Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC6 wint van Schaakhuis 1 na reglementaire winst
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC6 wint van Schaakhuis 1 na reglementaire winst Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas moest DSC6 wederom een aantal van de vaste spelers missen door ziekte (Jaco),verblijf in het buitenland (Pepijn) en verhinderd (Ted). Maar de invallers uit DSC7 lieten zich van hun beste zijde zien.

Gerard Bilars op bord 6 behandelde de opening met fluwelen handen en kreeg al vroeg in de avond een doorslaande koningsaanval, zodat we met 1-0 voor stonden. Ook Cees Korving (op het 5e bord) was bereid om in te vallen en weerde zich kranig en wist een remise te behalen. Jan Pieter de Vries was goed op dreef op het 7e bord en zijn vader - naar het Schaakhuis gekomen om Jan Pieter op tijd weer thuis te hebben - kon een degelijke remise aanschouwen.

Op bord 1 speelde Edgar (met wit) na een voortvarende opening op een zeker moment g2-g4. Mijn tegenstander voelde zich vanwege de clubnaam gedwongen om "en passant" terug te nemen, waarna ik een onduidelijk loper offer speelde voor een dubbele torenaanval over de H-lijn. Mijn tegenstander verdedigde zich erg nauwkeurig en in lichte tijdnood werden de dames geruild, waarna de aanval en de partij voorbij was.

De stand was inmiddels 2-2. Rens speelde op het tweede bord een prima partij, twijfelde even over zijn kansen maar versloeg zijn sterke tegenstander op fraaie wijze. (3-2) Inmiddels ging het bij Sidney (op bord 8) minder goed hetgeen resulteerde in een eindspel met ongelijke lopers en 2 vrijpionnen voor de tegenstander, die dat moeiteloos tot winst voerde.

Inmiddels was Jan van de Donk (bord 4) na nauwkeurig spel in een betere stand gekomen. De partij eindigde uiteindelijk toch in remise. De spannende stand 3 ½-3 ½ was ontstaan en alles hing af van de partij van Amro op bord 3. Amro stond stukken beter en bovendien had zijn tegenstander nog maar een paar minuten op de klok. De stelling zat vol valkuilen en Amro speelde iets te makkelijk een pionnetje op. De spanning steeg evenals de kring toeschouwers om het bord. Misschien werd de druk iets te groot maar nadat Amro twee pionen gewonnen had maakte hij een blunder die hem zijn dame kostte. Slechts door eeuwig schaak te geven werd tot remise overeengekomen.

Dit leverde ons dus een 4-4 stand op. Achteraf bleek dat Schaakhuis 1 echter, twee niet-speelgerechtigde spelers had opgesteld, waardoor we een extra matchpunt in de schoot geworpen kregen. Zie ook de hsb-site.

Verslag door Edgar Huisman.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 04-12-2005 at 10:01.

30-11-2005 07:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Peter de Vries Peter de Vries is a Male
forumlid


geregistreerd: 09-11-2004
aantal berichten: 5

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

quote:
Jan Pieter de Vries was goed op dreef op het 7e bord en zijn vader - naar het Schaakhuis gekomen om Jan Pieter op tijd weer thuis te hebben - kon een degelijke remise aanschouwen.

Dat ik er bij was had nog een ander voordeel. Ik kon nu zien tegen wie JP moest spelen en als waarnemend HSB-competitieleider moet ik helaas constateren dat deze man op het moment van de wedstrijd geen lid was van Schaakhuis. De remise ga ik dus, zodra het wedstrijdformulier is ontvangen omzetten in een reguliere winst voor DSC, waarmee DSC de partij ook wint.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Peter de Vries on 01-12-2005 at 19:25.

30-11-2005 13:50 Peter de Vries is offline Search for Posts by Peter de Vries Add Peter de Vries to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Peter de Vries
De remise ga ik dus, zodra het wedstrijdformulier is ontvangen omzetten in een reguliere winst voor DSC, waarmee DSC de partij ook wint. Ja! Draaiend hoofd Lach


hmm, de smilies trekken je objectiviteit enigszins in twijfel... Draaiend hoofd Grijns Draaiend hoofd

edit: met het schaamrood op de kaken O4

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-11-2005 14:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by Peter de Vries
De remise ga ik dus, zodra het wedstrijdformulier is ontvangen omzetten in een reguliere winst voor DSC, waarmee DSC de partij ook wint. Ja! Draaiend hoofd Lach


hmm, de smilies trekken je opjectiviteit enigszins in twijfel... Draaiend hoofd Grijns Draaiend hoofd


spelfoutjes hier en daar,
dat moet af en toe mogen,
het woord opjectiviteit echter,
doet pijn aan mijn ogen Knipoog

30-11-2005 18:27 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha Sinterklaas is weer in het land zie ik! Tong 2

30-11-2005 19:23 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Peter de Vries Peter de Vries is a Male
forumlid


geregistreerd: 09-11-2004
aantal berichten: 5

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Arnout
Ha Sinterklaas is weer in het land zie ik! :


Met enige droefheid heb ik bij het ontvangen van het wedstrijdformulier moeten vaststellen dat ook Korving gespeeld heeft tegen een niet speelgerechtigde speler (Bruls). Ook die partij heb ik dus vast moeten stellen op 0-1R, waardoor de einduitslag van Schaakhuis1-DSC6 door mij is vastegesteld op 3-5.

Ik voel mij daarbij overigens noch Sinterklaas, noch Zwarte Piet. Het is een kwestie van de reglementen hanteren en handhaven.

01-12-2005 19:24 Peter de Vries is offline Search for Posts by Peter de Vries Add Peter de Vries to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Peter,

ik zag zonet de uitslag van Schaakhuis 1 - DSC6 op de website van de HSB staan. 3-5, Harmanus en Aires hadden een reglementaire nul gekregen.

ECHTER. Wat wil nu het feit, een paar regels lager lees ik: DSC4 - Schaakhuis 1 4½-3½.

Met bij de persoonlijke uitslagen oa:
Broos - Harmanus ½-½

Waarom heeft de beste man hier dan geen regl. nul gekregen? Als je de regels correct uitvoert is ook hier een regl. nederlaag op zijn plaats..

Overigens zie ik dat de spelers B.v.d.Berg en J.Avon ook niet over een rating beschikken...zijn die wel speelgerechtigd? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-12-2005 00:26 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat die persoon nu geen lid is van de KNSB/Schaakhuis, hoeft niet per definitie te zeggen dat hij dat op dat moment ook niet was. (Al lijkt me die kans wel vrij groot)

En geen rating is eveneens niet hetzelfde als geen lid zijn. Niet alle nieuwe leden staan meteen op de ratinglijst, dit is mij sowieso al opgevallen aangezien ik de ledenlijst bijhoudt voor SV Leiderdorp.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 04-12-2005 at 00:31.

04-12-2005 00:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Deel 1: die kans lijkt me wel bijzonder groot.

Deel 1&2: je kan het in ieder geval nakijken.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-12-2005 00:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Waarom heeft de beste man hier dan geen regl. nul gekregen? Als je de regels correct uitvoert is ook hier een regl. nederlaag op zijn plaats.


Die bestandjes worden niet volledig automatisch gegenereerd. Wellicht dat het daar nog met gebeuren...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-12-2005 09:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begrijp echt totaal niet wat je bedoelt.

Welke bestandjes?!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-12-2005 15:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kijkt naar een website-pagina: die worden door iemand gemaakt, daar op staan uitslagen. Het is niet zo dat als ergens op plaats x wordt verteld dat persoon y niet speel gerechtigd is, dat ook automatisch wordt doorgevoerd op positie z. Dat was wat ik bedoelde.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-12-2005 16:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ñóÍ®íñó°

Ik begrijp Glimlach

Maar daarom dacht ik, ik maak PdV er even op attent, mag hij weer puntjes bijtellen Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-12-2005 18:23 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller