Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » Ruime winst DSC3 in derby tegen Collectief
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Ruime winst DSC3 in derby tegen Collectief Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een 6-2 overwinning pakte DSC3 de eerste matchpunten van het seizoen.

Al vlot stond er 0-2 voor het derde op het bord. Henrik won soepel van een te optimistisch opererende tegenstander, en Matthijs combineerde zich naar pionwinst en wat later naar mat. De andere borden waren echter verre van duidelijk.

Uiteindelijk vielen bijna alle borden de goede kant op. Jaap en Teun wonnen een pionnetje en gaven het daarna niet meer uit handen. Koert speelde een prima pot, won een pion, en maakte het daarna netjes af. En Bobby wist na veel geduw en getrek zijn tegenstander te verschalken, terwijl de stelling lange tijd remise-achtig had geleken.

Alleen op de borden 3 en 4 ging het mis. Op deze borden had Collectief hun sterkste twee spelers zitten. Arno weigerde een gambiet, kwam in een rustig stelling, en er leek weinig aan de hand. Tot zijn tegenstander een pion offerde. Er was een simpele weerlegging, maar Arno miste een dreiging en verloor een kwaliteit. Na lang zwoegen bleek het eindspel niet houdbaar.

Willem-Jan won in de opening een pion, maar zijn stelling oogde niet echt solide. Zijn tegenstander kon hier niet echt gebruik van maken, en het duel werd dan ook pas in de tijdnoodfase beslist. In de laatste minuten ging Willem-Jan de fout in en verloor hij de partij.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-11-2004 02:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi resultaat, heren.
Bij jullie vallen de resultaten af en toe nog de goede kant op in gelijke stellingen, zo lees ik Glimlach De laatste tijd staat er bij andere teams vaak dat ze dan verloren gaan. Wat is jullie geheim?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-11-2004 17:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weinig geheim, gewoon klasseverschil (zie ook het vorige verslag van DSC3 - Wassenaar 1 Kwaad ). De teamleider is tevreden met het resultaat, Collectief dacht met een tactische opstelling (bord 7 en 8 op 1 en 2, rest doorschuiven) een kans te maken maar niets was minder waar. De uitslag (6 - 2) was iets geflatteerd, maar de overwinning is niet in gevaar geweest. Een belangrijke stap in de richting van een plaats in de middenmoot van de Promotieklasse, waar we thuishoren! En heren, mijn stelling was toch gewoon gewonnen toen mijn tegenstander opgaf Draaiend hoofd !

09-11-2004 23:29 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat was toch al duidelijk Teun? :0

Ik had trouwens nog even de rating van mijn tegenstander opgezocht (het ging zo makkelijk), maar hij heeft toch nog iets van 1732 of zo, dus ik pak nog een paar ratingpuntjes (terug) ook.

En het was eindelijk mijn eerste overwinning Glimlach in dit tot nu toe slechte seizoen voor mij met 4 of 5 nederlagen Frons

11-11-2004 12:07 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller