Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC-ers pakken tweede prijs tijdens Snelschaken voor clubteams
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC-ers pakken tweede prijs tijdens Snelschaken voor clubteams Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens een zeer gezellig toernooi heeft DSC de tweede plaats gehaald in de tweede groep. DSC-er Joost Michielsen deed datzelfde voor Utrecht in de eerste groep. Topscoorder namens DSC was Martin Glimmerveen met 11½ uit 13.

10-12-2006 18:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al met al weer een geslaagd, goed georganiseerd toernooi. Jammer dat we twee mensen uit vorm hadden, anders waren we wel eerste geworden denk ik. Zeker met de start van 10 uit 5, gevolgd door een gelijkspel tegen de grote concurrent HTV 1, die al punten hadden laten liggen.

Individuele Scores Team 1:
1. Richard Oranje 8.5 uit 13
2. Lucien v/d Lisdonk 6 uit 13
3. Marco Anink 5 uit 13
4. Martin Glimmerveen 11.5 uit 13
(Helaas verloor ik de laatste ronde Grijns)

11-12-2006 10:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nice!

En hoe verging het het 2e team?

11-12-2006 15:15 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het tweede onder aanvoering van de brakke de bas verging het minder ingeluid door de 21/2-1/12 nederlaag tegen het eerste team. ze eindigden ergens in de bovenkant van de middenmoot. we waren dus baas boven de bas Lach

Overigens begon ik met 6 uit 6 en na de lunch helaas 2 1/2 uit 7. Gevolgen voor de matchpunten had dit slechts twee keer. Jammer dat MArco niet echt in zijn ritme kwam en het bij Lucien niet helaaml mee zat. Een matchpunt meer of 2 bordpunten kwamen we nu tekort.

11-12-2006 17:18 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het tweede deed voor de lunch goede zaken, maar zakte na de lunch ver weg.
Iedereen had uiteindelijk een plusscore, behalve Diederik die zijn dag niet had en steeds op een ander bord moest spelen als aangewezen invaller.

Wel een leuk toernooi, en spelen met vijf spelers is wat mij betreft ideaal. De bloeddruk bleef bij mij, anders dan vorig jaar, binnen aanvaardbare perken.
Ik wil volgend jaar wel weer, alleen neem ik dan een thermosfles koffie mee. Met die prijzen kost een dagje snelschaken een vermogen Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-12-2006 17:29 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
het tweede onder aanvoering van de brakke de bas


Ondanks de brakheid toch aardig gespeeld met 4 uit 4 als start. Ronde 1 was een fijne opwarmer, Sander Pauw:

B. - S. Pauw

na 16.0-0


Zwart is op pionnenjacht gegaan en heeft daarbij zijn koningsvleugel geopend, zijn loper en dame gedeplaceerd en een achterstand in ontwikkeling geaccepteerd. Ik dacht dat enige compensatie wel aanwezig was. Grijns

Maar dat het zo snel zou gaan ....

16. ... Dc5 17. Lb3 b6 18. Ld6 (eerst maar de dame eraf)18. ... Dxd6 19. Txd6 Lxd6 20. Td1 Lc7 21. De4 (en daarna de tactiek) 21. ... Lb7 22. Lxe6 Pe8 23. Dg6+ Kh8 24. Dxh6 Kg8 25. Lf5

Na de lunch redelijk ingestort met een rijtje nullen, mijn team mentaal meeslepend in de misere (iedereen begon ineens slecht te scoren). Toen we van de 2e plaats tijdens de lunchpauze waren afgezakt naar de eennalaatste plaats, kreeg het team weer een beetje de geest en is er een slotsprintje ingezet om te kunnen eindigen met een fatsoenlijk resultaat.

Felicitaties aan DSC1 (die overigens slechts met 2,5-1,5 kon winnen van het apres-bier-team van DSC2, terwijl DSC2 speelde zonder Oranje-slayer Baas de Bas!).

En natuurlijk niet vergeten: complimenten aan Kees voor zijn scherpe inzicht bij de teamsamenstelling.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

12-12-2006 04:41 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad. En in het tweede scoorden Ren''e +2, Patrick +3, Corniel +4 en Bob +5. Dus dat zat wel goed.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-12-2006 04:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik eindigde met de prachtscore van -6 Ja!
Ik won in mijn eerste potje van Eric van de Marel dus dat was veelbelovend dacht ik.

Daarna ging de vermoeidheid een rol spelen...Of een late kater van weken terug...Of werd ik afgeleid door de live-band die speelde...

Hoe dan ook, het had werkelijk niks met mijn compleet beroerde spel te maken. Rofl

12-12-2006 17:26 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller