Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom-Anish Giri live te volgen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 963

Chiel van Oosterom-Anish Giri live te volgen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de voorlaatste ronde van de Young Masters in Enschede spelen twee clubgenoten tegen elkaar: Chiel van Oosterom en Anish Giri. Beide spelers hebben tot nu toe 3 ½ punt (uit 7) gehaald, en zullen beiden iets willen bewijzen.

De partij is live te volgen via www.onjk.nl.

Overigens spelen ook de DSC-ers Roland ten Have (in de A-groep), en Teun van der Klugt (in de E-groep) aan het Open Nederlands Kampioenschap in Enschede mee. Roland heeft in de zware A-groep 3 uit 7, Teun in de jongste groep (tot en met 10 jaar) 4 uit 9.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Ted on 07-08-2009 at 15:40.

07-08-2009 15:05 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bah, er is nu wat mis met de live-partij.



Chiel heeft (wat enthousiast?) 14.e5 gespeeld, en na 14...dxe5 15.Pe2 hebben we de diagramstelling.
De computer wil nu 15...Lc5 of 15...Pc5 spelen en vindt Zwart er aardig voorstaan. Voor beide zetten valt wat te zeggen.
Anish speelde het veiligere 15...f5 en na 16.Pxd4 exd4 geeft de site 17.exd4.

Deze laatste zet is niet mogelijk, ik vermoed dat 17.De7 is gespeeld en dat als je de live-partij volgt, Wits zetten in de zwartkolom staan vanaf zet 17 en andersom Glimlach Zouden de klokken het nog begrijpen? Knipoog

edit: Een refresh in de browser heeft het probleem verholpen. Bugje (de zoveelste) in de software, lijkt het.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-08-2009 16:12 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou ja, ik was niet bepaald tevreden met de uitkomst van de opening. Zijn aanpak was nogal beter dan werd vermeld in the Safest Sicilian en ik vond zwart al iets beter staan. Toen besloot ik tot 14. e5, wat niet helemaal een oplossing was aangezien ik slechter bleef staan.



Maar in plaats van dat ik met 22. Df2 gewoon verdedig, waarna zwart eigenlijk niet echt verder kan komen zonder een keer een pion terug te geven, doe ik met 22. Tf3 een onzinzet. Ik had op iets als 24...Td8 gerekend of gehoopt maar zwart heeft uiteraard betere mogelijkheden. De eindstelling was wellicht wat vroeg om op te geven, maar Tg3 komt nooit meer in het spel.

07-08-2009 18:27 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller