Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC1 haalt uit tegen Eindhoven
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC 1 haalt uit tegen Eindhoven Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 zorgde in de 2e ronde van de KNSB competitie voor een daverende verrassing door het sterker geachte Eindhoven 1 met maar liefst 6½-3½ te verslaan.
Hoe het er aan toe ging weet ik nog niet.
Telefonisch kreeg ik van een zeer enthousiaste Ted te horen dat Joost gewonnen had aan bord 1 van Johan van Mil. Voorts wonnen, als ik het goed had begrepen, Gert, Ted, Marten en Walter en waren er remises voor Michiel, Rachid en Arend.

Dit geeft vertrouwen in de toekomst

02-11-2003 10:48 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fantastisch!! Halleluja

Allemaal van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Dat belooft veel goeds voor de toekomst.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-11-2003 12:43 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeer netjes Glimlach

02-11-2003 20:22 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Perrin Perrin is a Male
forumlid




geregistreerd: 14-01-2003
aantal berichten: 27

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Stoer!! DSC1 op naar de top!!

Rockend

__________________
A conclusion is only the place where you stopped thinking.

02-11-2003 22:05 Perrin is offline Send an Email to Perrin Search for Posts by Perrin Add Perrin to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een kort verslag van de wedstrijd.
Rachid wist de score te openen door een matcombinatie van z'n tegenstander over het hoofd te zien. Jammer, maar helaas. Al snel daarna had Walter een wat bizarre partij gewonnen. Hij had al snel een betere stelling, maar liet (in ruil voor een pion) gevaarlijke tegenkansen toe, die minstens remise hadden moeten opleveren. Z'n tegenstander verzuimde en Walter wikkelde af naar een gewonnen eindspel. Gert speelde een voorbeeldige Spaanse partij, die hij geheel in stijl won. Hulde!
Arend had de hele partij een wat betere stelling, maar kon een remise-aanbod van zijn tegenstander niet weigeren. Tussenstand voor de tijdnood-fase: 2½-1½
In de tijdnoodfase begon het spektakel: Joost had een stukoffer gepleegd tegen IM Van Mil, maar bij goede verdediging van van Milk had dit een nul moeten opleveren. Echter, in tijdnood hield de DGT ermee op en moest met een analoge klok verder worden gespeeld, die het ook niet deed.... Weer een andere DGT erbij gehaald, en zie: Van Mil raakte het spoor volledig bijster, zodat Joost met een leuke truc een dame (tegen een toren) won.
De partij van Henk heb ik niet zo goed gevolgd. Na in de opening een pion kwijt te zijn geraakt, wist hij deze weer terug te winnen. Toen ik echter weer kwam kijken, stond er een verloren paard-loper eindspel op het bord en hij verloor dan ook.
Marten had met zwart al snel een (veel) betere stelling en wist dit netjes te winnen. Teamleider Richard had voor de partij gedobbeld en zat zodoende aan 1. Pc3 vast. Geen enkel probleem: hij kreeg een prima stelling. Helaas wist hij dit niet goed uit te buiten en kwam tot overmaat van ramp in grote tijdnood (ik geloof 1 minuut voor 17 zetten). Omdat ik zelf ook in tijdnood zat, heb ik het einde van deze partij gemist; in ieder geval is het remise geworden.
Door de consternatie naast mij (Joost) en de tijdnood van Richard was ik zelf in de veronderstelling dat ik moest winnen. In een betere stelling beging ik echter een blunder die een pion kostte en een verloren dubbel toren-eindspel opleverde.
Gelukkig speelde Ted een uitstekende partij tegen IM Kuijpers. In een Fransoos wist hij twee torens voor een dame te krijgen en speelde de pot voorbeeldig uit. Met deze overwinning was de tussenstand 6-3 en hadden we gewonnen!!
Aan mij de taak om nog een halfje aan het totaal toe te voegen. Nadat tegenstander Van de Plassche meerdere malen een winnende voortzetting gemist had, wist ik rond half 8 de remise binnen te halen.
Eindstand derhalve: Eindhoven-DSC3½-6½

03-11-2003 08:35 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller