Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zondag 13 november HSB snelschaken voor teams
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 2 [3] Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik doe definitief mee om de vorig jaar behaalde titel te verdedigen. Toen waren we met Michiel, Marten, Ted en mijn persoontje veel te sterk voor de rest. Met Chiel, Gert, Mijzelf en een goede snelschaker (de Bas, joram ?) kunnen we ook een eind komen natuurlijk.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 10-11-2005 at 18:07.

10-11-2005 18:06 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vergeet Joost niet! Knipoog

10-11-2005 18:08 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die stond inderdaad onderaan de lijst verborgen 8)

10-11-2005 18:13 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Indeling zondag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hieronder volgt de indeling voor zondag as, binnen de teams in willekeurige volgorde.

DSC1 (1e klasse KNSB)
Gert Legemaat
Chiel van Oosterom
Joram op den Kelder
Joost Michielsen
Richard Oranje

DSC2 (3e klasse KNSB)
Patrick de Bas
Walter Anema
Bobby Voogt
Jan-Willem Weenink

DSC3 (promotieklasse)
Arno Wiersma
Bart Meulemans
Matthijs Ransijn
René Torenstra

DSC4 (1e klasse onderbond)
Martin Glimmerveen
Marco Anink
Olivier Marincic
Diederik van Heijgen

Joost, Diederik, Chiel, Richard, Patrick, Martin en Jan Willem gaan op eigen gelegenheid richting Wassenaar, en de overigen kunnen met 'chauffeurs' Gert, Walter en Bart meerijden.

Definitieve opstellingen worden zondagochtend voor 10.15 verwacht dus ik stel voor dat we zondagochtend om 9.15 vertrekken vanaf het Denksportcentrum.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Elguapo on 12-11-2005 at 20:23.

11-11-2005 01:18 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

9u15, ik doe mijn best (ik kom recht uit het mooie België Knipoog ).
Ligt het trouwens aan mij, of gaat ploeg 1 voor de titel door vijf spelers op te stellen?

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

11-11-2005 09:20 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

RE: Indeling zondag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Hieronder volgt de indeling voor zondag as, binnen de teams in willekeurige volgorde.
(.......)
Joost, Diederik, Chiel, Richard, Patrick en Martin gaan op eigen gelegenheid richting Wassenaar, en de overigen kunnen met 'chauffeurs' Gert, Walter en Bart meerijden.

Definitieve opstellingen worden zondagochtend voor 10.15 verwacht dus ik stel voor dat we zondagochtend om 9.15 vertrekken vanaf het Denksportcentrum.


Goed werk Olivier Goed zo!
Ik zal er zijn om 9.15 uur (met mijn auto bij het denksportcentrum!)

__________________
Homo Caïssapiens

11-11-2005 09:49 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by BartM
9u15, ik doe mijn best (ik kom recht uit het mooie België Knipoog ).
Ligt het trouwens aan mij, of gaat ploeg 1 voor de titel door vijf spelers op te stellen?


hebben we vast een voorsprong Draaiend hoofd

11-11-2005 15:38 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

9.15 gaat lukken (je moet er iets voor over hebben op de vrije zondag ;-) .

We gaan weer voor het puzzelboekje (ik kan me een prijs van een vorige gelegenheid herinneren)!

11-11-2005 21:22 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

9:15? Huil 2

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-11-2005 22:32 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

teamindeling Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet natuurlijk niet waar de keuze om het eerste team uit vijf spelers te laten bestaan door geleid is, maar het lijkt mij geen goed idee. Het lijkt me persoonlijk dat in het team met 5 spelers iedereen evenveel moet spelen, maar aangezien het eerste team voor de prijzen moet gaan, kan dat vervelende situaties veroorzaken. Wat bijvoorbeeld als de laatste ronde beslissend is voor het kampioenschap, en de sterkste speler is aan de beurt om naast de kant te staan, wordt er dan opeens afgeweken van de norm om iedereen evenveel te laten spelen en moet een zwakkere speler plaatsmaken? Omdat het tweede team in principe het minste kans heeft om voor de prijzen te spelen, omdat er naast algemene prijzen ook prijzen zijn voor de verschillende klassen onderbond, lijkt het mij dat het team met 5 spelers het beste het tweede team kan zijn. Het eerste team moet zoiezo voor de eerste plaats gaan lijkt me en dus in alle rondes het sterkste team zijn. Aangezien mijn suggestie tot gevolg zou hebben dat er iemand van het eerste team naar het tweede moet: ik speel liever in het tweede dan met 5 man in het eerste, zodat er geen kans bestaat dat iemand wordt opgeofferd aan de 'dadendrang' van het eerste team.

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Joram op den Kelder on 12-11-2005 at 17:20.

12-11-2005 17:20 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

RE: teamindeling Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Joram op den Kelder
Ik weet natuurlijk niet waar de keuze om het eerste team uit vijf spelers te laten bestaan door geleid is, maar het lijkt mij geen goed idee. Het lijkt me persoonlijk dat in het team met 5 spelers iedereen evenveel moet spelen, maar aangezien het eerste team voor de prijzen moet gaan, kan dat vervelende situaties veroorzaken. Wat bijvoorbeeld als de laatste ronde beslissend is voor het kampioenschap, en de sterkste speler is aan de beurt om naast de kant te staan, wordt er dan opeens afgeweken van de norm om iedereen evenveel te laten spelen en moet een zwakkere speler plaatsmaken? Omdat het tweede team in principe het minste kans heeft om voor de prijzen te spelen, omdat er naast algemene prijzen ook prijzen zijn voor de verschillende klassen onderbond, lijkt het mij dat het team met 5 spelers het beste het tweede team kan zijn. Het eerste team moet zoiezo voor de eerste plaats gaan lijkt me en dus in alle rondes het sterkste team zijn. Aangezien mijn suggestie tot gevolg zou hebben dat er iemand van het eerste team naar het tweede moet: ik speel liever in het tweede dan met 5 man in het eerste, zodat er geen kans bestaat dat iemand wordt opgeofferd aan de 'dadendrang' van het eerste team.


Er is (door Ted en mij) voor gekozen om de genoemde spelers in het 1e team te plaatsen omdat 4 ervan thuis horen in DSC1 en Richard heeft op grond van zijn bijdrage aan het winnende team van vorig jaar ook zijn plekje verdiend.
Je standpunt kan ik me voorstellen. Je genoemde probleem is echter op te lossen door, mocht er iemand binnen het team significant sterkter zijn dan de rest , deze persoon niet in de laatste ronde te wisselen. Dat lijkt me niet zo'n groot probleem.

Hoe dan ook lijkt het me wel een goed item om tijdens de heenreis te bespreken.

Quote

9:15? Huil 2


Mijn gemiddelde zondag begint ook wat later, maar ja je moet er wat voor over hebben René Grijns

12-11-2005 20:07 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook is het een aardig idee met een reserve: om de zoveel potjes heb je een kwartiertje rust. Wellicht dat dit later op de dag mee gaat tellen omdat je dan wat frisser bent.
Misschien wordt het team in zijn geheel wel sterker op die manier.

Maar inderdaad: bespreek het in de auto Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-11-2005 21:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

rust zal niet het probleem zijn:

10.30 - 10.45
11.00 - 11.15
11.30 - 11.45
12.00 - 12.15
12.30 - 12.45
13.00 - 13.15
13.30 - 13.45
14.00 - 14.15
14.30 - 14.45
15.00 - 15.15
15.30 - 15.45
16.00 - 16.15
16.30 - 16.45

tussen elk rondje zit dus sowieso al een kwartier (niet erg praktisch als je het mij vraagt)

12-11-2005 22:37 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat het juist voor de "rust" in het eerste team prettig is als we met 4 man spelen. Dan heb je niet steeds de onrust van wie speelt en wie niet.
Aangezien Joram het goed vindt in het 2e te spelen ben ik voorstander van: team 1 = Joost - Gert - Chiel - Richard

__________________
Homo Caïssapiens

12-11-2005 23:29 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

alsof zo'n toernooi ooit op tijd begint

de eerste 6 ronden halen ze de pauze weg zodat ze de verloren tijd weer goedmaken

en 13 ronden vind ik niet eens zo veel trouwens, met wat minder pauze kan je er makkelijk 2 a 3 potjes aan vast plakken...

maar doen er wel genoeg sterke ploegen mee om 15/16 ronden te spelen waarbij nr 1 ook de laatste ronde nog serieuze tegenstand krijgt, dat is eerder de vraag...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-11-2005 02:54 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 2 [3]  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller