Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC8 kampioen na winst in laatste wedstrijd
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Arnt Arnt is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 12-02-2013
aantal berichten: 10

DSC8 kampioen na winst in laatste wedstrijd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC8 is kampioen geworden in klasse 3A van de HSB na winst met 6,5 - 1,5 tegen Haeghe Ooievaar 3.

Voorafgaand aan de wedstrijd wisten we dat we de laatste wedstrijd moesten winnen om kampioen te worden.

Corniel was als eerste klaar met zijn partij. Hij won zijn partij overtuigend. Kort daarna won Adriaan zijn partij, waardoor we met 2-0 voor stonden.

In mijn eigen partij zag het er op dat moment niet best uit. Ik kon geen vin meer verroeren en moest wachten op de genadeklap.

Roel speelde een mooie partij waarin hij zijn tegenstander goed onder druk zette. Toch leek zijn voordeel geleidelijk aan wat minder te worden. Zijn tegenstander bood hem remise aan. Na een rondgang langs de borden meldde ik hem dat hij remise mocht aannemen als hij dat wilde. Hij speelde nog even door.

Mijn tegenstander bood me daarna een kans om me los te wurmen. Dat leverde een uitruil van bijna alle stukken op, waarna de partij in potremise eindigde. Stand dus: 2,5 - 0,5.

Hierna kwamen Roel en Victor remise overeen met hun tegenstanders. Stand: 3,5 - 1,5.

Van de overige 3 borden hadden we nog 1 punt nodig om kampioen te worden.

Als ik het me goed herinner was het Nishant die de 4,5 - 1,5 op het bord bracht. Hij speelde een prachtige aanvalspartij die hij volledig in stijl besloot door de dame van zijn tegenstander te veroveren.

Vashish had ergens in zijn partij een kwaliteit gewonnen. Hij speelde dit goed uit: 5,5 - 1,5.

Ook Tjerk won zijn partij. Hij stond een stuk voor en speelde dat ook prima uit: 6,5 - 1,5.

Naast de winst van DSC8 is het andere goede nieuws van de avond dat DSC10 in de derde klasse blijft.

Teamgenoten: Bedankt voor een mooi en succesvol seizoen!

11-04-2017 22:23 Arnt is offline Send an Email to Arnt Search for Posts by Arnt Add Arnt to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je herinnert het je goed dat Nishant de 4,5 binnenhaalde Glimlach

En nogmaals gefeliciteerd allemaal!

11-04-2017 22:30 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd allen!

Leuk dat ik een aantal keren mocht invallen.

__________________
Erro ergo sum.

16-04-2017 20:21 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller