Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC2 handhaaft zich ondanks nederlaag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC2 handhaaft zich ondanks nederlaag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks een 2½-5½ nederlaag tegen het Brabantse Vianen/DVP heeft DSC2 zich in de tweede klasse van de KNSB competitie gehandhaafd. Winst was er voor Walter Anema en (reglementair) voor Patrick de Bas, remise voor Bob Voogt.

Het Roosendaalse De Pion 2 en Goudse Messemaker 1847 1 degraderen. Het laatste team behaalde evenveel match- en bordpunten als Oegstgeest 1, speelde de onderlinge wedstrijd gelijk doch won in die wedstrijd aan bord 6 (bij remises aan de borden 7 en 8 geven de borden 1-5 in een dergelijk geval de doorslag)...

(later meer)

14-05-2011 22:36 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik feliciteer DSC2 met dit succes.
Het team heeft dus aan een beknopte krachtsexplosie in de ronden 6 tot en met 8 voldoende gehad om met de hakken over de sloot te komen.
DSC2 is het team van 'vaste waarden': ervaren, sterke spelers, die stellig het niveau van de tweede klasse KNSB aankunnen.
En het team heeft stellig pech gehad. Van Zandwijk liet bijvoorbeeld een partij zien uit een van de eerste ronden waarin hij na de verwikkelingen op winst leek te staan, maar die hij uiteindelijk toch verloor. Dat was een dure nederlaag gezien de 3½-4½ uitslag.
Ik ben blij dat DSC2 het net gered heeft!
Volgend jaar beter.

Ehhh... 'beter' zal ook nodig zijn.
DSC1 speelde tegen Paul Keres 2, met 'vaste waarden' als Max Viergever (die nog bij DSC heeft gespeeld) en Hein Piet van der Spek, die voor kort nog in de top-51 van meeste succesvolle hoofdklassespelers figureerde. Paul Keres 2 verloor kansloos van DSC1 en is gedegradeerd.

In de breedte wordt het schaken steeds sterker. Ik vermoed dat 'vaste waarden' een tandje zullen moeten bijschakelen om nog mee te kunnen in de tweede klasse KNSB.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-05-2011 at 09:05.

15-05-2011 09:03 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We waren dankzij de Bas,die na zijn reglementaire punt een rondje gouda/leiden maakte op d ehoogte van de tussenstanden.messemaker begon al om 12.00 uur en de bas wist ons te melden dat ze reeds mer 1.5-4.5 achter stonden voor de eerste tijdscontrole. Een concurrent minder. Zelf wist ik spijkenisse te bereiken, waar concurrent de pion met 3-1 achter stond . ondertussen was de bas in leiden gearriveerd om ons de tussenstand bij oegstgeest door tegeven 2-3 achter !! Hiermee hadden we naar verwachting slechts 2 bp nodig om te handhaven, want alleen bij winst van pion en oegsgeest zoudenb we dan nog kunnen degraderen. gezien de tussenstanden onaannemelijk. volgende tussenstand 2.5-3.5 uit leiden, met op 1 bord een zekere remise, de biertap kon bijna open . met 4-4 bij oegstgeest en een 2-6 nederlaag hadden we het op onderling resultaat gered tov oegstgeest. Uiteindelijk verloen alle drie de concurrenten en zijn pion 2 en messemaker 1 het haasje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 15-05-2011 at 12:41.

15-05-2011 12:24 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Smile Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn oppo kende de opening beter, dus kwam ik minder te staan. In tijdnood gaf ik een pion weg, maar ik slaagde erin om eeuwig schaak te geven.

Met een ruime nederlaag werd dit moeizame seizoen voor het 2e afgesloten. Er werden slechts 5 matchpunten behaald, maar wel in de 3 belangrijkste wedstrijden en dat bleek genoeg voor handhaving.

De poule was zeer sterk met 2 teams die er bovenuit staken en 4 teams die streden voor handhaving. Volgend seizoen mag DSC het proberen met 2 teams in de landelijke 2e klasse en 2 teams in de 3e klasse.

15-05-2011 15:33 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik vermoed dat 'vaste waarden' een tandje zullen moeten bijschakelen om nog mee te kunnen in de tweede klasse KNSB.

We moeten het volgend jaar inderdaad beter doen. Dat kan ook wel, bijna iedereen speelde onder zijn eigen kunnen. De persoonlijke resultaten waren zaterdag beroerd.
Nu is het een publiek geheim, dat dit team erg gevoelig is voor wat er voor het laatst samen gegeten is. Laat er nou vlak voor de eerste ronde een mail zijn rondgestuurd met uitermate onsmakelijke gerechten (gemarineerde insecten): de oorzaak van de eerste 5 nederlagen is dan gelijk duidelijk.
Gelukkig was er daarna genoeg klasse om weer de winnende trend terug te vinden, maar wie schetst mijn verbazing na ronde 8 ?
De vaste waarden uit DSC2 worden voor het eten ergens achterin een eetcafe met wankele stoeltjes geplant. Nou, ronde 9 is historie.

15-05-2011 21:42 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk bedacht, maar volgens mij is Café de V één van de meest populaire restaurants in Delft...Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 15-05-2011 at 22:26.

15-05-2011 22:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
DSC2 is het team van 'vaste waarden': .... Paul Keres 2, met 'vaste waarden' als Max Viergever (die nog bij DSC heeft gespeeld) ...

Het was een zwaar jaar voor de vaste waarden. In andere teams vinden we o.a. de volgende spelers die nog voor DSC hebben gespeeld (sorry voor hen die ik zo snel vergeten ben):

KlasseSpelerELOTPR
MLucien van Beek23402085
MAlexander van Beek23372148
MChiel van Oosterom24222469
MJoost Michielsen23382310
MAnish Giri26872596
1BDolf Meijer22612306
1BRachid Schrik21212117
1BJan Timman25612350
1BMichiel van Wissen22442165
2BManfred Kindt19761897
2DMax Viergever20782049
3DNick van der Lijn21432253
3ESander Pauw20401951
3GRobbert Fokkink21682203


En Martin, ik heb verder niets tegen de V, leuk zo met zijn allen.
Ik moest iets leuks verzinnen om niet als een ouwe zeur te reageren op winfvdm met iets van "Toch beter dan andere optredens van DSC2 in de tweede klasse", "We hadden een zware klasse", "Wacht maar, komt volgend jaar allemaal goed" of "Het gaat niet om de knikkers".
Mijn optreden voldeed niet aan mijn eigen wensen en het team kwam in gevaar. Dit gevoel leefde ook bij anderen, dus toch mooi dat we er in zijn gebleven.
Ronde 9 is historie, op naar de toekomst !

18-05-2011 21:48 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller