Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC9 wint van WSC 6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

DSC9 wint van WSC 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren heeft DSC9 in Naaldwijk WSC 6 verslagen. Na een nederlaag tegen Voorburg, was dit wel een heel vrolijke en optimistische wedstrijd.

We hadden al aan begin een reglementair punt gekregen, omdat de tegenstander van Marieke Giele niet kwam opdagen. Maar onze uiteindelijke overwinnig kwam zeker niet alleen daardoor. Als eerste partij eindigde die van Jan-Gert die met spoed als invaller was geregeld toen bleek dat Sylvain alsnog niet kon komen. Hij had verloren. Daarna ging het gelijk wat beter.

Roel en Marfa hadden gewonnen, wat twee stralende spelers opleverde. (Het was pas hun tweede keer en ze hadden al gewonnen.) Reinier Giele stond achter, maar zijn tegenstander gaf zijn dame weg en daarmee ook de overwinning. Jacob en Dennis hadden helaas verloren, wat bij de tijd dat mijn partij als enige overbleef, een stand van 3-4 opleverde. Een zekere remise dus. Ik zat wel in de knel met een eindspel met twee torens en twee pionnen achterstand. Maar uiteindelijk bleek dat mijn tegenstander geen gebruik kon maken van zijn voorsprong en moest hij remise aannemen. Dat vulde de stand aan tot 3½-4½ voor DSC9.

 WSC 6 -DSC9 3½ - 4½
1Trompetter R.1568-Blanter S.0½-½
2Switzar R.1526-Berhitoe D.01 - 0
3Geest M. van1320-Giele R.00 - 1
4(Reglementair)0-Giele M.00 - 1R
5Oomes M.1379-Dekker J.01 - 0
6Zalm I. v/d1309-Blanter M.00 - 1
7Spruijt C.J.0-Vos R.00 - 1
8(Onbekende Speler)0-Zevenbergen J.01 - 0

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Pieter Buzing on 20-11-2008 at 19:37.

18-11-2008 17:29 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd! Glimlach

18-11-2008 17:48 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is heel goed! Mijn gelukwensen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-11-2008 09:37 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller