Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Broedertwist tussen DSC10 en DSC8 eindigt in 3-5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Broedertwist tussen DSC10 en DSC8 eindigt in 3-5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu is dan eindelijk het nieuwe seizoen begonnen. Niet alleen intern, maar ook extern kunnen we weer aan de bak. Da’s mooi.
De eerste externe was ook prettig, we speelden uit, maar toch ook thuis, tegen DSC10. Zoals zo vaak zijn we ingedeeld in een poule met een ander DSC team. In een nieuw geformeerd achttal gaan we met DSC8 wederom proberen om vanuit de derde naar de tweede klase te promoveren. Dat doen we met zes oudgedienden, Edgar Huisman, Simon Dirkse, René Poots, Rob Scherpenisse, Bert van der Willik en ik, aangevuld met Wybe Sierksma en Fred Laven.
Die eventuele promotie zou wel eens om de bordpunten kunnen gaan. Daarvoor was de overwinning met 5-3 voor het achtste netjes, maar had beter gemoeten en gekund.

Zelf heb ik de partijen allemaal niet zo kunnen volgen, gebruikte behoorlijk wat tijd om Paul van der Meer eronder te krijgen. Die verspeelde in het begin van de partij een paard. Ik kon het bijna niet geloven, ik dacht dit is een list. Na die val van dat paard heb ik rustig de tijd genomen om de partij uit te spelen. Deed in de slotfase niet helemaal de juiste voortzetting, waardoor de partij langer duurde dan strikt noodzakelijk.
Al snel kwam Fred een remise overeen met Paul van Riet. René en Rob pakten de volle de winst. Af en toe keek ik naast me en zag dat Bert rustig de partij tegen Ernst naar zich toe trok. Kortom, zo halverwege de avond was de winst binnen, we stonden met 4,5 - 0,5 voor. Uiteindelijk moesten Simon en Wybe hun meerdere in hun tegenstander erkennen. Vooral voor Wybe was de nederlaag zuur. Hij had met een vreselijke tijdnood wel een remise stelling op het bord, kon zelfs de winst behalen door een door Joao De Oliviera voor het grijpen gezette toren over het hoofd te zien. Aansluitend verzuimde hij een eeuwig schaak te forceren…en ineens stond hij mat. Die verdomde tijdnood, ook de ‘tijd’ is een factor zullen we maar zeggen.
Gelukkig speelde Edgar nog remise waardoor de eindstand op een dragelijke 5-3 uit kwam.

 DSC101222DSC814273-5
1J.M. de Oliveira Barbosa W.O. Sierksma16161-0
2P.H.M. van Riet1255F. Laven ½-½
3A. de Jong1251R.P Poots15080-1
4J. van Ham1228E. Huisman1472½-½
5J. Torenstra1211S. Dirkse14721-0
6A. Bruinink R. Scherpenisse13810-1
7P. van der Meer H. Zonderland13480-1
8E. Hanewald1156B. v/d Willik11890-1




Herman Zonderland

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 01-10-2015 at 09:54.

29-09-2015 15:25 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller