Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC9 boekt monsterzege op Bobby Fischer/Wassenaar 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC9 boekt monsterzege op Bobby Fischer/Wassenaar 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het jeugdteam van DSC heeft haar derde wedstrijd de maximale score behaald. Het vierde team van Bobby Fischer / Wassenaar zonder een enkel bordpunt naar huis gestuurd.

De wedstrijd begon na een half uur met een tragisch incident. Ondanks de waarschuwing bij aanvang van de wedstrijd ging er een mobiele telefoon af. De wedstrijdleider kon niet anders dan een nul uitdelen aan de gastspeler op bord 4. Niet veel later haalde Tabitha Snikkers het tweede punt binnen. Een loper keer de zwarte koningsstelling binnen, en toen de dame dat ook deed was het mat.

De punten regen zich daarna vlot aaneen. Jop van Roosmalen had een lastige stelling (een kwaliteit minder, maar 2 pionnen meer), maar speelde handiger dan zijn tegenstander. Teus Slotboom had als vlot meer materiaal dan zijn tegenstander, en de winst kwam daardoor nooit in gevaar.

Toen ook Rick Beekenkamp zijn partij won op het derde bord, restte alleen het topbord nog. Daar stond Naomi Snikkers eerst een pionnetje voor, maar toen dat er meer werden was het snel gebeurd.

 DSC91534-Bobby Fischer 413176-0
1Naomi Snikkers1745-J.F. Bottema14871-0
2Teus Slotboom1633-H. Chervet13911-0
3Rick Beekenkamp1595-H.J. de Heer-1-0
4Ben Sedee1393-J. van Overdam sr.-1-0
5Jop van Roosmalen1465-B. H. Samuels de Wilde12121-0
6Tabitha Snikkers1366-A. Weekhout11781-0

09-01-2007 14:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik hoop dat ze die regel waarin staat dat je een 0 krijgt bij het afgaan van een mobiel zsm schrappen. Wat een heksenjacht is dat zeg. Waar blijft de eerste wedstrijdleider die deze flauwekul aan zijn laars lapt...

09-01-2007 17:26 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is de wedstrijdleider toch ook toegestaan de eerste maal slechts een waarschuwing uit te delen?

(Desnoods bij wederzijds goedvinden)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-01-2007 17:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Ik hoop dat ze die regel waarin staat dat je een 0 krijgt bij het afgaan van een mobiel zsm schrappen. Wat een heksenjacht is dat zeg. Waar blijft de eerste wedstrijdleider die deze flauwekul aan zijn laars lapt...


Bwa, heksenjacht? Iemand die, nadat een wedstrijdleider op voorhand gewaarschuwd heeft, vindt dat zijn mobieltje toch minimaal twee ganse ploegen mag storen, die zal een reglementaire nul wel niet erg vinden.

Trilstand zou moeten kunnen, vind ik, maar van mij mag 'rinkelen' zelfs een volle nul (ook dus ratingsgewijs) geven, om mensen die iets te veel aan hun rating hechten niet op slechte ideeën te brengen (ja, ik heb een strenge opvoeding gehad Lach ).

En wat echt belangrijk is: gefeliciteerd, jeugdploeg!!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-01-2007 19:58 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Bart: Een telefoonnul is geen reglementaire nul. Het is een echte nul en telt dus ook voor de rating.

09-01-2007 21:37 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
@Bart: Een telefoonnul is geen reglementaire nul. Het is een echte nul en telt dus ook voor de rating.


En idd juist om eerder genoemde redenen Glimlach

09-01-2007 22:06 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dus toch. Ja, dan heb ik er helemaal geen problemen mee.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-01-2007 22:32 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by BartM

Quote

Originally posted by Elguapo
Ik hoop dat ze die regel waarin staat dat je een 0 krijgt bij het afgaan van een mobiel zsm schrappen. Wat een heksenjacht is dat zeg. Waar blijft de eerste wedstrijdleider die deze flauwekul aan zijn laars lapt...


Bwa, heksenjacht? Iemand die, nadat een wedstrijdleider op voorhand gewaarschuwd heeft, vindt dat zijn mobieltje toch minimaal twee ganse ploegen mag storen, die zal een reglementaire nul wel niet erg vinden.


Een aantal weken geleden (tijdens een externe partij) ging het alarm van een horloge van een speler piepen. Een storend geluid, het duurde een tijdje en iedereen hoorde het. Waarom krijg je daar geen 0 voor, maar wel voor een mobieltje wat alleen maar trilt (iets wat je nauwelijks opmerkt)?

Quote


En wat echt belangrijk is: gefeliciteerd, jeugdploeg!!


Uiteraard, well done kids Knipoog

09-01-2007 22:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1. Felicitaties aan de jeugd!

2. Persoonlijk ben ik genuanceerd over de "mobieltjes-regeling". In de kern denk ik dat een aparte regeling niet nodig was, omdat het afgaan van een mobiel gewoon via 'het storen van de tegenstander' kan worden opgelost. Ik kan me echter voorstellen dat in de beginperiode de overlast in sommige toernooien dermate groot was (denk aan een weekendtoernooi met 200 deelnemers waar tijdens een ronde van 20 verschillende personen de mobiel afgaat; dan wordt je ook niet blij), dat men hardere maatregelen nodig achtte.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

09-01-2007 23:52 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen de discussie rond mobieltjes een paar jaar geleden op dit forum werd besproken was de opinie (en ook mijn idee) dat de telefoonterreur tegengehouden moest worden met harde maatregelen, omdat anders weldra getik van klokken overstemd zou worden door hippe ringtones van mobieltjes.

Ik denk dat de verwachtte overlast door telefoontjes sterk overschat is, en vind de strafmaat erg hoog. Feitelijk bestraf je iets heel zwaar wat in de praktijk geen structureel probleem is. Daarbij is de sociale controle in deze vrij groot, waardoor er ondanks minder strenge regels zeker voor naleving wordt gezorgd.

Andere gronden om een partij verloren te verklaren zijn stukken zwaarder. Vergelijk iemand die zich herhaaldelijk niet aan de schaakregels houdt tijdens de partij (tegenstander herhaaldelijk storen etc). Dat zijn redenen om iemand te bestraffen met een 0.

10-01-2007 01:29 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht dat gewoon mocht tijdens HSB-wedstrijden?
Alleen niet tijdens KNSB?

10-01-2007 10:55 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van de HSB site: 'Telefoneren in de speelzaal is niet toegestaan. Indien er tijdens de wedstrijden een mobiele telefoon hoorbaar is, zal de wedstrijdleider aan de eigenaar van de telefoon een reglementair verlies toekennen. Het niet hoorbaar afgaan van een telefoon (b.v. door de trilfunctie) zal niet worden bestraft.'

Trilstand wordt dus wel toegestaan zolang het niet hoorbaar is (een mobiel die net hoorbaar trilt betekent dus ook een 0?)

Zie hier de regels van de HSB.

10-01-2007 12:58 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Van de HSB site: 'Telefoneren in de speelzaal is niet toegestaan. Indien er tijdens de wedstrijden een mobiele telefoon hoorbaar is, zal de wedstrijdleider aan de eigenaar van de telefoon een reglementair verlies toekennen. Het niet hoorbaar afgaan van een telefoon (b.v. door de trilfunctie) zal niet worden bestraft.'

Trilstand wordt dus wel toegestaan zolang het niet hoorbaar is (een mobiel die net hoorbaar trilt betekent dus ook een 0?)

Zie hier de regels van de HSB.


Waaruit op te maken is dat het wel om een reglementair verlies gaat?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-01-2007 16:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo
Van de HSB site: 'Telefoneren in de speelzaal is niet toegestaan. Indien er tijdens de wedstrijden een mobiele telefoon hoorbaar is, zal de wedstrijdleider aan de eigenaar van de telefoon een reglementair verlies toekennen. Het niet hoorbaar afgaan van een telefoon (b.v. door de trilfunctie) zal niet worden bestraft.'

Trilstand wordt dus wel toegestaan zolang het niet hoorbaar is (een mobiel die net hoorbaar trilt betekent dus ook een 0?)

Zie hier de regels van de HSB.


Waaruit op te maken is dat het wel om een reglementair verlies gaat?


Hmm dat is inderdaad wel vreemd Rene.
Ik had de dus iig goed onthouden dat tril mag tijdens HSB (nou ja niet hoorbaar tril dan...)
Maar dat regelementair is wel vreemd.

10-01-2007 19:10 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller