Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (17): Gert Legemaat doet goede zaken
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (17): Gert Legemaat doet goede zaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een overwinning op Ted Barendse heeft Gert Legemaat goede zaken gedaan in de top van het klassement. Koploper Kees van der Meer speelde remise tegen Joost Michielsen, en de andere drie spelers in de top-5 liepen tegen een nederlaag aan.

Gerard Bilars, René Torenstra en Jan-Pieter de Vries wisten het met de zwarte stukken alledrie niet te bolwerken. Het was zowiezo opvallend hoeveel partijen er door de witspelers werden gewonnen.

De uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Joost Michielsen-Kees van der Meer½-½
2Gert Legemaat-Ted Barendse1-0
3Arend van Dop-Dolf Beltz½-½
4Bob Voogt-Jan Peter van Zandwijk1-0
5Pieter Goossens-Pieter Buzing0-1
6Jaap Flohil-Martin Glimmerveen1-0
7Willem-Jan van den Broek-Henrik Tamerus1-0
8René van Alfen-Jan-Pieter de Vries1-0
9Frans Palm-Mark Versteegh1-0
10Olivier Marincic-René Torenstra1-0
11Roland ten Have-Gerard Bilars1-0
12Jack Duijvestijn-Marianne Zelitchenko½-½
13Theo Rekveldt-Johan van de Pol0-1
14Rick Beekenkamp-Ben Sedee½-½
15Wim Meijer-Gerjan van der Dussen0-1
16Corniel Nobel-Steef van der Weele1-0
17Ernst Hanewald-Gerrit Bussmann0-1
18Rob Scherpenisse-Mathijs Gijsbers1-0
19Jan Swart-Adriaan ter Mors1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 09-03-2006 at 14:57.

07-03-2006 03:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Michielsen-VdMeer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een wat ongelukkige partij.
Ik had me niet gerealiseerd dat er ronde was. Mijn fout, ik zag zojuist dat er zelfs een mail van Barendse is geweest ter attendering. Maar ik zou me voor een keer wegens de drukte op het werk afgemeld hebben.
Toen ik langs kwam (voor een uurtje) was mijn eerste reactie me alsnog af te melden, of de partij zonder spelen op te geven. Maar daarvoor komt Michielsen natuurlijk niet naar de schaakclub.
De partij was wat mij betreft zonder inspiratie, een bekende jaren '60 opening. Toen Joost met iets constructiefs kwam zag hij een tegentruc over het hoofd waarna ik zelfs beter stond! Remise.
Gauw vergeten. En: het spijt me, Joost, volgende keer in elk geval een echte partij.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

07-03-2006 11:31 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Olivier en ik hadden tot zet 14 een leuke partij. Ik probeer mijn openingsrepertoire wat te veranderen, dus wat op het bord kwam was onverwacht.
Ik kwam er niet onaardig uit, hoewel objectief gezien Wit een goede plus bleef houden.
Op zet 14 toen we beiden al veel tijd verbruikt hadden zag ik een simpel kwaliteitsverlies over het hoofd. Ik heb maar geantwoord met een helpmat in 1 Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-03-2006 04:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De stand van de interne competitie is weer bijgewerkt. Het gaat de goede kant op, ik hoef nog maar twee plaatsjes omhoog! Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-03-2006 14:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een beetje goed onderhandelen met Baseman kan je misschien nog 3 keer barstaan...een externe ronde erbij op maandag en we hebben een nieuwe clubkampioen Frons

Sorry hoor maar wat een flauwekul die (Keizer)stand....

Edit; ik zie net dat er nog een 3e deel komt, die wel op basis van de keizerstand wordt gespeeld. Volgende de site is dit na ronde 20 (nog 3 ronden dus) Wat dat betreft wordt het toch nog een uitdaging voor je Arno en riep ik iets te vroeg dat je clubkampioen kan worden...maar wie weetKnipoog

Maar hoe werkt die indeling in de 3e fase dan?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Elguapo on 09-03-2006 at 17:40.

09-03-2006 15:46 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hehe ik wordt echt geen clubkampioen hoor. Al moet ik er de stand persoonlijk voor manipuleren...

De derde periode wordt ingedeeld net zoals de competitie vorig seizoen het hele seizoen werd ingedeeld. In principe gewoon de nummer 1 tegen de nummer 2 in de stand, 3 tegen 4, enzovoorts. Rekening houdend met kleur, al tegen elkaar gespeeld, en dat soort zaken.

Dus degenen die nu hoog staan en mopperen dat ze niet tegen de "toppers" mogen: nog even geduld, ze komen vanzelf! Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-03-2006 18:06 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller