Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2006-2007 » Kim Meulenbroek opent Zomervarianten Ontdekkingstoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Kim Meulenbroek opent Zomervarianten ontdekkingstoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de eerste avond van het Zomervarianten ontdekkingstoernooi bracht Kim Meulenbroek een voor de meesten onbekende variant op het bord. En dat terwijl de opening nog nauwelijks begonnen was. De stelling die op het bord kwam was de volgende:



De varianten die Kim liet zien begonnen met 3.e5 Ph5. Daarna zijn er vele mogelijkheden; van zwarte pionoffers en wilde stellingen tot rustiger ontwikkelen en omspelen van stukken.

De meeste deelnemers kozen voor deze variant, gevolgd door wat scherpere stellingen, al dan niet met zwart pionoffer. Het bleek allemaal zeer speelbaar voor beide kleuren, want op de borden bleven de uitslagen voor wit en zwart redelijk in evenwicht.

Uitslagen:
 speler 1 speler 2uitslagkleur
1Chiel van Oosterom-Joost Michielsen½-1½wit wint
2Ted Barendse-Jan Peter van Zandwijk½-1½zwart wint
3Richard Oranje-Hora Vlam1½-½wit wint
4Kim Meulenbroek-Arno Wiersma1-1zwart wint 2x
5Mark Versteegh-Pieter Quist2-0
6Jan-Pieter de Vries-Rob Smits1-1zwart wint 2x
7Gerard Bilars-Corniel Nobel0-2
8Adriaan ter Mors-Bert Zwemstra1-1wit wint 2x
9Ron Scherpenisse-Ernst Hanewald1½-½wit wint

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 14-07-2006 at 00:43.

11-07-2006 02:30 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Paarden aan de rand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Gerard (Bilars) speelde ik twee leuke potjes. In ons eerste potje speelde ik eerst 3.Pc3 waarna Gerard niet het door Kim geadviseerde 3...d5 maar het 'slappe' 3...d6 speelde. Zo onstond dus een Pirc.

Toch kwamen er deze partij paarden aan de rand:


De positie na 6...Pa6


en even later


De positie na 8...Ph5


Dit patroon hoorde ik overigens vaker deze avond. Mensen die willens en wetens paarden aan de rand zetten.

Gerard offerde vrij vroeg een stuk, maar kreeg daar niet de gewenste aanval voor, ik nam e.a. over en met ontdekbaar mat in het vooruitzicht gaf Gerard op.

Het tweede potje speelde ik netjes - hoop ik - wat Kim bedacht had dat we moesten spelen.

Gerard zette echter een - in mijn ogen - sterke aanval op:


De positie na 18...h6


Hier staat zwart niet lekker. De witte lopers zijn zeer sterk en mijn koning heeft het niet prettig. Helaas speelde wit echter 19.Dg4? en won ik een stuk.Wit gaf het daarna direct op.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-07-2006 08:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

uhm ik win met 11/2-1/2 van hora , met wit inderdaad gewonnen. met zwart toch maar remise

13-07-2006 21:33 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
uhm ik win met 11/2-1/2 van hora , met wit inderdaad gewonnen. met zwart toch maar remise


Aangepast. Maar schrijf het de volgende keer dan goed op het uitslagenformulier Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-07-2006 00:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Quote

Originally posted by Richard
uhm ik win met 11/2-1/2 van hora , met wit inderdaad gewonnen. met zwart toch maar remise


Aangepast. Maar schrijf het de volgende keer dan goed op het uitslagenformulier Knipoog


er stond oranje- vlam 1/2-1/2 1-0 wit wint
eerst dus zwart, daarna wit Grijns

14-07-2006 10:21 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
er stond oranje- vlam 1/2-1/2 1-0 wit wint
eerst dus zwart, daarna wit Grijns


Ok, ik kan begrijpen wat er mis gegaan is: onduidelijk schrijven. Ik lees namelijk: ½-1½ 1-0 (wit). Blijkbaar vond je het het tweede halfje niet duidelijk genoeg en heb je de "1" nog een keer opgeschreven. Dus maak ik er anderhalf van. De schoonschrijfprijs zal je dit jaar niet winnen Richard Glimlach

(Ik zal het uitslagenformulier maandag wel meenemen.)

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-07-2006 14:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller