Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Mededelingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Mededelingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet hoe andere mensen er over denken, maar ik vind die mededelingen een beetje onhandig. Soms wil je er op reageren, maar dat kan dus niet... en dan krijg je dus 2 draadjes...

Is een 'sticky' draad niet veel handiger? Of een meer matig gebruik van de mededelingen (voor zomerschaak vond ik het bijvoorbeeld weer wel ok, maar niet voor elk wissewasje als druivenschaak? en zoals nu 5 tegelijk)

02-09-2004 15:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mededelingen zijn geen draadjes, dus dat klopt niet. Ik begrijp overigens wel wat je bedoelt. Bij de nieuwe versie (zie bestuursnummer voor release) wil ik dat wel gaan oplossen. Stickly is daarvoor echter niet de handige oplossing. Zo zie je vaak (al wordt het hier niet veel gebruikt) dat in een stickly vaak over FAQ's gaat en over de policy van een draad. De lijst met 'aankondigigingen' wordt op een dergelijke manier wel heel erg lang. Wat je wel zou kunnen doen is een extra eigenschap aan een draad toevoegen (wel of geen aankondiging), maar of dat nu de beste oplossing is.

Maar ik hoor graag suggesties!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-09-2004 15:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Maar zelf lijkt het me het handigst als je voor alles gewoon een draadje maakt. En als het dan iets is wat extra aandacht verdient (niet te vaak), dan maak je het sticky (zonder l Tong, als dit forum die optie heeft). Dit houdt in dat het draadje altijd on top blijft.

Maar in tegenstelling tot de huidige mededelingen kun je er dan WEL op antwoorden.

02-09-2004 15:43 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het voordeel van de huidige 'announcements' is dat je ze een bepaalde periode kan laten zien. Hierdoor kan je bijvoorbeeld nu al bedenken dat je een nieuwjaarsborrel gaat houden, maar dat wordt bijvoorbeeld pas vlak voor kerst getoond. En als het is afgelopen is ie weer weg.

Daarnaast kan het bijvoorbeeld handig zijn voor de aankondiging van de interne competitie. (toegegeven zoals het afgelopen jaar ging, kan het ook)

Alle implementaties hebben hun voors en tegens. Er wordt over nagedacht en ik ben blijk dat je meedenkt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-09-2004 15:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ok dat is op zich wel handig, maar zou je niet OF een mededeling 'replyable' kunnen maken, OF een draad voor een bepaalde periode on top kunnen zetten?
Of is dat heel erg ingrijpend?

02-09-2004 16:07 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet ook niet van alle technische achtergronden het fijne. Er zitten meer haken en ogen aan in verband met nieuwsberichtjes enzo. Het tijdelijke karakter is in ieder geval wel erg prettig.

Maar ik kan me voorstellen dat je soms graag wilt replyen, om aan te geven dat je meedoet ofzo. Dat gaat helaas dus niet. Maar je mag uiteraard een nieuwe draad aanmaken dan om dat aan te geven, en uiteraard ook andere DSC-ers warm te maken voor zo'n activiteit!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-09-2004 16:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

I know, I know. Maar ik hou ervan om alles in draadje te houden... Het gaat wel zo, maar ik dacht dat dit een klein verbeterpuntje zou kunnen zijn...

02-09-2004 16:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hebben we voor wat betreft de toernooiaankondigingen e.d. niet gewoon genoeg aan de agenda en nieuwsdraden? Daarop kun je namelijk bijna altijd reacties verwachten. Announcements zou ik persoonlijk liever gebruiken voor aankondigingen waarop geen reactie te verwachten is - toegegeven, dat zijn er waarschijnlijk niet veel.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-09-2004 17:38 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

P.S.: het zou daartoe wellicht makkelijk zijn als agenda items konden worden gekoppeld aan een <nieuws->draad.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-09-2004 17:50 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik verwijs hiervoor met plezier naar de volgende draad: http://www.delftseschaaksite.nl/forum/th...id=17&styleid=2

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-09-2004 17:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller