Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (23): Gert Legemaat verkleint achterstand op Kees van der Meer
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (23): Gert Legemaat verkleint achterstand op Kees van der Meer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft zijn achterstand op Kees van der Meer verkleind door een overwinning op Chiel van Oosterom. Kees kwam tegen Bob Voogt niet verder dan remise. De achterstand van Gert op de koppositie blijft aanzienlijk, maar doordat de nummer drie en vier niet in actie kwamen heeft Gert zijn tweede plek verstevigd.

Knap was de remise van Olivier Marincic tegen Arend van Dop. En ook de remise van Frans Palm tegen Koert ter Veen was tegen de verwachting in.

De uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Kees van der Meer-Bob Voogt½-½
2Chiel van Oosterom-Gert Legemaat0-1
3Pieter Buzing-Ted Barendse0-1
4Olivier Marincic-Arend van Dop½-½
5Pieter Goossens-Patrick de Bas½-½
6Hora Vlam-Kim Meulenbroek0-1
7Koert ter Veen-Frans Palm½-½
8Rob Smits-Johan van de Pol0-1
9Jack Duijvestijn-Nadeem Taverne1-0
10Roland ten Have-Mark Versteegh0-1
11Pieter Quist-Rens Sliedrecht1-0
12Paul van Riet-Simon Broos0-1
13Ben Sedee-Albert Kemeling0-1
14Frans Smit-René Poots1-0
15Bart Vlasblom-Corniel Nobel1-0
16Rick Beekenkamp-Rick Plomp1-0
17Leo Zuijdgeest-Kees Venema0-1
18Lito van Reede-Theo Rekveldt0-1
19Edgar Huisman-Marco Anink0-1
20Steef van der Weele-Dolf Mulder1-0
21Adriaan ter Mors-Jan Swart1-0
22Rob Scherpenisse-Bert Zwemstra0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-05-2006 00:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik blijf nieuwsgierig naar het melkpak Draaiend hoofd

16-05-2006 07:39 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pieter had zich goed op mij voorbereid (!), en kreeg dan ook een goede (na een ongeveer verplicht kwaloffer mijnerzijds uiteindelijk gewonnen) stelling.
Maar hij aarzelde, liet uiteindelijk dameruil toe, en in wederzijdse tijdnood greep hij mis.

Een onterechte overwinning dus, Pieter had meer verdiend!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

16-05-2006 08:48 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook Arend had meer verdiend in onze partij die eindigde in remise. Waar het lang duurde voordat in een siciliaan echt vuur ontstond was het bij inmiddels dreigende tijdnood Arend die een beste voortzetting miste in een verder prettige aanvalssteling voor zwart. Dat hij veel tijd had verbruikt in een complexe stelling was mijn 'geluk', en dit leverde me dan ook uiteindelijk een halfje op. Verder tevreden met het resultaat natuurlijk.

16-05-2006 09:20 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Meer-Voogt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Ik was hier P1d2 van plan geweest, en zag bijtijds het vervolg cd4:; Ld4: e5; Le5: Pe5:; Pe5: Dd3:; Pd3: Tad8! met stuk- en partijwinst!
Voogt ziet dat soort dingen ook echt, vermoed ik. Dus geen P1d2 maar De2, dat kost een waardevol tempo, en dat resulteerde snel een zeer rustige stelling.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

16-05-2006 11:54 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

RE: Meer-Voogt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm


Ik was hier P1d2 van plan geweest, en zag bijtijds het vervolg cd4:; Ld4: e5; Le5: Pe5:; Pe5: Dd3:; Pd3: Tad8! met stuk- en partijwinst!

Wit hoeft toch niet op e5 te slaan?
Pbd2 cxd4 Lxd4 e5 Lb2 is prima lijkt mij - e4 kan niet want er staat dan immers een paard op d2, dus dan zie ik het voordeel van e5 ook niet...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Mark on 16-05-2006 at 13:09.

16-05-2006 13:03 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ehh, een poging:
Pbd2 cxd4 Lxd4 e5 Lb2 Pc5
Kun je dan niet iets als e4 en Pd3 doen met zwart?
Vluchtig bekeken, dus het zal wel niet kloppen Knipoog

16-05-2006 13:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

e5-e4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha, dat mag ik wel even bespreken, ja.
Euwe en Kramer bespreken in de serie 'Het Middenspel' uit de jaren 50 de pionnenstelling a2b2e5f2g2h2 tegen a7b7e6f7g7h7.
Euwe en Kramer stellen dat de stelling strategisch gunstig is voor wit als de loper van de zwarte velden geruild is, en gunstig voor zwart als de loper van de witte velden geruild is.
De stelling die Martin geeft (met e4) zou gunstig voor zwart zijn (maar wel beter dan het verrassende stukverlies) en daarom heb ik daarvan afgezien.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

17-05-2006 13:09 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller