Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » De Delftsche SchaakClub opgenomen in Wikipedia
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

De Delftsche SchaakClub opgenomen in Wikipedia Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dankzij onze overijverige webredacteur René Torenstra staat de Delftsche SchaakClub nu ook op (de nederlandse versie van) Wikipedia.

Wikipedia is een grote online encyclopedie waaraan een ieder die dat wil bij kan dragen. Op het gebied van schaken is er behoorlijk wat informatie te vinden, waaronder nu dus ook de informatie van onze eigen vereniging.

De informatie van DSC op Wikipedia kunt u via deze link bekijken.

29-10-2005 22:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Dankzij onze overijverige webredacteur René Torenstra staat de Delftsche SchaakClub nu ook op (de nederlandse versie van) Wikipedia.


Nou Arno, ijverig akkoord, maar overijverig... dat heeft toch wel een negatieve bijklank.

Leuke PR voor DSC in ieder geval!

29-10-2005 23:39 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad kan iedereen die dat wil bijdragen.
Ik zou liever zien dat iedereen die die dat kan wil bijdragen Glimlach

De schaaksectie is wat mij betreft niet best. Alleen al vanuit Wiki oogpunt is het niet fijn (het heeft bijvoorbeeld geen zin om bij schakers de ELO te vermelden, zoals nu.)

Gelukkig kan iedereen verbeteringen aanbrengen.
Ik zou bijvoorbeeld zeggen: Joost, verbeter jezelf! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-10-2005 00:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldig! Buitengewoon interessante ontwikkeling. Ik raad iedereen aan deze wikipedia site te onderzoeken, met name natuurlijk onderdeel schaken. Goed werk René Halleluja

__________________
Homo Caïssapiens

30-10-2005 10:39 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over de oprichting van DSC wordt het volgende bericht:

Quote

DELFT. Van hier ontvingen wij het volgende, verblijdende bericht:
Te Delft mocht tot heden het schaakspel in geen grooten bloei verheugen.
Als we de geschiedenis van de laatste jaren nagaan, dan stemt deze nu juist niet tot al te groote tevredenheid.
Eenige jaren geleden toch werd de toenmalige Delftsche Schaakclub "Philidor" ontbonden. Het ledental was langzamerhand minder en minder geworden, tot eindelijk, toen zelfs aan den oproep om lid te worden, niemand gehoor gaf, ontbinding de eenige uitweg was.
Sedert dien tijd was van werkelijk Schaakleven in Delft geen sprake (een studenten-schaakclub uitgezonderd).
Nu onlangs is weer een poging gedaan het Schaakspel in onze stad te doen herleven, en tot nu toe met gunstig gevolg.
De nieuwe club, die een elftal leden telt, draagt de naam van "Delftsche Schaakclub" en houdt hare bijeenkomsten geregeld Dinsdagsavonds van 7-12 uur, in Café Lubrechts (bovenzaal) Markt 9.
Het bestuur is samengesteld uit de Heeren J.J.A. de Koning, President, en J. F. Boekholt, Laan van Overvest F 167, Secretaris Penningmeester.
Vol vertrouwen door het nu behaalde succes, dat, hoewel nog niet groot, grooter is dan verwacht werd, gaan we de toekomst tegemoet. Blijkt het, dat onze vereeniging levensvatbaarheid heeft en blijft het gaan, zooals het thans gaat of beter nog, is er vooruitgang merkbaar, dan twijfelen wij niet of de "Delftsche Schaakclub" zal zich bij den bond aansluiten.


Tijdschrift van den Nederlandschen Schaakbond, 4e jaargang no. 1 (januari 1896), blz. 29

31-10-2005 00:11 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Paul Koppens
Over de oprichting van DSC wordt het volgende bericht:

Quote

DELFT. Van hier ontvingen wij het volgende, verblijdende bericht:
Te Delft mocht tot heden het schaakspel in geen grooten bloei verheugen.
Als we de geschiedenis van de laatste jaren nagaan, dan stemt deze nu juist niet tot al te groote tevredenheid.
Eenige jaren geleden toch werd de toenmalige Delftsche Schaakclub "Philidor" ontbonden. Het ledental was langzamerhand minder en minder geworden, tot eindelijk, toen zelfs aan den oproep om lid te worden, niemand gehoor gaf, ontbinding de eenige uitweg was.
Sedert dien tijd was van werkelijk Schaakleven in Delft geen sprake (een studenten-schaakclub uitgezonderd).
Nu onlangs is weer een poging gedaan het Schaakspel in onze stad te doen herleven, en tot nu toe met gunstig gevolg.
De nieuwe club, die een elftal leden telt, draagt de naam van "Delftsche Schaakclub" en houdt hare bijeenkomsten geregeld Dinsdagsavonds van 7-12 uur, in Café Lubrechts (bovenzaal) Markt 9.
Het bestuur is samengesteld uit de Heeren J.J.A. de Koning, President, en J. F. Boekholt, Laan van Overvest F 167, Secretaris Penningmeester.
Vol vertrouwen door het nu behaalde succes, dat, hoewel nog niet groot, grooter is dan verwacht werd, gaan we de toekomst tegemoet. Blijkt het, dat onze vereeniging levensvatbaarheid heeft en blijft het gaan, zooals het thans gaat of beter nog, is er vooruitgang merkbaar, dan twijfelen wij niet of de "Delftsche Schaakclub" zal zich bij den bond aansluiten.


Tijdschrift van den Nederlandschen Schaakbond, 4e jaargang no. 1 (januari 1896), blz. 29


Prachtig, ik moest die laatste zin twee keer lezen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

31-10-2005 00:54 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tanx Paul, maar wordt het ook geen tijd dat jij iets voor de HSB gaat schrijven?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-10-2005 13:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

O ja hoor, ik loop altijd met goede voornemens rond.....maar drukdrukdruk en zo. Dit verhaaltje was niet zo'n karwei trouwens, want mijn OCR deed het prima op het nu bijna 110 jaar oude artikel.

Binnenkort van mijn hand op de HSB site: het Haags Weekendtoernooi.

31-10-2005 18:47 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag dat joost zichzelf nog steeds niet verbeterd heeft... Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-12-2005 18:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De clubkampioenen van 2009 en 2010 maar eens toegevoegd. We liepen achter.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-09-2010 18:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Googelen naar 'schaakclub Delft' levert de Wikipedia informatie als '5e hit' op (onze eigen site staat nummer 1!).

Bij gelegenheid zouden we ook de 'Geschiedenis van 1999 tot heden' nog moeten actualiseren.

Er zijn overigens weinig verenigingen die hun geschiedenis zo fraai bekendstellen!

16-09-2010 19:19 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zou leuk zijn, maar ik denk dat er op dit moment urgentere zaken zijn op te pakken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-09-2010 19:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over urgentie heb ik het niet gehad - een kryptische reactie dus.

16-09-2010 20:05 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was al bij dat ik zo helder was om dit te actualiseren. Maar voel je vrij om een stuk te schrijven. Wikipedia is van iedereen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-09-2010 00:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren de wiki van DSC weer geüpdatet. Voor de kenners: infobox toegevoegd. Verder de lijst van club­kampioenen opnieuw geformatteerd, en een overzicht toegevoegd van de meervoudige kampioenen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-01-2012 11:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

onze vaste verblijfplaats ook maar eens aan Wikmapia toegevoegd:

http://wikimapia.org/#lang=en&lat=52.007...Sebastiaansbrug

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-09-2015 13:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller