Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC bereikt halve finales HSB Beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC bereikt halve finales HSB Beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft met een 2½-1½ overwinning op Prometheus, vorig seizoen verliezend finalist tegen DSC, de halve finales van de HSB Beker gehaald.

Rob Smits zette Jan van de Kolk binnen drie kwartier mat maar vervolgens moest nog hard voor de winst gestreden worden. Jaap Flohil werd tegen René Torenstra met een slechte pionnenstructuur opgezadeld, Willem-Jan van den Broek had tegen Bart Germeys optisch weliswaar voordeel doch moest op vervlakking en counters bedacht zijn, terwijl Kees van der Meer tegen André van der Weijde in gelijke stelling het middenspel inging.

De uitslagen van deze partijen vielen in het laatste half uur: Willem-Jan creëerde een verre vrijpion die na secuur spel beslissend bleek, Kees moest in een dubbel-toreneindspel remise toestaan (en verzekerde daarmee de bekerwinst), en Jaap moest tenslotte het onderspit delven - nadere analyse moet hier nog uitwijzen wie nu eigenlijk gewonnen stond (direct na de partij liepen de meningen hierover nog uiteen).

Al met al een spannende strijd, ondanks het ratingoverwicht van gemiddeld zo'n 300 punten:

1. Jaap Flohil (2011, zwart) - René Torenstra (1847) 0-1
2. Willem-Jan van den Broek (1931) - Bart Germeys (1724) 1-0
3. Kees van der Meer (2029) - André van der Weijde (1650) remise
4. Rob Smits (1940) - Jan van der Kolk (1479) 1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 08-02-2011 at 00:36.

08-02-2011 00:35 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, maar een terechte overwinning.
Ik baalde zo van de remise op bord 3 (bij een 2-0 voorsprong voor DSC) dat ik prompt remise aanbood. Jaap vond kennelijk dat hij beter stond (al vind ik dat ik de hele partij beter heb gestaan) en speelde door. Mijn voordeel verwaterde langzaam, maar in deze stelling dacht ik dat ik gewonnen stond, en Jaap ook.


We hadden beiden ongelijk. Als er iemand beter staat is het Wit, maar Fritz zegt me dat ...Df6 de stelling houdt. Jaap speelde Lf5 en verloor.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-02-2011 03:31 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De re-match (van de bekerfinale van vorig jaar) was boeiend.
Ik had gedacht dat een bekerwedstrijd tegen Prometheus te doen moest zijn. Op bord 1, 2 en 3 werd hard gewerkt, maar er was heel lang geen duidelijke winststelling voor ofwel Prometheus ofwel DSC.
Ik stond wat beter, maar heb dat laten verzanden.
Als vaker bij ons team kwam de winst pas laat tot stand.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 08-02-2011 at 11:39.

08-02-2011 09:28 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Jaap
DSC-lid


geregistreerd: 14-12-2010
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rybka geeft aan dat ..De5 remise is, als wit de aanval inzet heeft zwart eeuwig schaak. Lf5 was een blunder, ik had helemaal Df4-h6 met mat gemist Huil 2 . Met nog een paar minuutjes op de klok ging ik er vanuit dat wit niet genoeg materiaal meer had voor een mat, dus niet alles meer doorgerekend. Tja, aannames zijn perfecte inleiders tot blunders.. Evengoed heeft Rene een uitstekende partij gespeeld.

__________________
X

09-02-2011 17:28 Jaap is offline Send an Email to Jaap Homepage of Jaap Search for Posts by Jaap Add Jaap to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Indeling halve finales Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Indeling halve finales:

Botwinnik - DSC en
Scheve Toren - Promotie,

16-02-2011 08:20 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller