Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC5 wint slotwedstrijd met 6-2 van Haeghe Ooievaar 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC 5 wint slotwedstrijd met 6-2 van Haeghe Ooievaar 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 heeft in de slotronde te Zoetermeer met 6-2 van Haeghe Ooievaar 1 gewonnen; het kampioenschap ging echter naar Rijswijk 2, waarvoor natuurlijk onze felicitaties!

Wij speelden andermaal met invallers, ditmaal Corniel Nobel en Jan van den Donk. Om alsnog het kampioenschap te pakken moesten Rijswijk 2 en HSV verliezen, Wassenaar ten hoogste gelijkspelen en moesten we zelf met ten minste 5-3 winnen; slechts het tweede en vierde gebeurde.

Ik geef de verrichtingen ditmaal beknopt in bordvolgorde. Arno Wiersma kwam tegen de sterkste opponent mooi uit de opening, had ruimtevoordeel, sloeg remise af en won. Pieter veroverde elke vier zetten een pion en stond er een stuk of vijf vóór toen ook nog stukken gewonnen werden - zijn tegenstander geloofde het toen wel. Willem-Jan van den Broek verkreeg weliswaar een klein voordeel in het middenspel maar zijn tegenstander vond voortdurend de juiste zetten; toen getracht werd desalniettemin de winst te forceren kreeg hij bijna het deksel op zijn neus - het werd toch nog remise. Toine Prangers leek in het middenspel het beste van het spel te krijgen maar moest berusten in remise. Evert van den Hooven revancheerde zich voor het debacle in de vorige ronde en won in het middenspel.Halana Vlaming verkreeg met zwart een remisestelling tegen de wedstrijdleider van de HSB; in tijdnood werd tot remise besloten. Jan van den Donk overzag in goede stelling in het middenspel pionverlies, kwam terug in de wedstrijd doch moest uiteindelijk een verraderlijk eindspel met dames en lopers van ongelijke kleur keepen; dit deed hij met verve. Corniel Nobel tenslotte had met een ver opgerukte pion meer ruimte voor zijn stukken en won in de aanval.

Dank aan alle teamgenoten, invallers, en tegenstanders voor de leuke en meestal spannende partijen.

Topscorers dit jaar waren Willem-Jan (6 uit 7), Arno (5,5 uit 7, hoogste TPR), Jan Bosma (4 uit 6) en Evert (3,5 uit 5). Beste invaller was Corniel met 2 uit 2.

Gedetailleerde uitslag:

1. Henk van Huizen (1946) - Arno Wiersma (1927, wit) 0-1
2. Willem de Groot (geen rating) - Pieter Goossens (1853)0-1
3. Rob Warmerdam (1716) - Willem-Jan van den Broek (1880) remise
4. Edwin van der Leij (1558) - Toine Prangers (1874) remise
5. Patrick van Rijn (1516) - Evert van den Hooven (1851) 0-1
6. André Wagner (1593) - Halana Vlaming (1765) remise
7. Maurits Bons (1777) - Jan van de Donk (1711) remise
8. Robert Warmenhoven (1539) - Corniel Nobel (1740) 0-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Upperdog on 12-04-2018 at 15:50.

11-04-2018 23:56 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik werd door Willem-Jan gevraagd om (nogmaals) in te vallen. Kennelijk was de nood hoog, en ik dacht, als ik er dan toch ben, laat ik er maar het beste van maken. Met een beetje hulp van mijn tegenstander lukte dat.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 13-04-2018 at 16:17.

12-04-2018 07:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindstand 1B:

1. Rijswijk 2 met 11 matchpunten / 35,5 bordpunten
2. Wassenaar 1 met 10 / 34
3. DSC5 met 9 / 34,5
4. HSV 1 met 9 / 27
5. Promotie 3 met 8 / 30
6. Haeghe Ooievaar 1 met 4 / 20,5
7. SHTV 3 met 3 / 21,5
8. Botwinnik 2 met 2 / 21 gedegradeerd

NB: mocht DD 2 niet uit de 3e klasse KNSB degraderen (en daar ziet het naar uit) dan vindt 'versterkte promotie' naar de Promotieklasse (komend jaar waarschijnlijk Hoofdklasse geheten) plaats. De extra promotieplaats zou gaan naar de beste nummer 2 van beide 1e klassen en dat is Novelty Destroyers 1 uit klasse 1A (12 matchpunten).

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 13-04-2018 at 09:43.

12-04-2018 11:47 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De HSB-site is weer bij.

En ik heb m'n analyse verder uitgebreid. Ik heb de laatste tijd een aantal partijen gespeeld die ik een jaar of vijf geleden niet had kunnen spelen. Ik kan er de vinger niet helemaal op leggen, maar ik denk dat mijn potjes er daardoor op het eerste gezicht minder agressief uitzien (feedback is welkom).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-04-2018 16:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had me voorgenomen mijn partij in DSC5 in de laatste ronde van de HSB-competitie hier te plaatsen. Dat was er nog niet van gekomen, maar beter laat dan nooit.

Ik speelde tegen oud-clubgenoot Henk van Huizen. De laatste keer had Henk met wit van mij gewonnen. Deze keer kon ik revanche nemen. Na een wat onorthodoxe keuze in de opening ging Henk voor aanval, waarbij hij zijn ontwikkeling verontachtzaamde. Uiteindelijk maakte hij in de tijdnoodfase een beslissende fout in een stelling waarin hij erg op zijn tellen moest passen vanwege de witte dreigingen richting zijn koning.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 24-04-2018 at 22:54.

24-04-2018 22:52 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het idee achter 9. Lf4 vind ik erg mooi. Ik kan me voorstellen dat je 14. ..., g5 met een glimlach hebt begroet. Het lijkt wit volledig in de kaart te spelen.

__________________
Erro ergo sum.

25-04-2018 10:44 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller