Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC5 strijdt met Rijswijk 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC5 strijdt met Rijswijk 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dinsdagavond 7 februari 2006

DSC5 speelt op dit moment in en tegen (het 2e van) Rijswijk. Daar de teamleider geveld is door een rugblessure, en Roland morgen een onverwacht proefwerk heeft, zullen Edgar Huisman en Jan-willem Weenink deze plekken opvullen. Dank daarvoor!

Op bord 1 speelt Mark een solide partij. Na de opening ontstaat een licht voordelige stelling, maar uiteindelijk moet nog gestreden worden om het halve punt. Gelukkig slaagt hij hierin.

Op bord 2 worden de zwarte stukken bespeeld door Rufael. In een goede partij wordt van beide kanten gevochten voor het volle punt, maar uiteindelijk lijkt remise een terechte uitslag.

Jan-willem zet op bord 3 een goede aanval op. Zijn tegenstander komt direct uit de opening in moeilijkheden, en Jan-willem haalt het punt resoluut binnen.

Marco speelt op bord 4 een op het eerste oog eigenaardige partij;wit lijkt goed te staan na de opening maar langzaam maar zeker blijkt toch dat Marco het in de verte beter heeft uitgedacht; de winst komt langzaam naar de goede kant en ook Marco weet het punt te incasseren.

Aan bord 5 speelt Joel gedeeltelijk volgens het gebruikelijke recept; 1. veel tijd investeren 2. goede stelling bereiken. 3. tijdnood 4. Normaal gesproken volgt dan in deze fase de blunder waarna opgave het pleit beslecht. Deze keer echter blijft Joel ondanks de tijdsdruk goede zetten doen, en weet het punt binnen te halen! Chapeau!

Diederik speelt op bord 6 een vanuit de opening wat moeilijke stelling; hij weet langzamerhand zijn stukken te bevrijden en na sterk eindspel pakt hij het punt.

Op bord 7 mag invaller Edgar een lastige partij uitvechten; direct vanuit de opening moet hij vechten voor enig behoud van kansen tijdens de partij. Ondanks verwoede pogingen slaagt hij hier helaas niet in.

Willem op bord 8 speelt een partij waarin meer inzat; de opening werd licht mishandelt waardoor hij na deze opening eigenlijk nauwelijks nog kans had. Een nederlaag is het gevolg.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Untagonklik on 08-02-2006 at 16:52.

07-02-2006 21:58 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

en zowaar, het werd 5-3 voor het 5e!! Well done guys, en invallers bedankt Grijns

08-02-2006 00:11 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd met de overwinning en het eerste live-verslag op de DSS Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-02-2006 00:24 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

RE: DSC 5 strijdt met Rijswijk 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Op bord 1 speelt Mark een solide partij. Na de opening ontstaat een licht voordelige stelling, maar uiteindelijk moet nog gestreden worden om het halve punt. Gelukkig slaagt hij hierin.


Ik zat op bord 3 en na speelde het Spaans met wit ongeveer zoals Chiel mij nog eens van het bord veegde bij het correspondentieschaak. Mijn tegenstander probeerde net als ik toen ergens een pionnetje te snoepen. Dat bleek ook nu gevaarlijk te zijn: na 23 zetten had hij de keuze tussen mat in 1 en dameverlies.

De strijd om de 2 halve punten duurde dus iets minder lang dan verwacht.

Verder een aardige voorspelling zo vanuit je bed Knipoog
Nogmaals beterschap!

Hier de uitslagen:

 Rijswijk 2  DSC53 - 5
1H. van Oortmarssen1912-Jan-Willem Weenink0-1
2H. van Liempt1603-Rufael Mekuria½-½
3V. Lapré1767-Mark Versteegh0-1
4H. Steffers1928-Marco Anink½-½
5H. v.d. Stap1750-Joel Udden½-½
6F. Cayaux1855-Willem de Smit1-0
7O. Berger1728-Edgar Huisman0-1
8W. Joustra1828-Diederik van Heijgen½-½


Een 100% score voor onze invallers: Edgar en Jan-Willem bedankt!

Partijverslagen mag iedereen lekker zelf typen...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Mark on 08-02-2006 at 01:07.

08-02-2006 00:43 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

lekker mannen!

08-02-2006 11:14 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes! Dit was ook wel even nodig ivm handhaving toch?

08-02-2006 11:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Netjes! Dit was ook wel even nodig ivm handhaving toch?


Nodig nodig: handhaving is nu normaal gesproken geen probleem meer. Aan de andere kant is er in onze groep nog een hoop mogelijk ... !!

08-02-2006 12:50 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

RE: DSC5 strijdt met Rijswijk 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Dinsdagavond 7 februari 2006

DSC5 speelt op dit moment in en tegen (het 2e van) Rijswijk. Daar de teamleider geveld is door een rugblessure, en Roland morgen een onverwacht proefwerk heeft, zullen Edgar Huisman en Jan-willem Weenink deze plekken opvullen. Dank daarvoor!

Op bord 1 speelt Mark een solide partij. Na de opening ontstaat een licht voordelige stelling, maar uiteindelijk moet nog gestreden worden om het halve punt. Gelukkig slaagt hij hierin.

Op bord 2 worden de zwarte stukken bespeeld door Rufael. In een goede partij wordt van beide kanten gevochten voor het volle punt, maar uiteindelijk lijkt remise een terechte uitslag.

Jan-willem zet op bord 3 een goede aanval op. Zijn tegenstander komt direct uit de opening in moeilijkheden, en Jan-willem haalt het punt resoluut binnen.

Marco speelt op bord 4 een op het eerste oog eigenaardige partij;wit lijkt goed te staan na de opening maar langzaam maar zeker blijkt toch dat Marco het in de verte beter heeft uitgedacht; de winst komt langzaam naar de goede kant en ook Marco weet het punt te incasseren.

Aan bord 5 speelt Joel gedeeltelijk volgens het gebruikelijke recept; 1. veel tijd investeren 2. goede stelling bereiken. 3. tijdnood 4. Normaal gesproken volgt dan in deze fase de blunder waarna opgave het pleit beslecht. Deze keer echter blijft Joel ondanks de tijdsdruk goede zetten doen, en weet het punt binnen te halen! Chapeau!

Diederik speelt op bord 6 een vanuit de opening wat moeilijke stelling; hij weet langzamerhand zijn stukken te bevrijden en na sterk eindspel pakt hij het punt.

Op bord 7 mag invaller Edgar een lastige partij uitvechten; direct vanuit de opening moet hij vechten voor enig behoud van kansen tijdens de partij. Ondanks verwoede pogingen slaagt hij hier helaas niet in.

Willem op bord 8 speelt een partij waarin meer inzat; de opening werd licht mishandelt waardoor hij na deze opening eigenlijk nauwelijks nog kans had. Een nederlaag is het gevolg.

 Rijswijk 2  DSC53 - 5
1H. van Oortmarssen1912-Jan-Willem Weenink0-1
2H. van Liempt1603-Rufael Mekuria½-½
3V. Lapré1767-Mark Versteegh0-1
4H. Steffers1928-Marco Anink½-½
5H. v.d. Stap1750-Joel Udden½-½
6F. Cayaux1855-Willem de Smit1-0
7O. Berger1728-Edgar Huisman0-1
8W. Joustra1828-Diederik van Heijgen½-½


Alle goede bedoelingen ten spijt is door de edit wel een erg onsamenhangend verhaal ontstaan; mijn voorspelde scenario klopt van geen kanten met de werkelijke uitslagen...(muv het resultaat als team dan)

08-02-2006 14:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het enige wat ik heb gedaan is de uitslagen toegevoegd voor zover ik weet. Dat is handig als je het nieuwsbericht aanklikt: http://www.delftseschaaksite.nl/?type=news&id=1687

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-02-2006 14:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is helemaal niet handig. Het punt van Olivier was namelijk dat het verhaal niet de uiteindelijke uitslagen betreft, maar een prognose...

08-02-2006 16:25 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met het risico dat ik nu een lading kritiek over me heen krijg, heb ik alles hier iets aangepast. Ik heb een nieuw nieuwsbericht geschreven en daarin een verwijzing naar deze draad geplaatst (die niet meer nieuws is nu).

Oliviers bericht was erg leuk, maar aangezien alle reacties over de wedstrijd ook in deze draad tercht komen, is het moeilijk er een van nieuwsbericht te maken. De keuze van Corniel was wellicht verwarrend, de mijne is ook niet echt elegant. Maar ik vrees dat er geen perfecte oplossingen zijn in deze. Als iedereen kan leven met deze oplossing stel ik voor er verder geen woorden aan vuil temaken. De draad gaat immers over het succes van DSC5.

Overigens een knappe prestatie van het vijfde. Rijswijk 2 is op papier zo'n beetje het sterkste team van de poule. Ook al staat het nu op een degradatieplaats.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-02-2006 16:49 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit lijkt mij inderdaad de meest logische oplossing Arno!

08-02-2006 16:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mij ook. Sorry, was gisteren ziek: zag een draadje: DSC5 -Rijswijk, maakte daar blind een nieuwsbericht van. Vervolgens zag ik later nog een tabelletje en hebt dat er toen onder geplakt.

Wat ik me vandaag - weer een beetje beter - wel afvroeg: hoe kwam o4 aan die info? (Bellen tijdens een wedstrijd... Verward Grijns Verward )

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-02-2006 09:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sommige zaken zijn in zekere mate voorspelbaar, maar deze keer zat ik er grotendeels naast.
Niet qua uitslag gelukkig.

09-02-2006 10:19 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller