Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (3): Mirculeauze ontsnappingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (3): Mirculeauze ontsnappingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de derde ronde van het OPK heft koploper Gert Legemaat een halfje laten liggen tegen Rachid Schrik. Na een sterke partij liet Gert in een gewonnen eindspel een remise-wending toe. Jan Willem Koelmans achterhaalde Gert en deelt nu de koppositie. Jan Willem versloeg met wit Murdoch Mac Lean. Selman Ercan boekte een knappe overwinning op Gerard Milort en klimt naar de gedeelde derde plaats. Derk Dekker pakte verrassend een half punt tegen Ted Barendse. Daar zag het lang niet naar uit, maar toen Ted te ver ging aan het eind van de partij ontsnapte Derk aan een nederlaag en zat er wellicht zelfs nog meer dan remise in voor Derk.

In de B-groep is de kopgroep gereduceerd tot 4 spelers. Corniel Nobel won met wit na een mislukte opening alsnog van René Poots. Vashish Sukul won met 3 pionnen tegen een stuk van René Torenstra; de pionnen bleken ondersteund door torens niet te stoppen. René Weerts had een engeltje op zijn schouder. Nadat René een stuk sloeg leek er een truc voor hem in de stelling te zitten, en dat deed Adriaan opgeven. Adriaans vrijpion was echter veel te sterk, en het opspelen ervan had juist René in grote problemen gebracht. De vierde koploper is Rens ter Veen, die met de witte stukken Marcel Wijnen versloeg.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-02-2017 at 11:03.

10-02-2017 09:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen René Poots kwam ik slecht uit de opening. Ik verloor een pion, maar had er twee kunnen (moeten) verliezen. Sterker nog, ik was gedurende een groot deel van de partij overtuigd dat ik er twee achterstond. Dat gaf me het gevoel dat ik alles of niets moest spelen.

Dat ik toch nog won... Tja, dat was een beetje mazzel en een inschattingsfoutje van m'n tegenstander.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-02-2017 09:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De ingezonden partij van Herman Zonderland (met mijn commentaar).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-02-2017 14:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller