Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom wint Harmonietoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Chiel van Oosterom wint Harmonietoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom is gedeeld eerste geworden in Groningen. Hij behaalde 7 uit 9, met een TPR van 2464.

Chiel, gefeliciteerd!!

Harmonietoernooi Groningen 2005 - A
 naamptwpsbtprw-we
1P. Skatchkov7 51½38½2462+0.18
1Chiel van Van Oosterom7 50 36½2464+2.65
1Raoul van Ketel7 48½36¼2457+2.15


In de invitatiegroep greep Joost Michielsen net naast een IM-norm. De laatste ronde speelde hij remise tegen de Egyptische grootmeester Adly, waardoor hij op 5 uit 9 eindigde in deze sterke groep. Een prima prestatie, maar helaas was het een half punt te weinig voor zijn tweede IM-norm.

Lees ook de berichtgeving ten tijde van het toernooi: http://www.delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=1630

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 30-12-2005 at 20:19.

30-12-2005 18:46 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Well done Chiel!

30-12-2005 19:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel gefeliciteerd met deze knappe prestatie. Ook Joost verdient een compliment lijkt me, 5 uit 9 in deze groep is een uitstekend resultaat. Helaas net niet genoeg voor een IM-norm, maar die komen in de toekomst echt nog wel.

Ik heb Teuns bericht overigens iets uitgebreid en tot nieuwsbericht omgevormd. Dus eventuele tikfouten zijn van mij Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

30-12-2005 20:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vermoed dat Chiel zeer tevreden is over dit toernooi Grijns De partijen die gepubliceerd zijn zagen er allen redelijk strak uit eigenlijk. Helaas zijn enige verliespartij ook, maar daar zal hij met een gedeelde winst wellicht wat minder van balen nu.

En Joost had vandaag een goede stelling, jammer dat ie die niet wist te winnen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-12-2005 20:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat heb ik inderdaad lekker gedaan. Tegen Skatchkov speelde ik als een aap, de partij tegen Migchiel de Jong was ook niet hoogstaand, maar over de 7 andere partijen kan ik erg tevreden zijn. Deze TPR geeft me vertrouwen. In de buurt van een IM-norm kwam ik niet, met slechts 1 IM als tegenstander en slechts 3 nationaliteiten.
Interessant was overigens wat er voor de laatste ronde gebeurde. Ik zou gaan spelen tegen Grisha Kodentsov, die naast Nederlands ook Russisch beheerst. Aan bord 1 zit klaar IM Skatchkov. Tegenstander IM Gasthofer komt er aan. Er ontstaat een gesprek in het Russisch (kennelijk is Gasthofer dat machtig). Kodentsov vertaalde het gesprek als dat er over de prijs die Skatchkov aan Gasthofer zou moeten betalen als Gasthofer Skatchkov liet winnen,onderhandeld werd. Gelukkig werden ze het niet eens.

30-12-2005 22:51 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes Chiel!!

31-12-2005 02:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

lekker man!

31-12-2005 03:13 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag dat ik in mijn eerste enthoussiasme Chiel niet eens gefeliciteerd had. Bij deze!

Na een snelle berekening kwam ik trouwens op een ratingwinst van 60 punten, waarbij de 2300 grens wel heel dichtbij komt!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-12-2005 15:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als we het over FIDE-rating hebben, en ik neem aan dat het daar over gaat aangezien dat de belangrijkste rating is, win ik 2.65*15=39.75 punten. In de KNSB-competitie win ik ook nog wat punten. Maar laat ik eerst maar even kijken hoe het in Schwäbisch Gmünd gaat, of ik daar ook goed speel, of dat ik toch al mijn kruit verschoten heb in de kerstvakantie.
Merk overigens op dat ook Joost nog best wat ratingpunten zal winnen, zijn TPR zal slechts een klein beetje onder de 2450 liggen.

31-12-2005 16:06 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daar ga je natuurlijk ook goed spelen.

En over Joost, die heeft natuurlijk prima gespeeld, alleen niet goed genoeg ditmaal om jou in aandacht te overtreffen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-12-2005 16:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beiden gefeliciteerd, en Chiel en Joram succes in Duitsland!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

02-01-2006 14:48 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller