Delfts Schaakforum » DSC Forum » Clubblad » AxiomA 27
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

AxiomA 27 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks zeer forse - en vaak zelfs onbeschofte en onredelijke - critiek, gaat de redactie verder op de weg die zij is ingeslagen. Zolang de muggenzifterij van een groep niet verder rijkt dan het ge-emmer over punten, comma's en eigen falen, kan een redactie daar niets mee.

Zij die hun vertrouwen in de huidige redactie nog niet hebben verloren worden dan ook opgeroepen hun stukjes - dit keer allemaal! - op tijd in te leveren bij een van de volgende adressen:
Nico 't Hoen: NBJG-tHoen@freeler.nl
Arno Wiersma: AAWiersma@yahoo.co.uk
Corniel Nobel: CornielN@yahoo.com

Voor zij de het vertrouwen verloren zijn wijs ik naar de ALV waar het hen vrij is een motie van wantrouwen in te dienen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-04-2002 09:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

kritiek? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat de club blij mag zijn met iedereen die de m.i. zeer arbeidsintensieve taak van redactie op zich wil nemen. Dat wil niet zeggen dat ik ontevreden ben met het resultaat: wij hebben absoluut een mooi en meestal goed gevuld clubblad!

Van mijn kant niets dan lof. Goed zo!

Je maakt me alleen wel nieuwsgierig naar de eerdergenoemde 'forse - en vaak zelfs onbeschofte en onredelijke - kritiek'.

Over wat voor kritiek hebben we het nou eigenlijk? Verward

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-05-2002 10:54 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Ik denk dat de club blij mag zijn met iedereen die de Je maakt me alleen wel nieuwsgierig naar de eerdergenoemde 'forse - en vaak zelfs onbeschofte en onredelijke - kritiek'.

Over wat voor kritiek hebben we het nou eigenlijk?

Er werd - op de dag van uitgave - gesteld dat 'men' - persoon in questie sprak waarschijnlijk op persoonlijke titel - tevredener was met het vroegere AxiomA's. Daarnaast was het voor sommigen onverteerbaar dat er - lang leven de conversie-stap! - kolommen over elkaar heen waren gaan lopen.

Ook meende men dat de door de redactie gekozen titels niet gepast zouden zijn: zij zagen liever hun eigen titels als 'DSC1', 'samenvating.doc' ect.

Verder is het voor sommigen niet te begrijpen dat als 95% van de stukjes NA de inlever termijn wordt ingeleverd, dat ook nadelige gevolgen heeft voor de 5% die wel net! op tijd is ingeleverd.

Tot slot zijn er leden die van mij verwachten dat ik automatisch gegeneerde analyses na loop om te controleren of de SchaakFont correct wordt weer gegeven. Wel dat heb ik dus NIET gedaan. En als klap op de vuurpijl werd het leeuwendeel van deze critiek grof onbeschoft, op de man gespeeld en slecht getimed over mij heen gespuid.

Maar ach,

Mijn olifantenhuid hersteld vrij snel. Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-05-2002 13:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Wouter
forumlid




geregistreerd: 24-03-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook ik vind dat een redactie veel krediet verdient. Uiteindelijk is een clubblad onmisbaar voor een zichzelf respecterende club.

Mag ik nog even in herinnering roepen dat het bestuur 2 jaar geleden voorstelde het clubblad op te heffen bij gebrek aan vrijwilligers om een redactie te vormen.

De door mij toen voorgestelde formule om het blad een jaartje te laten maken door per nummer een interim-redacteur te zoeken die 1 nummer voor zijn of haar rekening nam, werd gelukkig het volgend jaar gevolgd door een nieuwe enthousiaste redactie.

MAAR, het feit dat er moeilijk vrijwilligers te vinden zijn is geen reden om geen kritiek te accepteren (of zelfs te zoeken!). Als de voorzitter, penningmeester, secretaris, wedstrijdleider, etc. van een club bij iedere kritiek roepen: "wil je het misschien zelf doen" is dat wel wat te makkelijk.

Wel moet zulke kritiek dan opbouwend en met respect voor de inzet van de vrijwilligers gebracht worden.

Ik heb AxiomA 27 niet bij de hand maar meen me ook te herinneren dat sommige vernieuwingen me een beetje te ambitieus leken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een eenvoudig en functioneel blad waar de nadruk op de inhoud ligt. Persoonlijk heb ik hierbij altijd een voorkeur voor "lees"stukjes t.o.v. de technischer rubrieken maar anderen delen die voorkeur misschien niet. Zo betreur ik het dat er nooit een opvolger voor Fred Wiltenburg zijn columns is gevonden. Wie wil of kan dit doen?

De opmerkingen van Corniel over deadlines en het aanleveren van diagrammen, plaatjes en analyses begrijp en deel ik volkomen. Mij stukje voor de volgende AxiomA is, lang voor de dealine, al opgestuurd.

10-06-2002 18:46 Wouter is offline Send an Email to Wouter Search for Posts by Wouter Add Wouter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Wouter
Maar, het feit dat er moeilijk vrijwilligers te vinden zijn is geen reden om geen kritiek te accepteren.

Het gaat/ging hier niet om het wel of niet accepteren, maar over de mannier waarop.

Quote


Als de voorzitter, penningmeester, secretaris, wedstrijdleider, etc. van een club bij iedere kritiek roepen: "wil je het misschien zelf doen" is dat wel wat te makkelijk.

Zeker, maar wanneer er - clubbreed - zou worden gesteld: je doet het helemaal verkeerd - en zo stellig kwam de kritiek op mij over - dan moet men zijn verantwoordelijkheid nemen en zeggen: ik heb gefaalt, ik trek mijn conclusies en ik stap op.

Quote

Ik heb AxiomA 27 niet bij de hand maar meen me ook te herinneren dat sommige vernieuwingen me een beetje te ambitieus leken.

Dat mag je vinden, ik heb daar een andere mening over. Ik ben ook binnen mijn werk veel bezig met design en heb de inschatting gemaakt dat het goed haalbaar is wat ik met het clubblad wil.

Quote

Mijn voorkeur gaat uit naar een eenvoudig en functioneel blad waar de nadruk op de inhoud ligt.

Ik bespeur hier terloopse kritiek op de inhoud van het laatste AxiomA. Was daar iets mis mee dan? En zo ja welke? Als dat niet het geval was begrijp ik de opmerking niet zo goed.

Quote

Zo betreur ik het dat er nooit een opvolger voor Fred Wiltenburg zijn columns is gevonden. Wie wil of kan dit doen?

Fred zelf lijkt me, hij komt tegenwoordig weer op de club. En elke columnist schrijft op z'n eigen manier. Ik ga niet De stijl van Fred 'copieėren' omdat daar behoefte aan zou zijn. Ik heb m'n eigen stijl van schrijven.

Quote


Mij stukje voor de volgende AxiomA is, lang voor de dealine, al opgestuurd.


Door de vakantie van Nico - en zijn mail problemen - heb ik deze echter nog niet kunnen zien, als je hem ook naar mij zou kunnen sturen, graag.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-06-2002 12:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Wouter
forumlid




geregistreerd: 24-03-2002
aantal berichten: 11

AxiomA Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het stukje heb ik gestuurd per email. Dankzij de moderne techniek is het zojuist via MSN uit Delft naar Brussel gekomen, waarna ik het weer naar Delft? heb teruggestuurd.

Het mailadres waarvan je het krijgt werkt overigens niet zo best in ontvangst.

Ik zal mijn nauwkeuriger reactie op Ax 27 geven als ik het nummer weer (in Delft) in handen heb gehad.

Aangezien ik zelf niet meer op de clubavond kom: kun je mijn verzoek aan Fred doorgeven als je hem eens ziet?

Overigens hoef je niet op elke opmerking te reageren met een verdediging. Je kunt ze ook voor kennisgeving aannemen en eventueel binnen de redactie bespreken.

11-06-2002 18:29 Wouter is offline Send an Email to Wouter Search for Posts by Wouter Add Wouter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Wouter
Overigens hoef je niet op elke opmerking te reageren met een verdediging. Je kunt ze ook voor kennisgeving aannemen en eventueel binnen de redactie bespreken.


Daar heb je gelijk in. Glimlach Aan de andere kant. Is het een beleid dat ik grotendeels heb uitgestippeld, wanneer daar kritiek vind ik dat ik dat moet verdedigen. Als ik dat om welke reden dan ook niet meer kan, moet ik opstappen, en zolang ik dat wel kan, vind ik dat ik dat moet doen. En zeker als de kritiek persoonlijk wordt - ''dat sommige vernieuwingen me een beetje te ambitieus leken.'' - dan voel ik mij geroepen een dergelijke keuze te verantwoorden.

Daarom, vanharte bedankt voor de respons. Ik hoop dan ook dat die nare kleine foutjes in het volgende clubblad tot het verleden behoren.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-06-2002 20:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat je goed onderscheid moet maken tussen het soort kritiek. Aan de ene kant zijn er de 'negatieven', mensen die niet altijd even goed nadenken bij het uiten van hun mening wat resulteert in kritiek waar je niet teveel aandacht aan moet besteden.
Positieve kritiek aan de andere kant kan weer uiterst zinvol zijn; hiermee kan het clubblad nog mooier/informatiever, kortom beter worden dan het nu al is. Doe daar je voordeel mee en laat die anderen gewoon lekker lullen:-)

12-06-2002 09:55 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Wouter
forumlid




geregistreerd: 24-03-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen wonder dat ik A27 niet kon vinden. Volgens mij moet hij nog uitkomen. Wel heb ik inmiddels A26 bij de hand.

Eigenlijk is die prima behalve dat de kolommen soms te dicht bij elkaar staan. Een klein maar niet onbelangrijk detail. Op p 22 en 23 is het prima maar op 27 niet echt fantastisch.

Verder ontbreken bij sommige foto's de onderschriften.

Over het algemeen is het echter een prachtig blad. Wat was dan eigenlijk de kritiek die je kreeg en van wie?


16-06-2002 22:21 Wouter is offline Send an Email to Wouter Search for Posts by Wouter Add Wouter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Wouter
Eigenlijk is die prima behalve dat de kolommen soms te dicht bij elkaar staan. Een klein maar niet onbelangrijk detail. Op p 22 en 23 is het prima maar op 27 niet echt fantastisch.

Nogmaals dat kwam door dat ik Times New Roman gebruikte, maar dat dat bij de conversie opeens Arial was - en dat lettertype is nu eenmaal breder - je hebt nu zelf de pdf gezien van psycho-analyse. Zo (lettertype en colombreedte) had het hele AxiomA 26 dus moeten zijn.

Quote


Verder ontbreken bij sommige foto's de onderschriften.


Misschien gedeeltelijk bewust. Ik zal er nog beter op letten. 8)

Quote


Over het algemeen is het echter een prachtig blad. Wat was dan eigenlijk de kritiek die je kreeg en van wie?

Van wie doet niet ter zake: Maar wat voor critiek?

  • Wel dat het veel te ambitieus zou zijn
  • Dat de colommen hier en daar niet klopten
  • Dat het vroeger allemaal beter was
  • Zie eerdere toelichtingen binnen deze thread
  • ect...
  • Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-06-2002 09:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller