Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (V7): Jan Peter van Zandwijk en Kees van der Meer delen punt
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V7): Jan Peter van Zandwijk en Kees van der Meer delen punt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep eindigde het duel tussen Jan Peter van Zandwijk en Kees van der Meer in remise. Daarachter deden Bob Voogt en Ted Barendse goede zaken door van Richard Oranje en Pieter Goossens te winnen.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Jan-Peter van Zandwijk-Kees van der Meer½-½
2Bob Voogt-Richard Oranje1-0
3Ted Barendse-Pieter Goossens1-0
4Willem-Jan van den Broek-Kim Meulenbroek0-1
5Walter Anema-Diederik van Heijgen1-0


In de B-groep boekte Hora Vlam wederom een overwinning. Ditmaal was Theo Rekveldt een maatje te klein. Gerard Bilars won knap van Jan-Pieter de Vries. Simon Broos en Albert Kemeling speelden remise en handhaafden zich hoog in de lijst.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Hora Vlam-Theo Rekveldt1-0
2Gerard Bilars-Jan-Pieter de Vries1-0
3Simon Broos-Albert Kemeling½-½
4Martin Verolme-Jolle Lont1-0
5Kees Korving-Edgar Huisman1-0
6Sofya Blanter-Arno Wiersma0-1
7Cees Huygen-Jaap van der Heiden½-½


In de C-groep speelden René Poots en Kees Venema remise. Rob Scherpenisse profiteerde door te winnen van Josko de Boer. Ook Ernst Hanewald en Antoon Frehe stegen na hun overwinningen.

Groep C
 wit zwartuitslag
1René Poots-Kees Venema½-½
2Josko de Boer-Rob Scherpenisse0-1
3Kees van Beest-Ernst Hanewald0-1
4Frans Smit-Antoon Frehe0-1
5Jordy Krempel-Jan Swart1-0
6Aad de Jong-Theo Gommaart1-0
7Leo Zuijdgeest-Isaac Vogelsang1-0



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-04-2010 00:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van Zandwijk heeft het eerste deel van onze partij heel sterk gespeeld, prachtig. Na 1. b3 en 2. Lb2 ontwikkelde zich een strategisch duel. Nu is dat niet mijn zwakste punt, maar geleidelijk aan kwam Van Zandwijk toch in het voordeel.
Sosonko schreef over een (demonstratie-) partij van hem tegen Botwinnik ooit: "Mijn stelling verloor haar samenhang", en elders: "Mijn stukken voelden zich nutteloos".
Zo'n gevoel had ik ook tijdens de partij. Ik heb er gisteren lekker aan zitten analyseren!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

30-04-2010 11:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller