Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Vrijdag 26 augustus - vrijdag 2 september Druivenschaaktoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Vrijdag 26 augustus - vrijdag 2 september Druivenschaaktoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de 63 maal wordt in het Westland het druivenschaaktoernooi georganiseerd. Er wordt in Naaldwijk gespeeld op vrijdag 26 augustus, dinsdag 30 augustus en vrijdag 2 september. Kijk voor meer informatie op de toernooipagina.

DSC-ers die tot nu toe op de deelnemerslijst staan zijn:

  • Simon Broos
  • Gerrit Bussmann
  • Edgar Huisman
  • Kees van der Meer
  • René Poots
  • Kees Venema
  • Ton Vissers
  • Arno Wiersma

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

30-06-2011 13:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over een week begint het 63e Druivenschaaktoernooi. Wat mij betreft een aanrader om het seizoen mee te beginnen. Er staan nu 7 DSC-ers op de lijst. Wie volgen er zodat we met minimaal 2 viertallen mee kunnen spelen in de teamcompetitie?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-08-2011 14:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Normaal gesproken doe ik altijd mee. maar ik zit weer eens in de ziekenboeg

24-08-2011 20:17 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn eerste ronde leverde een bijzonder gelukkige overwinning op. Ik kwam mijns inziens wel goed uit de opening, maar vond geen weg richting de zwarte koning. Toen mijn tegenstander stukken wist te ruilen bleef en een stelling over waarin ik veel meer zwaktes had. Waarschijnlijk stond ik verloren, ware het niet dat mijn tegenstander een belangrijke pion weggaf. Toen stond ik waarschijnlijk gewonnen, en toen hij even later ook nog een kruispenning toestond was het helemaal gebeurd.

De DSC-teams kenden geen flitsende start. DSC1 verdiende de eerste ronde twee punten. Naast mij speelde Kees van der Meer remise. Na afloop van de partij (eeuwig schaak waarbij Kees een stuk meer had) twee opgeluchte spelers; beiden vonden dat ze ontsnapt waren aan een nederlaag.
Het tweede halfje kwam op naar van Ton Vissers. Simon Broos verloor zijn eerste partij.

Voor DSC2 bleef de teller op anderhalve punt staan. Edgar Huisman won zijn partij, maar alleen René Poots voegde daar een halfje aan toe. Kees Venema en Bert van der Willik leden een nederlaag.

Verder heb ik dit jaar, net als de afgelopen keer, een DCSV-Prometheus-team ingeschreven: Groot(s) Delft. Met 1 puntje was hun start niet geweldig. Rens ter Veen en Hans Hendriks speelden remise. Voor Jan van der Kolk en Gerrit Bussmann begon het toernooi met een verliespartij.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-08-2011 00:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een fantastisch leuke partij.
Mijn tegenstander deed in de opening een tussenzet waarmee hij een pion leek te winnen, en ik deed een tussenzet waarmee ik een stuk leek te winnen. Na iedere zet dacht ik dat ik de problemen baas was en een stuk voor zou blijven, na iedere zet van mijn tegenstander leek het erop dat hij zijn stuk terugwon en een pion voor zou blijven.
Na twee uur spelen was die fase voorbij - ik stond een paard voor tegen een pion. Ik had gelijk gekregen!
Mijn stelling had wel wat zwakten. Toen ik vervolgens onnodig een pion weggaf realiseerde ik me dat slechts een speler de partij kon winnen, en dat was NIET ik.
Ach ...
Ik zie bij de analyse dat ik te pessimistisch was. Ook mijn tegenstander kan namelijk niet ongestoord de aanval kiezen. Remise is een terechte uitslag.

Een hele leuke partij om te spelen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 28-08-2011 at 14:01.

28-08-2011 09:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Wiersma wint Druivenschaaktoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de tweede achtereenvolgende keer heeft A. Wiersma het Druivenschaaktoernooi gewonnen.
In groep 1 scoorde hij 2 uit 3, net als M. Hofman, en het lot was hem gunstig gezind. Zij bleven H. van Huizen en A. Bodaan voor.
De resultaten van de DSC-ers en andere Delftenaren, uit drie partijen, waren:

Groep 1 A. Wiersma 2
Groep 2 K. van der Meer 1½
Groep 6 S. Broos 1½
Groep 7 R. ter Veen ½
Groep 10 T. Vissers 2
Groep 11 E. Huisman 1
Groep 13 A. van der Weijde 1½
Groep 14 K. Venema 2
Groep 14 R. Poots ½
Groep 16 G. Bussmann 0
Groep 17 J. van der Kolk ½
Groep 22 H. Hendriks 2
Groep 26 B. van der Willik 1

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 04-09-2011 at 09:38.

04-09-2011 09:34 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller