Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Matten 5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Matten 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het nieuwe nummer van Matten is uit. Wie van Schaakverhalen houdt (ik!), rent naar de boekwinkel.
Ik heb hem aangeschaft en zal hem volgende week meenemen, de heer Zuijdgeest neemt hem dan op in de Bibliotheekcollectie. Dan kan iemand anders er ook nog eens plezier aan beleven.
Weer veel aardige verhalen in Matten. Een ervan gaat over Kenia en heeft als titel ... niet Nairobi, maar Nairobbery. Lees het vooral zelf.
De sterkste schaker daar heet Ben Chess, heeft een rating van 2119 en vraagt voor een interview 1000 Keniaanse pegels! Nu is dat slechts 10 Euro, maar desondanks.
2119 staat er echt. Ik vermoed dat Dolf Beltz niet alleen bij de sterkste 40 schakers zit, maar zelfs eerste staat.
De schrijver van het verhaal won een partij niet - omdat hij er niet in slaagde de vijandelijke Koning-alleen in tien zetten mat te zetten. Keniaanse interpretatie van de FIDE regels :-)
Amuseert u!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 02-12-2008 at 13:39.

02-12-2008 13:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller