Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Makkie voor DSC3 met 6-2 winst
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Makkie voor DSC3 met 6-2 winst Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de 5e ronde heeft het 3e team overtuigend gewonnen van Pion 3 in Roosendaal. Om half 4 stond er een 6-2 eindstand op de borden voor de Delftenaren.

Hierdoor blijft DSC3 meedoen bovenin de ranglijst.

De resultaten:

De Pion 3 1848 DSC Delft 3 2032 2 6
1. Noud Riemens 1738 Onno Verbaken 2108 0 1
2. Koen Riemens 1729 Martin Glimmerveen 2086 0 1
3. Carlo Rens 1943 Hans Stam 2083 0 1
4. Eric van Loon 1885 Pieter Buzing 2068 0 1
5. Rob van der Weegen 1913 Lucien van de Lisdonk 2042 ½ ½
6. Ted van Eck 1905 Roland ten Have 2044 0 1
7. Marcel Huijser 1876 Evert van den Hooven 1922 1 0
8. Henk Wennekes 1791 Pieter Goossens 1903 ½ ½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lucien van de Lisdonk on 08-02-2015 at 10:40.

07-02-2015 18:16 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij de reactie van de enige verliezer van ons team, Evert.

Ik dacht gisteren dat ik in een snoepwinkel beland was. Ze zagen er allemaal even lekker uit.
Goed gedaan van mijn tegenstander. Ik moest heel lang zoeken naar het lekkerste snoepje terwijl ik al te laat was. Bij nader inzien bleken de meeste snoepjes vergiftigd.
In het middenspel dacht ik hem te hebben, maar toen kwam hij sterk opzetten. Dat kostte mij een stuk en de pot.

Voor de liefhebbers komt hier de opening:
1.e4,e6 Dat wordt Frans, dacht ik nog. 2.d4,c5 Oh nee, dan maar Siciliaans. 3.Pf3,d5 Dus toch weer Frans. 4.exd5,exd5 5.Lb5+,Pc6 6.0-0,Le6 7.Te1,Ld6 Ik koos hier voor 8.Pg5 maar na enige schermutselingen kreeg ik spijt er spijt van dat ik niet mijn impuls 8.Pc3 gevolgd had.

Toch maar weer eens verder lezen in mijn Move First, Think Later!

08-02-2015 20:59 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dit schrijft de Pion over de wedstrijd:

Drionezen verliezen van DSC Delft .


zondag 08 februari 2015 15:41 Rob van der Weegen De Pion 3
.

Gisteren speelden de Drionezen een thuiswedstrijd tegen het sterke DSC Delft 3, de nummer 3 in de rangschikking van klasse 3G. Heel even kwamen we op voorsprong maar lang konden we hier niet van genieten. Na een 2-2 tussenstand vielen de bovenste 4 borden om voor een 2-6 nederlaag.



Sinds lange tijd hoefden de Drionezen eens geen invallers te regelen, alleen Rogier was afwezig. Zouden we met een compleet team wel voor de ovewinning kunnen gaan? Het begon voorspoedig: Henk speelde op bord 8 een nette partij waar in de eindstelling geen van beide kleuren nog voor de winst kon spelen. Zijn tegenstander had wel zin in een biertje aan de bar van Hotel Merks en dus werd het remise. Ikzelf had met zwart in een versnelde draak een pionnetje geofferd tegen mijn collegateamcaptain. Deze had heel veel tijd nodig om alle volgende stukoffers door te rekenen en wikkelde uiteindelijk af naar een stelling waar zetherhaling niet uit de weg kon worden gegaan.

Op bord 7 speelde Marcel een huisvariantje dat hij 15 jaar geleden ook nog wel eens bekeken had en zei: toen was ik best een goede speler! Zijn tegenstander trapte op een moment in zijn eigen truc en Marcel stond een stuk voor. 2-1! Helaas verloor Ted op bord 6 vervolgens zijn partij. Een ver doorgedrongen pion van zwart op b3 kon op a2 komen waar die de partij besliste. Ted had jammergenoeg overzien dat hij iets aan dit pionnetje had moeten doen. 2-2.

Helaas rechtvaardigden de hoogste borden geen vrolijke stemming. Noud op bord 1 speelde met zwart een Siciliaanse verdediging en zag zich genoodzaakt om Ph6 te spelen. Noud kwam zeer gedrongen te staan, leek even onder de druk uit te komen maar kreeg de verdediging niet bolgewerkt. Koen op bord 2 speelde ook Siciliaans maar dan aan de witte kant. Koen leek zijn tegenstander in bedwang te kunnen houden en leek op een moment licht voordeel te hebben. Toen ik later een blik op zijn stelling wierp, had de zwartspeler echter twee pionnen meer en had Koen geen stelling om daarvoor te compenseren. 2-4.

Eric speelde op bord 4 met wit en verloor vroeg ik de opening een kwaliteit. Hij heeft lang geprobeert om zijn tegenstander de toegang tot zijn stelling te ontzeggen maar moest uiteindelijk het onderspit delven. Carlo kreeg een zeer scherpe opening tegen waar zijn koning wel heel erg bloot kwam te staan. Zijn tegenstander blunderde een kwaliteit maar bleef maar goede zetten vinden. Ook Carlo moest dus het onderspit delven. 2-6.

Volgende keer mogen we tegen Goes, dat met twee matchpunten ook een van de degradatiekandidaten is. Als we ergens punten willen pakken, dan moeten we daar de volgende ronde mee beginnen.

08-02-2015 21:01 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller