Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Overlijden van Gerjan van der Dussen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Overlijden van Gerjan van der Dussen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de Delftsche Post was vandaag een rouwadvertentie opgenomen waarin melding werd gemaakt van het overlijden van Gerjan van der Dussen. Hij is overleden op 25 maart 2007 in de leeftijd van 65 jaar.


 


Hoewel we Gerjan de laatste jaren al weinig op de club zagen, wegens zijn gezondheid, was hij al sinds de jaren zestig een trouw lid van onze club.

Wij wensen zijn en vrouw en naaste familie alle sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 29-03-2007 at 06:08.

28-03-2007 23:01 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een triest bericht. Behalve op de club kwam ik hem regelmatig tegen in de buurt, want we woonden vlak bij elkaar.

Iedere keer als er positief nieuws was over de gezondheid werd dat even later teniet gedaan door minder goed nieuws. Desondanks bleef hij altijd uitermate vriendelijk en had altijd tijd voor een praatje.

Bij DSC hebben we bij de ALV nog gesproken over het verzoek om Ger-Jan zijn zetten mondeling door te laten geven, hetgeen zo afgesproken werd. Het is er niet meer van gekomen, maar het geeft wel de liefde voor ons spelletje aan en ook de moed waarmee hij omging met de problemen.

Mijn condoleances gaan uit naar familie en vrienden.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

29-03-2007 00:15 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een trouw lid, en een vriendelijke man. Een behoudende schaker.

Ook mijn condoleances gaan uit naar de familie.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-03-2007 06:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Een goed mens Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een goed mens was GerJan. Ik heb heb nog beter leren kennen toen hij een hulpmiddel nodig had om zijn stukken te kunnen verplaatsen. Eerst doorpraten wat hij nog kon en toen de eerste prototypes bouwen. Hij was zeer enthousiast over de resultaten. Toen we het eens waren is het definitieve model gemaakt. Hij nam het mee naar de club en lag het naast zijn bord!Hij gebruikte het alleen als hij er echt niet bij kon komen,dat was zijn trots dan weer. Een goed mens.
Nu heeft hij rust!

Mijn gedachte gaan uit naar zijn vrouw Christa en familie

29-03-2007 08:48 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, hij was een trouw lid toen ik wedstrijdleider was van DSC, eerste helft jaren 90. Daarna ook, vermoed ik, maar ik lette er minder op.
Altijd een opgewekt, correct en vriendelijk iemand. We zullen hem missen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-03-2007 08:49 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren hoorde ik van zijn overlijden. Triest en ook onverwacht. Gerjan kwakkelde al een tijd met zijn gezondheid, maar ik had de indruk dat het langzaam weer beter met hem ging. Af en toe kwam ik hem nog tegen bij zijn werk op de Buitenwatersloot (recentelijk was hij met pensioen gegaan), of in De Hoven, dat op zijn route naar huis lag. Er was altijd even een praatje, en de hoop spoedig weer in staat te zijn de club te bezoeken.

Gerjan was, zoals anderen al opmerkten, een hele vriendelijke man en een trouw DSC-lid. Toch was hij als het er op aankwam ook nog fanatiek. Een van de momenten die ik mij nog heel goed herinner is een externe wedstrijd die Gerjan een paar jaar geleden speelde. Gerjan verbruikte meestal veel tijd, en had moeite met het bewegen van de stukken aan de andere kant van het bord. Maar in deze partij, waarbij hij in grote tijdnood was, haalde hij alles uit de kast om zijn gewonnen stelling daadwerkelijk in winst om te zetten. En dat lukte; net binnen de tijd zette hij zijn tegenstander mat! Het leverde het DSC-team (het zevende denk ik) een cruciaal punt op.

Mijn condoleances gaan uit naar zijn echtgenote en famile. We zullen hem missen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-03-2007 17:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond in het archief een mooie foto, door Herman Zonderland geschoten. Deze heb ik toegevoegd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-04-2007 16:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller