Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » Slechte avond voor DSC5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Slechte avond voor DSC5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zonder teamleider Olivier moesten wij aantreden tegen het jeugdteam van Botwinnik. Ook Willem kon helaas niet aanwezig zijn.
Isabelle en Corniel waren bereid gevonden om in te vallen, waarvoor dank. Verder bleek Corniel ook nog inzetbaar te zijn als chauffeur, waarvoor nog meer dank!

Over de partijen moet ik helaas minder lovend zijn...

Na ongeveer een half uur kwamen we al op een achterstand door een nederlaag van Roland, in chaotische stelling die ik niet echt goed heb kunnen bekijken ging flink wat materiaal verloren en werd al snel opgegeven.

Corniel had een prima stelling bereikt maar zag in een moment van schaakblindheid een vorkje over het hoofd wat hem een heel stuk en dus de partij kostte.

Ik dacht na afruil van een boel stukken een leuk voordeeltje te hebben overgehouden, maar na een paar sterke zetten van m'n 11(!) jarige tegenstander zat er niet meer dan remise in.

Isabelle had op dat moment een compleet gewonnen stelling bereikt, maar liet haar tegenstandster nog een leuk uitziende aanval opzetten. Toen ze vervolgens het eerder gewonnen stuk weer weggaf begon de achterstand nogal hopeloos te worden: 3½-½ voor het thuisteam.

Waar het bij Marco precies mis is gegaan weet ik niet. Hij leek goed uit de opening te zijn gekomen, maar kwam daarna in een ingewikkelde stelling met een kwaliteit minder terecht. Hoe dit precies verloren is gegaan heb ik gemist.

Diederik had ook ergens een kwaliteit verloren maar had hier een extra pion en een zeer sterke loper aan overgehouden. Hij wist nog wat tegenkansen te creëren, maar winst zat er niet echt meer in. Aangezien we inmiddels toch al verloren hadden kon hij zonder bezwaar genoegen nemen met remise.

Rufael had een interessante stelling, met een verre vrijpion extra maar verder wel een beroerde structuur. Met slechts enkele minuten per persoon op de klok werd ook hier tot remise besloten.

Joel had zoals wel vaker een prima stelling bereikt, maar kon toen hij na wat onvoorziene complicaties in hevige tijdnood was geraakt onze eer ook niet meer redden.

 Botwinnik 3  DSC56½- 1½
1Arthur Pijpers1834-Mark Versteegh½-½
2Rinze Mulders1735-Marco Anink1-0
3Sander v.d. Vlugt1547-Joel Udden1-0
4Ruben s'Jacob1742-Rufael Mekuria½-½
5Hugo van Diepen1516-Roland ten Have1-0
6Arno Middelkoop1776-Diederik van Heijgen½-½
7Joren Mulder1566-Corniel Nobel1-0
8Yvonne Ferrier1537-Isabelle Hagerop van Eijs1-0


Toch nog iets positiefs om af te sluiten: de derde helft is door ons ruimschoots gewonnen! Lach

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Mark on 21-01-2006 at 13:54.

20-01-2006 12:12 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oef, duidelijke uitslag zeg.

Prutsers Tong

20-01-2006 12:38 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ja beetje jammer, ik had 1 zet over het hoofd gezien, en toen was het redelijk snel over Frons

20-01-2006 14:36 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ja beetje jammer, ik had (ook) 1 zet over het hoofd gezien, en toen was het redelijk snel over Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-01-2006 15:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na-aper Tong

Misschien moet er een keer iemand een cursus "Hoe hou ik mijn concentratie vast" komen geven.

Die kan ik zelf ook wel gebruiken Knipoog

Id'tje?

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Arnout on 20-01-2006 at 16:50.

20-01-2006 16:49 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller