Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom jeugdkampioen van Nederland
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Chiel van Oosterom jeugdkampioen van Nederland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een indrukwekkende 7 uit 9 is Chiel van Oosterom de nieuwe jeugdkampioen van Nederland. Met vijf overwinningen en 4 remises bleef hij in het sterke deelnemersveld ongeslagen. Daarmee is hij de opvolger van mede DSC-er Joost Michielsen.

De andere DSC-ers zullen wellicht met gemengde gevoelens terugkijken op dit toernooi. Joost was volledig uit vorm en kwam niet in de buurt van zijn prestatie van vorig jaar en Joram had een stroeve start die hij pas in de laatste twee rondes compenseerde.

Naomi en Tabitha Snikkers hadden bij de meisjes C ook op meer gerekend. Naomi stond lang aan de leiding en Tabitha wist alleen in het middengedeelte punten te pakken, maar incasseerde de laatste twee ronden nullen.

zie ook de berichtgeving tijdens het toernooi.

06-05-2006 17:32 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas ben ik tijdens mijn weekje zeilen totaal vergeten af en toe te kijken, maar daardoor nu wel een enorme verrassing!!

Geweldig Chiel! Gefeliciteerd Glimlach
En-passant trouwens een TPR van 2451, bij voldoende titelhouders zou dat een IM-norm zijn!

06-05-2006 17:43 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En genoeg buitenlanders voor zover ik weet. Alleen op het gesloten NK (het 'volwassenen' NK) geldt voor zover ik weet een uitzondering.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-05-2006 18:09 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik mag toch aannemen dat dit een gesloten NK is...

06-05-2006 18:16 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Top gedaan man! Ja! Ja! Ja! Gefeliciteerd!

06-05-2006 19:47 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik mag toch aannemen dat dit een gesloten NK is...


Tuurlijk, maar de FIDE schrijft toch echt het volgende voor:

Quote

Afkomstig van FIDE: Requirements for the titles

1.43 Federations of opponents
At least two federations other than that of the title applicant must be included, except for 1.43a-1.43e.
1.43a The finals (but not preliminaries) of national men’s championships and also national women’s championships. (..)


Aangezien er eerder in het document specifiek genoemd staat als het geldt voor jeugd WK's, en het ook nadrukkelijk om het [i]mannen
en vrouwen kampioenschap gaat, lijkt het me niet meer dan logisch dat zelfs al zou er aan het aantal normhouders voldaan zijn, dit geen norm zou opleveren.

Hoe het ook zij, Chiel, het is je gegund. Veel plezier met de uitzendingen die het je oplevert en hopelijk met de succesvolle verdediging van je titel.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-05-2006 20:41 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, je zou gelijk kunnen hebben, maar het zou me ook niet verbazen als dit gewoon geldt. Het zou het proberen waard zijn.
Anyways, de discussie is onbelangrijk aangezien er slechts 1 IM meedeed Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 06-05-2006 at 21:24.

06-05-2006 21:23 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koel bedankt Koel

06-05-2006 22:57 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Wink Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

beter laat dan nooit , maar heel hartelijk gefeliciteerd. en je ziet als je dsc verlaat prolongeer je je titel niet

11-05-2006 13:07 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller