Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » HSB Woensdagavond-rapid competitie 2006-2007
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

HSB Woensdagavond-rapid competitie 2006-2007 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals op de Algemene vergadering van de HSB van september 2006 is besloten zal de HSB dit jaar een Rapidcompetitie organiseren voor viertallen van bij de HSB aangesloten verenigingen.

De competitie wordt gespeeld op 6 woensdagavonden, te weten 24 januari, 21 februari, 21 maart, 18 april, 23 mei en 20 juni 2007. De eerste twee avonden van de competitie zullen worden georganiseerd in het Nationaal Schaakgebouw, Van Speijkstraat 1 te Den Haag (clubgebouw van DD). De overige avonden (3e en volgende) zullen ook in het Nationaal Schaakgebouw worden georganiseerd, tenzij een andere club meldt dat het op een van die avonden in haar gebouw kan. Deelnemende verenigingen worden hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht.

Op de HSB-site is relglement van de HSB-rapidcompetitie te vinden.

Voor deze competitie gelden de navolgende specifieke regels:


  • Er wordt gespeeld in een Kampioensgroep, bestaande uit tien teams, alsmede 2 groepen in de eerste klassen en maximaal 2 groepen in de tweede klasse.
  • Indeling van de teams vindt door de wedstrijdleider HSB plaats op basis van de gemiddelde KNSB-rating van de aangemelde spelers.
  • Een vereniging mag derhalve met meerdere teams inschrijven.
  • Bij de opgave van de teams dienen per team ook twee vaste reserves opgegeven te worden, die alleen maar voor dát team mogen uitkomen.
  • Personen kunnen maar voor één team uitkomen, ook al zijn ze van meerdere verenigingen (hoofd)lid.
  • Teams mogen ook geheel of gedeeltelijk bestaan uit spelers die in de competitiewedstrijden van de KNSB uitkomen.
  • Eén van de teamleden van elk op te geven team mag een huisschaker (dus niet-lid) zijn (voor de berekening van de gemiddelde speelsterkte worden deze huisschakers berekend met een rating van 1550).
  • Speeltijd 20 minuten p.p.p.p. Op elke wedstrijdavond worden 3 ronden gespeeld, namelijk om 19.45 uur, 20.45 uur en 21.45 uur)
  • Aan het meedoen met een of meerdere teams zijn voor de bij de HSB aangesloten verenigingen géén inschrijfkosten verbonden.
  • Voor de hoogste geëindigde teams per groep wordt door de HSB een aandenken beschikbaar gesteld.


Ook voor deze competitie willen we graag snel weten welke spelers van DSC interesse hebben om namens DSC hieraan deel te nemen. Deelname staat open voor alle leden, teams zullen op speelsterkte ingedeeld worden. Graag Uw belangstelling opgeven aan Dolf Beltz of Ted Barendse.

Geïnteresseerden:
  • Patrick de Bas
  • Willem-Jan van den Broek
  • René Torenstra
  • Coen Leentvaar
  • Diederik van Heijgen
  • Marco Anink
  • Martin Glimmerveen (kan niet eerste twee keer)

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Untagonklik on 07-12-2006 at 22:24.

24-09-2006 19:52 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Enkele aanvullingen / correcties Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1. Tijdens de ALV is gevraagd om pas in de 2e helft van het seizoen 2006-7 te starten - kans hierop is hoog; voor inschrijving team is wat extra tijd gegeven.

2. Per avond tegen niet 4 doch 3 andere viertallen.

3. De woensdagavond staat niet ter discussie.

4. Per team mag 1 gastspeler worden opgesteld.

5. Poules van 10, pyramidaal, dubbelrondig dus 9x2 = 18 wedstrijden per team = 6 avonden met elk 3 wedstrijden.

25-09-2006 14:51 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ga er maar van uit dat de start in januari zal zijn. Deze week verschijnen de data op de website van de HSB.

Elk team mag een thuisschaker, dus geen lid van de club of KNSB, opstellen.

De wedstrijden vinden plaats in het Nationaal Schaakgebouw.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Koert on 25-09-2006 at 15:47.

25-09-2006 15:46 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Nationaal Schaakgebouw? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert: ook de rapidcompetitie vast in het Nationaal Schaakgebouw? Dat is nieuw en zou ik toch wel een beetje jammer vinden!

Mij lijkt dat rouleren (Den Haag, Zoetermeer, Delft, Pijnacker, Naalswijk, Wassenaar, etc.) veel beter is - dat leidt tot dezelfde gemiddelde reisafstanden voor de deelnemende teams en het gevoel dat het niet allemaal uitwedstrijden zijn.

Ik kan mij voorstellen dat de prijs voor de locatie een rol speelt - daar zou dan nog overleg voor nodig zijn!

25-09-2006 16:13 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Schaakgebouw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Locatie bij voorkeur Schaakgebouw.
Trekker is dan Wim Vink.
Dat heb ik begrepen ter vergadering, bij de AV van de HSB in Delftstede op 20 september!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

26-09-2006 09:34 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees, dat gold voor de zaterdagviertallencompetitie, niet voor de rapidcompetitie!

26-09-2006 09:54 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

(kruip) b.. b.. bb.. bbeide! (pfff).

Begreep ik!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

26-09-2006 10:29 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mag ik hier mijn interesse voor deelname bekend maken? Bij deze dan.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

26-09-2006 23:57 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan ik meedoen, als lid van Prometheus? Heilig boontje

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-09-2006 00:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Ook geinteresseerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik sluit mij aan bij de interesse van Patrick.

Degenen die van meerdere verenigingen lid zijn hebben m.i. even zovele mogelijkheden aan de competitie deel te nemen; dit dient door de HSB bevestigd te worden.

27-09-2006 08:26 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DD bood aan het Rapidtoernooi in het Nationaal Schaak Gebouw te houden. Het bestuur van de HSB staat daar welwillend tegen over.

Een rondje langs de velden is ingewikkelder te organiseren dan eenzelfde lokatie. Zou het een probleem zijn om dit seizoen gebruik te maken van het sympathieke aanbod van DD en voor 2007/2008 te bezien of we een rondgang maken?

03-10-2006 11:39 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Locatie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert, ik ben me bewust van DD's aanbod (Nationaal Schaakgebouw). Echter: a) daar wordt reeds de zaterdagviertallencompetitie gespeeld en b) de locatie is m.i. wat decentraal in het HSB gebied.

Misschien dus toch ook avonden elders, bijvoorbeeld bij Promotie, DSC en in het Westland - mij lijkt dat dit toch wel te regelen is (maar misschien heb jij andere informatie). Een of twee (of meer in dien gewenst) ronden in Delft moeten in elk geval lukken!

03-10-2006 17:12 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als de data vanaf januari zijn geworden, kan ik wellicht wel alle keren, maar da's koffiedik kijken.

03-10-2006 18:43 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Woendag is de clubavond van DOS de damvereniging.
Dan is dus ons clubgebouw niet beschikbaar.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

04-10-2006 10:11 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht Delftstede?

04-10-2006 10:59 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De data staan inmiddels op de site van de HSB. De eerste twee avonden zijn in het NSG, terwijl voor de overige vier rondes verenigingen zich kunnen melden.

De voorzitters van de verenigingen hebben inmiddels een uitvoerige brief gekregen, terwijl het reglement op de HSB-site staat.

De start (coform het verzoek van de AV) is 24 januari 2007.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Koert on 05-10-2006 at 10:36.

05-10-2006 10:35 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is er al meer bekend?

Zowel op DSC-vlak als HSB-terrein?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-11-2006 18:41 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De HSB heeft een mail doen uitgaan met daarin de gegevens over de rapidcompetitie. Ik heb de relevante daarom de aankondiging geactualiseerd. DSC-ers (of andere belangstellenden) die mee willen spelen kunnen zich nog steeds opgeven bij Dolf Beltz of Ted Barendse.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-12-2006 22:25 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben nog steeds wel geinteresseerd. De eerste keer kan ik in principe niet, de tweede en derde keer wel, denk ik. Verder kijken in mijn agenda heeft nu weinig zin denk ik.

Gaat DSC nog proberen 2 avonden te organiseren?

08-12-2006 09:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben ook geinteresseerd. Of ik altijd kan, ach dat zien we dan wel weer.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-12-2006 14:38 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller