Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC wint HSB-kampioenschap snelschaken voor clubteams
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC wint HSB-kampioenschap snelschaken voor clubteams Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het eerste team van DSC is overtuigend kampioen snelschaken voor clubteams geworden van de HSB. Het team verloor geen enkele maal en versloeg de grootste concurrenten, te weten WSC en gastheer Bobby Fischer/Wassenaar.

Zo halverwege het toernooi leek de buit wel binnen. WSC was met 3-1 verslagen, en ook Bobby Fischer/Wassenaar 1 werd op een nederlaag getracteerd. Vervolgens werden er echter toch nog twee matchpuntjes verspeeld, en wel tegen Rijswijk 1 en Botwinnik 1. Beide wedstrijden eindigden in 2-2.

Omdat WSC en Bobby Fischer/Wassenaar onderling ook 2-2 hadden gespeeld bleef het zonder gevolgen. In de laatste ronden kwam het team niet meer in de problemen, omdat de sterke tegenstanders op waren. Zo ontbraken DD en Promotie op dit toernooi.

De andere drie teams van DSC eindigden allen in de top-10. DSC2 werd zesde, en DSC3 en DSC4 negende en tiende.

Op de site van Bobby Fischer/Wassenaar staat ook een verslag.

eindstand
 clubmpbp
1DSC124 45 
2WSC 123 41½
3Bobby Fischer/Wassenaar 121 38½
4Rijswijk 120 37½
5Botwinnik 118 31½
6DSC216 32½
7Botwinnik 213 28½
8Vogelwijk 113 27½
9DSC313 27 
10DSC413 26½
11Rijswijk 213 25½
12RSC Belgisch Park 113 25½
13Botwinnik 413 23 
14Haagse Toren 212 27½
15Bobby Fischer/Wassenaar 212 24½
16Vogelwijk 212 24½
17Botwinnik 312 23 
18Haagse Toren 112 22½
19Bobby Fischer/Wassenaar 312 22 
20Haeghe Ooievaar 211 24 
21Haeghe Ooievaar 111 20½
22Botwinnik 511 22 
23Rijswijk 38 20 
24Haagse Toren 38 20 
25Bobby Fischer/Wassenaar 44 13 

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 15-11-2005 at 01:44.

13-11-2005 18:33 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1. Joost Michielsen 11.5 / 13
2. Gert Legemaat 10.5/13
3. Chiel van Oosterom 11/13
4. Richard Oranje 12/13

Op naar het NK !

13-11-2005 19:22 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prima prestatie! Draaiend hoofd

13-11-2005 19:41 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prima prestatie heren! DSC was (natuurlijk!) favoriet, het eerste (en ook de andere teams) team was (waren) ook beresterk. Maar een favorietenrol waarmaken is niet altijd makkelijk.

Gefeliciteerd!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-11-2005 09:05 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is altijd leuk, kampioen worden. Nu nog ff kampioen van Nederland Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-11-2005 09:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, slecht georganiseerd toernooi. 7 minuten is echt veel te lang voor snelschaak, en de kwartier pauze tussen elke ronde is ultiem vervelend. Ondanks dat de wedstrijdleider uit Delft kwam, moet ik toch zeggen dat ik hoop dat er volgend jaar iemand komt die dat wat sneller kan, en waar het verschijnsel printer ook niet nieuw voor is.

Desnoods moet er met na-ijlend zwitsers, of Amsterdams gespeeld worden, want ik had nu het idee dat we zo 3 ronden meer hadden kunnen spelen in dezelfde tijd, of een uur langer hadden kunnen slapen.

Ronduit lachwekkend was het ook dat DSC-4 als 3e-klasse-KNSB-team gemerkt werd. Opstelling:
1. Martin Glimmerveen (3e KNSB, 1861) 6 uit 10
2. Marco Anink (1e HSB, 1933) ? uit 11
3. Olivier Marincic (1e HSB, 1692) ? uit 11
4. Diederik van Heijgen (1e HSB, 1702) ? uit 10
5. René Torenstra (2e HSB, 1681) ? uit 10
Logisch, niet waar?

Zelf heb ik vrij goed gespeeld denk ik. Als ik het goed herinner, was dit de tegenstand:
1. M. Vesters (Haagse Toren 1, 1831) rem
2. vrij
3. Bas Kommer (SG Rijswijk 1, 2135) 0
4. J. Eijsbroek (Botwinnik 2, 1886) 1
5. Arthur Pijpers (Botwinnik 3. 1834) 0
6. Harry van der Stap (Rijswijk 2, 1750) 1
7. vrij
8. J. de Liefde (Haeghe Ooievaar, 1647) 1
9. Joram op den Kelder (DSC2, 2132) rem
10. Timo Bottema (BF/Wassenaar 2, 1773) 1
11. Joost Michielsen (DSC1, 2329) 0
12. vrij
13. Geurt-Jan van der Meiden (Vogelwijk 3, 1589) 1
Als dit allemaal klopt: TPR 1962

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 14-11-2005 at 10:13.

14-11-2005 09:57 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wedstrijdleider uit Delft? Wie?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-11-2005 10:07 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Peter de Vries

14-11-2005 10:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aha, natuurlijk. Maar Peter komt uit Pijnacker, dat zette me op het verkeerde been.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-11-2005 10:47 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De statistiekjes uit DSC3, voor zover ik me die herinner:

bord 1: Arno Wiersma 8 uit 13
bord 2: Jan-Willem Weenink 7 uit 13
bord 3: Matthijs Ransijn 5½ uit 13
bord 4: Bart Meulemans 6½ uit 13

De punten van Matthijs en Bart zouden ook andersom kunnen zijn, ik weet het niet meer zeker.

De toernooiopzet vond ik ook niet helemaal gelukkig. Iedere ronde duurde een half uur, wat inhield dat je maximaal 14 minuten zat te schaken en daarna minimaal een kwartier vrij had. Die pauzes waren wel erg lang.

Ook bleek het aantal deelnemende teams te klein voor 13 ronden zwitsers. Er waren 25 teams. Met het derde kregen we de eerste ronden teams van ongeveer onze eigen sterkte, waar we redelijk tegen presteerden. Daarna volgde het ene na het andere team uit de top. Al die ploegen hadden elkaar natuurlijk al ontmoet, en moesten dus tegen lager gerangschikte teams. Als klap op de vuurpijl kregen we de laatste ronde het team dat onderaan stond op de ranglijst. Waarschijnlijk hetzelfde verschijnsel, maar dan andersom. Zij zullen alle teams die net boven ze stonden al hebben gehad, en wij waren zo ongeveer het eerste team waar ze nog tegen mochten spelen. Dat team (Bobby Fischer/Wassenaar 4) had 4 matchpunten (incl. een bye), terwijl wij er 11 hadden.

Over mijn eigen prestatie ben ik redelijk tevreden. Ik heb geen tpr uitgerekend zoals Martin. Nu eens kijken wat we met zijn allen in Den Haag kunnen presteren.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-11-2005 11:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Punten van Matthijs en Bart waren helaas niet (!)andersom Nee!

Matig gespeeld, en zeven minuten is uiteraard veel te weinig Glimlach

14-11-2005 11:45 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Aha, natuurlijk. Maar Peter komt uit Pijnacker, dat zette me op het verkeerde been.

Nou ja, ik wist niet dat-ie uit Pijnacker kwam, maar iig uit Delft, als in DSC Knipoog

Quote

Originally posted by Matthijs
Matig gespeeld, en zeven minuten is uiteraard veel te weinig Glimlach

Mwah, ik heb liever 3/5 minuten snelschaak, of 15/20 minuten rapid. Dit is een beetje een vervelende tussenvorm, al deed het mijn prestaties wel goed gisteren geloof ik Glimlach

Quote

Originally posted by Untagonklik
Nu eens kijken wat we met zijn allen in Den Haag kunnen presteren.

Is het in Den Haag niet altijd 10 min. p.p.p.p.? Dat herinner ik me, een nog ongelukkiger tempo dus. Maar dit is dan weer wel altijd een erg sterk georganiseerd toernooi. Glimlach

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Martin on 14-11-2005 at 12:56.

14-11-2005 12:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Net als arno ben ik niet een tpr gaan uitrekenen, wel weet ik dat ik 7,5 uit 11 heb behaald:

Een zeer spannende en leuke pot tegen Gert, waar het pas in de laatste 3 (nouja 8 maar 3 klinkt mooier Tong ) seconden misging, een erg leuk potje tegen Patrick dat eindige met D+L tegen D en onveilige koningen dus wederzijds eeuwig schaak, maar ik geloof dat hij er ook nog een 2tal pionnen voor had,

Verder een onnodige nederlaag tegen een botwinnik-jeugdspeler (17-1800 denk ik), teveel geofferd en het wist nog net dames te ruilen...maar dat zie ik weer als een soort NL-Italie van zaterdag: liever nu verliezen dan straks in de externe, alwaar we dit team (ook wij verloren 1-3) weer ontmoeten, een goede waarschuwing dus.

En tenslotte een verliespartij tegen dennis, waarbij ik na de opening supergoed stond, toen aanstuurde op een lange afruil, alwaar ik de slotzet van hem miste en toen in het eindspel ging kloten.

Maar verder: 6x de tegenstander geen schijn van kans gegeven (aantal 1800,1900-spelers onder hen overigens) en 1x met 4 sec op klok geclaimd (dat was een 1950), terwijl ik T+P+2p tegen niets had.
Dus of dat mat was gelopen....

Anyway, het was gezellig met DSC. Het toernooi zelf vond ik bijzonder slecht georganiseerd. Maar dat gaat bij het NK in Den Haag vast beter.

Eerst maar eens het weekendtoernooi volgende week tot een goed einde brengen!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-11-2005 13:18 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ben het wel met de kritiek van Arno eens. Verder wel een prima dagje gehad daar. Op naar het NK snelschaken voor clubteams op 11 december!

14-11-2005 20:12 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 7 uit 13 ben ik niet echt tevreden. De vorm was er niet, desondanks toch nog wat halve en hele puntjes gesprokkeld, waaronder een half tegen Gert en Marnix Hofman (WCS), maar het overall gevoel was er toch een van slecht spel.

Het toernooi vond ik wat tegenvallen. Met het beperkt aantal teams is de spanning er snel uit. Hopelijk volgend jaar een beter toernooi met meer teams.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

15-11-2005 01:21 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoera, ook een verslag nu op de site van Bobby Fischer/Wassenaar!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-11-2005 01:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Afkomtig van website Wassernaar/Bobby Fischer

Opvallende afwezigen waren DD en Promotie (..) ook Pomar, Prometheus/NSV en Collectief Jan Timman er niet bij waren).

Bij aanvang moesten enige haperende computers en indelingsprogrammas vervangen worden (..)

en ging naadloos en zonder tijdsverlies over op het electronisch tuig.


Nu ben ik er niet bijgeweest, maar het lijkt me dat hier een aantal rare dingen in het verslag staan: Collectief Jan Timman bestaat niet meer, net als Prometheus-NSV dat tegenwoordig weer SV Prometheus heet.

En zonder tijdverlies? Lees de reacties hier zou ik zeggen... Draaiend hoofd Lach Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-11-2005 07:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vroeger was dit toernooi naar mijn beleving veel leuker. Alleereerst opwarmen in de voorronde. Daarna spanning tot het eind in de finalegroep. Nu hadden we na een ronde of 8 alle sterke teams al gehad en scoorden dacht ik daarna alleen nog maar 4-0. Zelf ging ik wel lekker alleen jammer van de onnodig verloren pot. 13 uit 13 was zeker mogelijk geweest. Maar vroeger hadden we met Ooievaar dan ook een team wat outsider was en geen favoriet. Hopelijk zien we volgend jaar wel een afvaardiging van DD en Promotie.
Hoogtepunt van de dag was uiteraard mijn overwinning in 22 seconden (verbruikt)tegen BF 4. LAter in het toernooi had ik er nog een met 29 seconden. En ja de pauzes duren dan inderdaad erg lang Grijns

15-11-2005 11:35 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou heren van ons 1e: gefeliciteerd!! Het NK op zo. 11 december is inderdaad nu het volgende doel. Maar waar blijven de aanmeldingen hiervoor..... Tot nog toe zie ik slechts 8 namen staan.... En daar zit geen potentieel winnaarsteam tussen.

15-11-2005 21:57 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

voortschrijdingstabellen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Lucien, ik vind ook dat er een waardig kampioens- team naar het NK moet. Ik heb me alvast aangemeld, nu de anderen nog....

Het HSB-snelschaakkampioenschap heb ik wel van genoten. Lekker schaken en dan ook nog kampioen worden. Het Rijnlands Lyceum: wel een zeer prettige locatie: veel ruimte. Veel ruimte en ook veel tijd hadden we om na iedere ronde weer op krachten te komen.

Strakke indeling ook ondanks de technische beperkingen. Er zat steeds wel continuïteit in.

Wat ik persoonlijk het meest miste waren grote (school-)borden op het podium met daarop voortschrijdingstabellen Bij vroegere kampioenschappen was dat altijd een genot om naar te kijken. In één oogopslag kon je dan zien het scoreverloop van de teams, welke 2 teams bovenaan stonden (score rood gemarkeerd) en hoe spannend het was.

Voor mij waren de hoogtepunten:

    De winst van Joost op JW de Jong van WSC
    De winst van Chiel op Timon van Dijk van WSC
    Mijn winst op Rob v. Helvoort (Rijswijk)
    De 12 uit 13 van Richard.
    Mijn razend spannende partij tegen Marco Anink. We hebben nog lang doorgeanalyseerd.

__________________
Homo Caïssapiens

16-11-2005 13:02 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller