg en 4.5-3.5 wist te winnen. Extra zuur allemaal;


Martin, bij winst van DD 3 was DD gepromoveerd, net zo zuur Huil


Van de SVHTV-site:

Quote

Re: SHTV volgend jaar in KNSB competitie (Score: 1 ) [*]Juist, Gefeliciteerd! Het was extra mooi om dit nieuws voor het eerst bij de site van DSC te lezen. Daar spreken ze over 'prutsers in de promotieklasse'. Lees tja.maar na.


Martin, ik denk dat je DSC geen dienst bewijst met je opmerkingen over prutsers.


Als je die post van Martin goed leest dan klopt het technisch gezien wel. Wat hij zegt is dat de degradanten die samen 3 matchpunten halen dit seizoen te zwak bleken voor deze klasse. /moralisme Manier waarop het verwoord wordt komt denigrerend over, en een beetje empathie zou zeker geen kwaad kunnen. /moralisme

Overigens, de schrijver van dat stukje bij HTV scheert een individuele post over een kam met als zou heel DSC daar zo over denken...

Gefelicteerd voor HTV natuurlijk, er is eerlijk gestreden en kampioen ben je dan altijd terecht!

21-04-2007 22:12 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Prutser Prutser is a Male
forumlid


geregistreerd: 23-04-2007
aantal berichten: 1

Indachtig Hein Donner Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verliezen is afgrondelijk, maar winnen voelt normaal en geeft geen vreugde. Alleen onverdiend winnen, dat is het mooiste wat er bestaat. Dat gevoel, dat de Goden jouw kant kozen toen het er op aan kwam, dat is heel intens - en geruststellend ook.
Daarom wil ik "Prutser" wel als geuzennaam voeren. Want het was ongehoord natuurlijk, zoals DSC3 en DD3 zich de kaas van het brood lieten jatten.
Zie op de partijenpagina van SHTV bijvoorbeeld slechts de Godsgenade die mij (FHvP) ten deel viel.
www.schaakcombinatiehtv.nl/specials/part...luis_hoynck.htm
Had DD dit potje gewonnen, dan was het kampioen geweest (nu eindigde het 4de in rij); ware het een halfje geworden dan had DSC de lauweren geoogst.
En dat was nog maar de helft van het wonder. Op bord 8 gaf een DD'er op in een iets betere stelling - omdat hij in tijdnood de ontsnapping uit een penning miste.


Zalig zijn de onnozelen van geest Psalm 10 : 13

__________________
"Het ergste moet nog komen"
- Arthur Schopenhauer

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Prutser on 23-04-2007 at 17:02.

23-04-2007 17:01 Prutser is offline Send an Email to Prutser Search for Posts by Prutser Add Prutser to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zucht.

23-04-2007 17:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Scheiding van kerk en schaak graag. Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

23-04-2007 21:31 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller