Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zevende Kroeglopertoernooi gewonnen door Chiel van Oosterom & Joost Michielsen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Zevende Kroeglopertoernooi gewonnen door Chiel van Oosterom & Joost Michielsen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De zevende editie van het Delfts Kroeglopertoernooi is gewonnen door Chiel van Oosterom & Joost Michielsen. Met een 2-0 overwinning in de laatste ronde streefden de koppels Wouter Spoelman & Matthew Tan en Manuel Bosboom & Ivo Wantola voorbij, die in de laatste ronden tegen elkaar speelden. Daarmee namen Chiel en Joost revanche voor vorig jaar, toen ze een weerstandpuntje te kort kwamen voor de eindoverwinning.

Een uitgebreid verslag en de eindstand is te vinden op de toernooipagina.

24-05-2010 02:30 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Bedankt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank gaat uit naar Arno Wiersma, Jan-Pieter de Vries, Roland ten Have en Anton Frehe die de dag organisatorisch voor hun rekening namen: indelen, fietsen met schaakmateriaal en indelingen, achter niet doorgegeven uitslagen aan, catering, etcetera.

Met Lucien het in de zonovergoten binnenstad enorm naar de zin gehad; beiden 4,5 uit 7 met mooie start (1-1 tegen het sterke koppel Frans Konings / Mark Clijsen) en nog mooier einde: een 13e priemplaats met prijs als gevolg! Dat ik in de 3e ronde een volle dame weggaf drukte de pret geenszins...

25-05-2010 15:15 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi toernooi inderdaad, 'postbodes' bedankt! Het was natuurlijk geen straf om nu lekker buiten te zijn, maar dan toch liever op een terrasje met een schaakbord en een (wit)biertje...

Ik speelde dit keer met Sebastiaan Smits, een sterke speler natuurlijk, maar beiden zijn we niets vergeleken met de echte kanonnen. Toch wisten we verrassend vierde te worden, boven enkele titelhouders. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat we geen zware tegenstand hebben gehad.

Van de toppers speelden we alleen tegen de winnaars Chiel en Joost. Ik verloor vrij regelmatig van Joost, maar Sebas stond totaal gewonnen tegen Chiel. Hij koos niet de eenvoudigste winstweg, maar het was prima tot hij via Lg1+ Kf2-weg Lxa7 ineens een loper verloor. Het resterende eindspel T vs Lp bleek nog net remise omdat Chiel's koning afgesneden was.
Verder nog wel enkele sterke tegenstanders voor Sebas, die uiteindelijk 5 uit 7 scoorde tegen gemiddeld ongeveer eigen rating (2200). Hij boekte mooie overwinningen op Alexander Cupido, Mark Timmermans, Henk Ochtman en Ted, maar liet zich aan de andere kant in goede stelling pardoes matzetten door FM Harold van Dijk.

Zelf verloor ik zoals gezegd van Joost, maar ik wist de rest te winnen, dus 6 uit 7 is mooi. Ik denk echter dat Ted's partner Max Viergever de enige andere 2000+ opponent was. Tevreden was ik verder nog over mijn overwinning op Harry van der Stap en Robin Lecomte. De laatste was met zijn 10 jaar ongetwijfeld de jongste deelnemer, maar zeker niet de slechts (al iets van 1800!).

In het algemeen was ik wel tevreden over de scherpte, dit ondanks een galafeest tot in de kleine uurtjes voorafgaand aan het Kroeglopertoernooi. Zelf weinig weggegeven, en vaak zag ik tactische mogelijkheden. Misschien dat af en toe oefenen op ChessTempo.com toch helpt?! Als voorbeeld hier mijn finish tegen Harry van der Stap, die tot dan toe niet gek veel had toegegeven, maar nu toch in problemen komt: (EDIT, ik kan de stelling helaas toch niet helemaal reconstrueren)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 26-05-2010 at 12:25.

26-05-2010 12:17 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was inderdaad een prachtige dag: schitterend weer, leuke tegenstanders, mooie kroegen, wat wil je nog meer?

Ik kan niets anders doen dan me scharen achter de woorden van de voorzitter: organisatiecomite bedankt!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

27-05-2010 14:48 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh ja, de weergoden ook bedankt Glimlach

27-05-2010 16:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller