Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Kleur illusie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Kleur illusie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Welk vlak is lichter?
Het lichte veld in de slagschaduw of het donkere daarbuiten?


 

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-10-2002 19:43 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeer grappig:

Met Color Set kan je dat inderaad controleren: Beide grijs tinten gelijk zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-10-2002 09:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Groots! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind hem geweldig.
Mijn ogen kunnen het nauwelijks geloven!
Wederom geldt: wij aanschouwen het wonder doch doorgronden het niet.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

03-10-2002 10:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ChessBase heeft hem nu ook online:
http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10a.htm

Merk op dat er twee paarden bij geklust zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-10-2002 11:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

recht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

de lijnen zijn allen recht!?


 


Nadere inspectie van chessbase.com, maakte mij opmerkzaam op boven getoonde afbeelding.

Deze (en andere) zijn te bewonderen op de site van Dhr. Akiyoshi een aller aardigste Japanner die gelukkig zo vriendelijk was zijn site ook in het Engels te publiceren.

Vooral naar die slangen moet je niet te lang kijken. Ik wordt er helemaal draaierig van. Draaiend hoofd Rolt met ogen Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-04-2004 16:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Nog grootser... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Illusies zijn al erg mooi, maar het volgend voorbeeld, sprakeloos!
Sorry, het werkt niet met (mijn versie van) Internet Explorer, met Firefox wel.

Ik heb nooit David Copperfield gezien, maar dit simpel plaatje is vermoedelijk nog verbluffender dan het verdwijnen van het vrijheidsbeeld.

Wat moet je doen?
Lees dit zorgvuldig, want dan krijg je het mooiste effect.

Je ziet dadelijk iets met een kruisje in het midden en in een cirkel erom heen paarse rondjes. Doordat telkens 1 ander rondje ontbreekt, maakt het ontbrekende rondje als het ware een rondje.
Houd het missende rondje in de gaten.
Als je wat groens ziet beter concentreren.
Je ogen maken dan ook telkens een cirkel.

Heb je een scherp beeld zonder groen?
Concentreer je dan op (staar naar, kijk een beetje scheel) het plusje in het midden en blijf naar het kruisje kijken, wat er ook gebeurt .

Wat gaat er gebeuren ?
Het ronddraaiend bolletje wordt groen en na een tijdje eet het groene rondje de paarse rondjes op.

Kijk nu zelf:

cool_illusion.html


Edits: o.a. opmerking over Internet explorer en scheel kijken toegevoegd.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Walter on 01-12-2005 at 23:35.

01-12-2005 23:26 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kende hem al. Leuk voorbeeld van hoe je zenuwstelsel vooral veranderingen in waarnemingen registreert. (Het is ook geen toeval dat groen precies het complement van cyaan is.)

Doet het hier overigens prima in internet explorer.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2005 01:43 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij mij doet ie het ook in IE....en het is inderdaad bizar om te zien (wat je dan ook zietKnipoog)

02-12-2005 01:48 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller