Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » Externe kansen en bespiegelingen voor DSC in 2005-2006
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het ziet er naar uit dat er ook volgend jaar geen extra promotieplek voor de HSB is...

06-03-2006 08:16 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

weer wat nieuws over het theoretische kampioenschap:

Pomar verliest van HO met 3,5-4,5!! Das goed nieuws.

Echter, Schaakhuis wint van Botwinnik met 4,5-3,5.

Gesteld dat wij van WSC en van Schaakhuis winnen, dan gaan we (Haeghe Ooievaar,)Pomar en Botwinnik dus voorbij...

probleem is Schaakhuis, dat nu 11,5 bordpunt voorstaat.

Kortom, een winnende combo zou dan 6-2 op Schaakhuis, en 7,5-0,5 tegen WSC zijn. Logischer lijkt 2x 6,5, maar in alle redelijkheid kan je dit niet echt meer een praktische kans noemen helaas.

Maar goed, in theorie kan het nog. Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

10-03-2006 01:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert
Pomar is natuurlijk niet het probleem Het is een van de zwakste teams qua rating. Die verliezen nog wel wat matchpunten.



Q.E.D.

10-03-2006 12:25 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Het seizoen loopt ten einde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC knsb beker
Doen het goed. De competitie is nog lang, maar voorlopig geen vuiltje aan de lucht.

DSC1
Zit in grote degradatie zorgen. Aanstaande zaterdag moet er gewonnen worden van directe concurent D4. Vervolgens wacht Paul Keres. Daar mag in iedergeval niet van verloren worden, maar wellicht moeten ook zij verslagen worden.

DSC2
Kan nog steeds kampioen worden. De condities zijn als volgt:

  1. Souburg verliest tenminste 2 matchpunten
  2. DSC2 verslaat Messemaker 1847
  3. DSC2 verslaat Terneuzen
  4. Souburg loopt geen bordpunten in op DSC2

Een kleine noot is dat wanneer Souburg meer dan 2 matchpunten zou verliezen nog meer scenario's mogelijk zijn. Maar laten we daar niet van uit gaan. Het is hopen op een goede dag van De Pion en twee goeie dagen van DSC2. Maar het kan, en ik geloof er in!

DSC hsb beker
Goed gespeeld. Maar zoals dat met knockouts gaat. Een misstap en je ligt er uit. De halve finale was de eindhaven. Volgend jaar beter. Het wordt wel weer tijd dat DSC wint.

DSC3
De kansen zijn zo goed als verkeken na de nederlaag: het volgende scenario geeft nog wel recht op promotie:
  1. Botwinnik wint niet van Promotie 3
  2. Scheve Toren wint van WSC 2
  3. DSC3 wint van Vogelwijk
  4. DSC3 scoort een bordpunt meer dan Scheve Toren

Er is al veel over gezegd: maar kort samen gevat: het wordt zeer lastig...

DSC4 & DSC6
Voor DSC4 is het zo mogelijk nog moeilijker om kampioen te worden:
  1. DSC4 wint van RHC- Arena met 8-0
  2. RSC-Belgisch Park verliest van Botwinnik 2 met 8-0

Het kán, maar dan is ook alles meegezegd. Voor DSC6 is het duidelijk: als ze niet verliezen zijn ze veilig, anders is het afgelopen.

DSC5
Ook DSC5 kan in theorie nog kampioen worden:
  1. DSC5 wint met minimaal 7-1 van Schaakhuis 2
  2. DSC5 scoort 2 bordpunten meer dan Pomar
Hoewel niet heel waarschijnlijk, dicht ik DSC5 wel kansen toe. Maar goed, we gaan het zien.

DSC7
Spelen alleen nog om een mooie eindnotering. Bij winst is die wel veiliggesteld.

DSC8
Veilig en een derde plek kan ze niet meer ontgaan. Ze staan met 1½-½ voor tegen verruit het zwakste team uit hun klasse.

DSC9 (jeugd)
Een veel jongere ploeg dan de groep van vorig jaar heeft het moeilijk in de derde klasse. Met nog twee wedstrijden te gaan staan ze onderaan.

DSC10
Dit gezellige team, waar mee doen belangrijker is dan winnen staat mooi in de middenmoot. Volgend jaar gaan ze dat zeker weer proberen.

Al met al een redelijk seizoen, met wellicht geen kampioenen maar veel teams die bovenin mee strijden/streden. Ons vlaggenschip (DSC1) heeft het als enige echt moeilijk. En misschien kan er toch nog een DSC kampioen worden dit jaar...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-03-2006 15:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De kansen voor DSC5 zijn iets groter dan Corniel voorspiegelt. Er hoeft slechts anderhalf bordpunt meer te worden gescoord dan Pomar.

(maar ik denk dat de 7-1 winst op Schaakhuis een grotere opgave zal blijken)

24-03-2006 10:51 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan eindigen ze gelijk, en ik weet niet wie er dan door gaat. Maar de 7-1 is absoluut niet makkelijk zijn te volbrengen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-03-2006 14:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de LeiSB komt er dan een beslissingswedstrijd zag ik, kan ook op basis van onderlinge gaan?

24-03-2006 14:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Artikel 8 lid 5
Indien aan het einde van de competitie twee of meer teams in een groep hetzelfde aantal wedstrijdpunten en hetzelfde aantal bordpunten hebben behaald wordt de volgorde bepaald door het/de onderlinge resultaat/resultaten. Als dit ook gelijk is, beslist het/de onderlinge resultaat/resultaten aan de eerste zes, respectievelijk vier en twee borden. Als dit geen beslissing brengt wordt er geloot.

Artikel 12 lid 5
Indien na de toepassing van artikel 8, lid 5 nog steeds twee of meer teams in aanmerking komen voor promotie of degradatie, wordt een beslissingswedstrijd of een enkelvoudige beslissings-competitie gespeeld. Op de uitkomst van deze wedstrijd(en) wordt zonodig artikel 8 lid 5 toegepast.


Zie de reglementen van de HSB-competitie .

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-03-2006 18:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En op basis van de nederlaag van Olivier aan bord 7 en de remise van Willem op 8, zouden we dan dus winnen.

Maar goed, eerst maar die 7-1 pakken.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-03-2006 13:13 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een ding is zeker: volgend jaar geen extra promotieplek voor de HSB of LSB....

26-03-2006 16:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Artikel 8 lid 5
Indien aan het einde van de competitie twee of meer teams in een groep hetzelfde aantal wedstrijdpunten en hetzelfde aantal bordpunten hebben behaald wordt de volgorde bepaald door het/de onderlinge resultaat/resultaten. Als dit ook gelijk is, beslist het/de onderlinge resultaat/resultaten aan de eerste zes, respectievelijk vier en twee borden. Als dit geen beslissing brengt wordt er geloot.

Artikel 12 lid 5
Indien na de toepassing van artikel 8, lid 5 nog steeds twee of meer teams in aanmerking komen voor promotie of degradatie, wordt een beslissingswedstrijd of een enkelvoudige beslissings-competitie gespeeld. Op de uitkomst van deze wedstrijd(en) wordt zonodig artikel 8 lid 5 toegepast.


Ik hoop dat ik het op dit tijdstip nog goed lees, maar volgens mij is artikel 12 kennelijk toepasselijk in het geval er drie (of meer) teams gelijk eindigen terwijl er twee promotie/degradatieplaatsen zijn. Als alle drie de teams dus helemaal gelijk eindigen volgens artikel 8, wordt er geloot. Een van de teams promoveert/degradeert door loting, waarna de twee (of meer) andere teams een beslissingswedstrijd gaan spelen voor mede-promotie/degradatie. Je vraagt je af waarom.

Het enige alternatief dat ik voor artikel 12 kan bedenken is dat men met de mogelijkheid rekening wil houden dat de loting geen uitslag brengt, bijvoorbeeld doordat een munt op zijn zijkant blijft staan bij een kop-of-munt-loting of het rouletteballetje dat in de 0 valt bij de loting rood/zwart.

Help!

(de meest eenvoudige verklaring dat men is vergeten artikel 12 aan te passen na toevoeging van de laatste zin van artikel 8 laat ik maar even buiten beschouwing)

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

27-03-2006 00:19 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In artikel 8 wordt gesproken over een zelfde stand binnen een groep, in artikel 12 is dit niet vermeld. Ik kan alleen bedenken dat dit in werking treedt als, naast de nummers een van de verschillende groepen, ook de beste nummer 2 promoveert. Die kunnen dan wel gelijk staan en artikel 8 zou niet toepasbaar zijn (omdat ze niet binnen dezelfde groep vallen).

Nu is alleen de vraag of mijn interpretatie van het woord 'groep' juist is en of dit niet door een ander artikel wordt afgedekt.

Maar we hebben volgens mij aardig wat scheidsrechters en dergelijke bij de club, die kunnen vast uitkomst bieden Koel

27-03-2006 06:52 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, Patrick is Nationaal Arbiter... ;-)
Als die het dus al niet weet, wie wel ... Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 27-03-2006 at 08:49.

27-03-2006 08:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De opstellers van het reglement! (lees: ALV HSB)

Maar om terug te keren naar het onderwerp van het draadje: afgelopen zaterdag was geen feest voor de DSC-teams.

Het eerste verliest en bivakkeert onderaan de ranglijskt, maar heeft nog mogelijkheden degradatie te ontlopen. Laten we met zijn allen hopen dat dit ook lukt, anders verliest de HSB zijn laatste team in de 1e klasse KNSB.

Het tweede is keurig afgedroogd en is nu ook de theoretische kans op kampioenschap kwijt.

Niets vrolijks te melden vanuit de KNSB dus. Nee!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

27-03-2006 10:15 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Niets vrolijks te melden vanuit de KNSB dus. Nee!


Als co-DSClid ben ik het hier toch niet helemaal mee eensGlimlach
Als mijn team de laatste ronde met 8-2 of meer wint zetten we zelfs een bordpuntenrecord...
Wat betreft DSC1 is het natuurlijk jammer, maar misschien is het wel niet verkeerd om een jaartje een klasse lager te spelen om het vertrouwen weer wat op te kunnen krikken.

27-03-2006 10:47 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Joost
Wat betreft DSC1 is het natuurlijk jammer, maar misschien is het wel niet verkeerd om een jaartje een klasse lager te spelen om het vertrouwen weer wat op te kunnen krikken.


Dat betwijfel ik. Was het niet twee jaar geleden dat ze mooi op een tweede plaats eindigden? Er werd zelfs gespeculeerd over de mogelijkheid in de meesterklasse terecht te komen. Tuurlijk zat er toen veel mee, maar toch. Dit is wel het andere uiterste.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-03-2006 10:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vergelijk het meer met het team waar ik nu in zit...
Het was natuurlijk vervelend om te degraderen, maar een jaar als dit heeft zeker ook wel wat.
Ikzelf heb wellicht niet echt een bijdrage geleverd, maar het heeft toch wel wat als je na 3 uur al met 5-0 voor staat terwijl er nog 3 andere borden gewonnen staan...
Bovendien zit DSC op het moment een beetje met een spelersprobleem, door terug te gaan naar de 2e klasse is dit dan weer tijdelijk opgelost.

27-03-2006 11:07 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Joost
Het was natuurlijk vervelend om te degraderen, maar een jaar als dit heeft zeker ook wel wat (..)

het heeft toch wel wat als je na 3 uur al met 5-0 voor staat terwijl er nog 3 andere borden gewonnen staan.

Bovendien zit DSC op het moment een beetje met een spelersprobleem (..)

Ik snap wat je bedoelt. De laatste keer dat DSC1 degradeerde, promoveerde ze het jaar daarop weer netjes terug. Maar DSC lijkt op dit moment de meest succesvolle vereniging van de HSB te zijn en als wij ons niet kunnen handhaven op dit niveau zegt dat wellicht veel.

En een spelersprobleem... Mwa, spelers genoeg denk ik. Tuurlijk zijn Michiel en jij vertrokken, maar goed ik denk dat er genoeg over zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-03-2006 11:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Corniel

Genoeg spelers misschien, maar genoeg goede spelers duidelijk niet. Anders had DSC niet laatste gestaan...

27-03-2006 12:23 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Och, ik vraag me af hoe 'duidelijk' we een gebrek aan goede spelers hebben. DSC1 heeft twee keer verloren met 5,5-4,5 en twee keer gelijk gespeeld (5-5). Met een kleine versterking van het eerste, bijvoorbeeld met de dit seizoen ontketende Jan-Peter van Zandwijk, heb je zo 4 matchpunten meer en draai je zonder problemen mee in de eerste klasse.

Felicitaties voor Joost met het kampioenschap. Felicitaties voor Michiel met het behoud.

Voor alle overige DSC-leden die elders extern spelen: gefeliciteerd/gecondoleerd* met kampioenschap/behoud/degradatie*.

* doorstrepen wat niet van toepassing is

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

27-03-2006 15:09 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller