Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Sorteervolgorde binnen het forum
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Sorteervolgorde binnen het forum Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na aanleiding van een e-mail wisseling met een DSC-lid start ik deze poll. Hij/zij was van mening dat het logischer was om de laatste berichten in een draad bovenaan te plaatsen. Wat vindt u?

10-06-2004 13:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het persoonlijk erg prettig van beneden naar boven te lezen. Daarnaast lijkt het me verschrikkelijk irritant voor mensen die van de home-page komen en daar op een nieuwsberichtje klikken, om plotseling dat hele bericht niet meer te vinden.

Niet iedereen is bekend met fora, en mensen die bijvoorbeeld de uitslag van het kroegenschaak op onze stie kwamen opzoeken hadden er baat bij dat het nieuwsbericht (met link naar de eindstand) als eerste werd genoemd.

Ik ken het systeem van "laatste post bovenaan" van utrechtschaak, maar ik vind dat erg vervelend lezen. Als ik een onderwerp wil bekijken, ga ik automatisch eerst helemaal naar benenden om te kijken waar het nou eigenlijk oorspronkelijk over ging.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-06-2004 16:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Om te oefenen: Start achteraan. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

.negohrev et etartih ed mo dnetiulstiu ,taageot etisbew ed raan neve gon hcot ejtaalp nee aiv eid nerutsrev sejtliam neeg kjilruutan nelliw ew tnaw ,nekeitsitatssrekeozeb ed roov dnelevrev thcilleW
.(negnavtno subneveirb nuh ni stsop ella liam rep nad eid) sdrah-eid ethce ed roov peorgswuein nee nav nedeib teh fo neiaardmo nak nemmolok ed nav edroglov ed flez ejknil nee aiv rezel ed eemraaw ,tpircsavaj nee nav negeoveot teh gon njiz seitpo erednA
.tgnirps (naaredno) thcireb etstaal teh raan hcsitamotua daerht nee raan sknil ed tad nezeik roovre ej nak nad ,(neredraaw nennuk uoz koo kjilruutan ki taw) nezel nennuk et stsop etstaal ed neetem mo ,nedeib tliw ecivres ed rezel ed ej slA

.skin raam kjilnegie teh ki dniv ,nepjirgeb sdeer un srezel ednettelpo ed slaoZ
.tkeerps tiureih eid thcark eveitavonni ed neget po tein tgeew tad raam ,nemok etis ed po tsree teh roov eid srekeozeb roov rekez ,nennew neve kjilruutan si teH
?sknil raan sthcer nav ew nezel ne sregrubdlerew ethce tein nad ew nedrow moraaw ,neletuels taag gnithcirseel ed naa la hcot ej slA

10-06-2004 21:50 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

...retlaw kjilediud si tniup eJ

Maar als ik het goed ontcijfert heb stel je voor een link te maken naar de laatste post van een draad: maar die is er al... Grijns Tevreden Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-06-2004 22:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Linkje bestaat al. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goh ja, wat handig. Dat driehoekje in de kolom "Laatste bericht" op de Portal doet net wat je wilt. Misschien kan dat linkje iets duidelijker worden gepositioneerd (en niet bijna onzichtbaar naast de vetgedrukte woorden Vandaag en door).
Staat zo'n linkje ook in de thread zelf?
Bijvoorbeeld
« Previous Thread | End Of Thread | Next Thread »

10-06-2004 23:20 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien ben ik van de oude stempel. Ik waarschuw vast Glimlach
Afgezien van het feit dat ik het niet logisch vind om van achteren naar voren te lezen, is er gewoon (n)ettiquette.
Vanaf het begin werkt Usenet van boven naar beneden. top posting, wat we dan in principe zouden gaan doen, wordt daar (terecht) beloond met een vette *plonk* - kill file for the poster.
Het feit dat mensen in e-mail tegenwoordig vaak aan top posting doen hebben we te danken aan een naar mijn mening major bug in Outlook en Outlook Express, en ik ben er ook pas vanaf.
(Dus mensen, voortaan antwoord op een email? Zo hoort het: Grijns
Schrijver schreef op datum
>Bijzonder relevante quote waar ook het antwoord op slaat.
> Idem
<Knip>
Antwoord
Afzender
De knip slaat op het weghalen van irrelevante informatie voor de mail: zoiets als onze quotes op het forum.)

René Glimlach
Vriendelijke groet,
Vindt U zelf ook niet?
werkt niet goed.
Want achterstevoren lezen,
Tegen.
Mijn conclusie is:

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-06-2004 00:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sorry Ted (dat kan ik nu wel vertellen) maar we zijn het niet met je eens. We houden het dus zoals het is....

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-06-2004 08:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit is het meest duidelijk. Maar:
Onder de "User options" in het "Control panel" kun je een aantal dingen instellen die het lezen misschien vergemakkelijken.
Zo kun je het aantal berichten per pagina aangeven (ikzelf heb het maximum; geen probleem bij een snelle verbinding) en een aantal andere.
Bovenaan een bericht met meer dan één pagina staat een soort videorecorder bedieningspaneel (> >>, etc.), wat je kunt gebruiken om te navigeren binnen die draad.

De website ziet er nu fantastisch uit; misschien moeten we even kijken hoe de usability verbeterd kan worden voor niet-nerds Grijns - navigatie iets duidelijker. Misschien zelfs een handleiding voor het forum (nu in Duits of Engels, bij mijn weten Happy)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-06-2004 16:21 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb deze discussie volgens mij al eens eerder met iemand gehad, al weet ik zoeven niet meer in welk forum en met wie.

Forums zoals deze bestaan al een hele poos, en de verscheidene oplossingen voor navigatie lijken in de meeste varianten - woltlab is niet de enige - min of meer hetzelfde geevolueerd te zijn. Ik denk dat er - uiterlijke kenmerken en heel specifieke uitbreidingen daargelaten - aan het concept weinig te verbeteren valt.

Handleiding is natuurlijk gewoon een kwestie van vertalen. Wil ik t.z.t. wel doen <als ik er aan toekom>. Er moet naast de handleiding nog wel meer vertaald worden, het grootste deel was oorspronkelijk in duits en, vind ik zelf, nogal matig in engels vertaald. Zoals ik ook in de afgelopen week weer merkte <net terug van vakantie> zijn duitsers over het algemeen erg slecht in andere talen. Dat krijg je ervan als je alles nasynchroniseert. Huil 2

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-06-2004 16:37 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Zo kun je het aantal berichten per pagina aangeven (ikzelf heb het maximum

Nee hoor, ik heb er meer Knipoog, 64 om precies te zijn, maar ik zou hem ook op 100 kunnen zetten...

(maar binnen de standaardwaarden is 40 idd het maximum)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-06-2004 11:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over navigatie gesproken.. wat ik nog een beetje mis in de portal is een link naar de laatste bijdrage in een draad.

edit: na een kop koffie zie ik het linkje... *bloos*

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

14-06-2004 15:42 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller