Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC-ers spelen in Duitsland
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC-ers spelen in Duitsland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Momenteel wordt in Duitsland het Int. Neckar Open gespeeld in Stuttgart.

Ook enkele DSC-ers spelen mee:

Martin Glimmerveen
Rufael Mekuria
Mark Versteegh
Joost Michielsen
Chiel van Oosterom

Op de toernooisite is alle info te vinden.

21-03-2008 18:16 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

RE: DSC-ers spelen in Duitsland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Momenteel wordt in Duitsland het Int. Neckar Open gespeeld in Stuttgart.

Ook enkele DSC-ers spelen mee:

Martin Glimmerveen
Rufael Mekuria
Mark Versteegh
Joost Michielsen
Chiel van Oosterom

Op de toernooisite is alle info te vinden.

Mark en Rufael kom ik in de stand na drie ronden niet tegen Verward

Joram op den Kelder doet ook mee.

__________________
I play against pieces

22-03-2008 07:39 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

RE: DSC-ers spelen in Duitsland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René van Alfen
[
Mark en Rufael kom ik in de stand na drie ronden niet tegen Verward



En toch staan ze er bij

(OK, wel in de B-groep Lach )

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

22-03-2008 08:33 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram speelt idd ook mee.

Stand na 3 ronden:

A-groep:
Chiel 2
Joost, Martin, Joram 1

B-groep:
Rufael 3
Mark 2

Rufael nog op 100 % dus, en wie weet als Chiel het te pakken krijgt is ie dit weekend nog te zien in de live uitzending, zie deze link

22-03-2008 09:40 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Net terug, Rufael 3e!

25-03-2008 04:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes hoor Roef!

En heren: we verwachten natuurlijk nog wel een leuk verslag! Glimlach

25-03-2008 10:15 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, nog geen verslag, maar even kort mijn <krachtterm invoegen>-toernooi in vogelvlucht:

Ronde 1: In goede stelling blunder ik op zet 12 een stuk weg.
Ronde 2: Mooie aanvalspartij.
Ronde 3: Na pionwinst en vijandelijk wanhoopsoffer bereik ik gewonnen stelling, deze verpruts ik vervolgens door schaakblindheid en een reeks planloze zetten.
Ronde 4: Pionwinst en neutralisatie zwarte compensatie: opnieuw gewonnen stelling. Enkele slechte zetten, gemiste kansen en tijdnood zorgen ervoor dat ik een moeilijk eindspel krijg. Hier bega ik een rekenvout, zodat de vijandelijke pion doorloopt.
Ronde 5: Tegenstander strategisch overspeeld, maar in een vlaag van schaakblindheid vergeet ik 1-ply de kwaliteit op te rapen. Daarna moet ik in de verdediging... en de witte aanval slaat door.

1 uit 5 tegen matige tegenstand - ondanks goede stellingen - het toernooi kan nu al nauwelijks meer goed komen.

Ronde 6: Ik rokeer lang in de veronderstelling dat ik enorm voordeel heb in een tweesnijdende stelling. Zwart rokeert echter niet, waardoor alleen hij een aanval heeft. Deze sla ik met secuur verdedigen en wat mazzel af en win een mooi eindspel (mede op klok). (eindelijk...)
Ronde 7: Na een misrekening krijg ik een zwaar-stukken-eind/middenspel met isolani. Ondanks een passieve grafzet nog net te keepen. Maar ja, van remise word ik natuurlijk niet blij.
Ronde 8: Weggespeeld in de opening, maar ik schwindel hem en win een volle toren. Dat het eindspel hierna nog lastig is zegt genoeg over stelling daarvoor. Gelukkig speel ik nu wel secuur en win.
Ronde 9: 4.5 uit 9 zou nog enigzins OK zijn, maar helaas mishandel ik de opening na 1.Pc3 en moet hopen te kunnen blijven staan. Na 1 foutje krijg ik echter een dodelijk aanval over me heen, die ik dan ook niet overleef.

3.5 uit 9 met een tegenstand van 2000: 70 punten verlies! Als je dat bij de -30 uit Béthune voegt komt het hard aan. Gelukkig was het wel gezellig Glimlach
Ik zal vanavond nogw el wat diagrammetjes plaatsen trouwens.

Rufael: 7 uit 9, door een karrevracht aan weerstandspunten 3e in de B! Helaas net niet de 1000 euro hoofdprijs, omdat hij zeer goede stellingen in ronde 6 en 8 niet weet te winnen.
Joram: Slechte start met 1.5 uit 4, maar vervolgens 4.5 uit 5 eindsprint, met daaronder 2 nette zwartpartijen: een plusremise tegen IM Welling en een overwinning op FM Pajeken. 6 uit 9 klinkt goed, maar is precies volgens rating.
Mark: Redelijk spelend, maar ook wisselvallig: liet zich bijvoorbeeld mat zetten met 4 gezonde pionnen meer.
Uiteindelijk ook slechts 3.5 uit 9.

Chiel (6 uit 9) en Joost (5 uit 9) deden meer bovenin mee en heb ik weinig kunnen volgen aangezien de A-groep over twee zalen verspreid was. Chiel was in de slotronde nog wel zo aardig door niet te forceren en met een remise mee te werken aan de IM-norm voor Stefan Kuipers!

25-03-2008 13:40 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb nog 2x live gezeten inderdaad. Tegen GM Fedorchuk en IM Leon Hoyos (die tegen mij in Hengelo niet speelde). Wel een aardig toernooi gespeeld, maar het einde was slecht met de nederlaag tegen die nare Mexicaan in ronde 8.
Ook heb ik geen goed gevoel bij mijn ronde 9 tegen Stefan Kuipers. Stefan had een halfje nodig voor de norm dus en bood na 1. e4 c5 2. c3 (hij was wit) remise aan. Eigenlijk had ik 2 keuzes, of aannemen, of een echte partij spelen. Dat is tenminste duidelijk. Ik bleef er een beetje tussenin hangen.
Wat ik deed was echter afslaan; de opening spelen, waarna ik iets beter stond (OK, dat wist ik ook niet echt zeker tijdens de partij); maar vervolgens nog zenuwachtiger zijn dan hij vanwege zijn IM-norm kansen, en toch maar remise aanbieden.
Daarmee dus uiteindelijk op 6/9 gekomen en 4.2 ratingpunten gewonnen.

25-03-2008 16:51 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het toernooi was voor mij uiteindelijk een groot drama, vooral gezien het aantal kansen dat ik heb laten liggen.
Ik speelde 7 maal tegen spelers tussen de 1950 en 2160, dit werden 5 remises en 2 overwinningen, niet iets om erg gelukkig van te worden. Verder maakte ik 0.5 uit 2 tegen 2480 spelers, waar zeker 1.5 in had gezeten. Op deze manier sta ik virtueel zelfs onder de 2300, wat natuurlijk niet volgens plan is. In de KNSB zal ik proberen om de benodigde puntjes terug te winnen.

25-03-2008 17:25 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn toernooi begon dramatisch, met 1.5/4 tegen gemiddeld 200 punten onder mijn rating. Mijn eindsprint was wel aardig, waardoor ik toch nog naar verwachting scoorde uiteindelijk. Het nog gemiste halfje in de tweede helft van het toernooi, wat door Martin als 'plusremise' werd bestempeld, was eigenlijk gewoon een heel saaie gelijke stelling. Mijn tegenstander offerde uiteindelijk een pion om af te wikkelen naar een potje remise ongelijk lopereindspel, dus of je dat echt een plusremise kunt noemen...

Een overzichtje:

In ronde 1 viel ik ten prooi aan de veel betere openingskennis van mijn tegenstander in de Sveshnikov. Na de lange autoreis kreeg ik een slechte stelling en had al snel weinig puf meer om nog moeite te doen, wat leidde tot snel en slecht spel dat geen enkele tegenstand meer bood. Zwak.

In ronde 2 stond ik met zwart al na 4 zetten in hogere zin gewonnen, maar tijdens de partij had ik op een bepaald moment het gevoel dat mijn tegenstander terug in de partij kon komen. Dit bleek niet zo te zijn: mijn tegenstander speelde de door mij gevreesde variant niet, en in de analyse zal 'Der Rufmeister' in een paar seconden de weerlegging in de vorm van een smerig tussenschaakje. Dus een simpele overwinning.

Ronde 3 was eigenlijk mijn enige goede partij... helaas niet tot het einde. Ik kwam met wit met een klein minnetje uit de opening, een Rauzer Siciliaan die mijn tegenstander beter beheerste. Vervolgens speelde ik hem volledig weg, en het was kiezen uit de vele winnnde mogelijkheden. Totdat ik op de 35e zet een enorme blunder beging. Echt terug kwam ik in de rest van de tijdnoodfase niet meer, en op de 40e zet gaf ik nog eens een stuk weg.

In ronde 4 kwam ik met zwart uitstekend uit de opening. Ik kon voortdurend in het centrum breken met een klein voordeeltje, en had hier de hele tijd op gespeeld, maar om de een of andere reden deed ik dit toch niet. Ik was hier ontevreden over en in tijdnood mijnerzijds bood mijn tegenstander op een tactisch moment remise aan. Ik kon binnen de mij gestelde tijdslimiet geen goede voortzetting vinden om de partij te vervolgen, al bleek die er in de analyse wel te zijn, en pakte dus het halfje.

In ronde 5 mishandelde ik met wit in het Frans een variant waarin wit pionnetjes snoept, en kon het toen moeilijk droog houden. Na een onnauwkeurigheid van mijn tegenstander lukte dit onverwacht toch nog, en vervolgens overklaste ik mijn tegenstander.

In ronde 6 had ik een lekkere pot: een miniem plusje met zwart, eeuwig melken en een puntje pakken. Objectief waarschijnlijk remise, maar heel vervelend om te spelen met wit.

Nu had ik voor het eerst een plusscore, en prompt ontmoette ik de zwakste tegenstander tot dan toe: onder de 2000. Deze jeugdspeler had behoorlijk wat meer kaas gegeten van de Draak dan ik, en stond na een zet of 25 al drie kwartier voor op de klok. Een pionoffer leverde mijn tegenstander een geweldige drakenloper op, die onbetwist de gehele lange diagonaal bestreek richting mijn onveilige koning. Maar hij speelde het vervolg niet nauwkeurig, en ik wist de partij naar mijn hand te zetten.

In ronde 8 kreeg ik met zwart eenvoudig gelijk spel, en het werd eigenlijk een saaie remise. Ik wilde wel, maar mijn tegenstander speelde geen al te best toernooi en had er niet zo heel veel zin in.

In ronde 9 moest ik met zwart vrij hard werken om ongeveer gelijk spel te houden, maar dit lukte toch. Ik stelde me in op een soortgelijke remise als de vorige ronde, waarbij ik dan iets meer moeite gedaan zou hebben. Maar mijn tegenstander was iets te enthousiast in zijn pogingen om te forceren, en plots kwamen mijn stukken van de achterste rij richting zijn koning. In tijdnood wist hij zich niet goed staande te houden, en met een aantal slechte zetten maakte hij het me erg eenvoudig.

Jammer van het toernooi is dat ik vanwege mijn desastreuze begin slechts twee hoger gerate tegenstanders kreeg. Wel allebei titelhouders (FM & IM), en 1.5/2 uit twee zwartpartijen. Maar dat was toch niet echt de tegenstand waarvoor ik het toernooi ging spelen. Het was wel gezellig, wat mijn zwakke spel compenseerde. Opvallend is dat al mijn zwartpartijen gemiddeld zo veel beter gingen dan mijn witpartijen: een TPR van 2030 met wit, tegen 2418 met zwart. Meestal haal je met wit voordeel uit de opening, maar in al mijn witpartijen kwam ik slechter uit de opening, ook degene die ik toch nog won. Met zwart was alles gelijk of goed. Wie zegt dat wit voordeel heeft?!

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Joram op den Kelder on 25-03-2008 at 17:56.

25-03-2008 17:54 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voortaan in de externe altijd op een zwartbord dus!

25-03-2008 18:11 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor de verhalen (zover?), mannen, da's leuk lezen.

Was het Duitse bier ook OK? Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-03-2008 18:39 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rufael84 Rufael84 is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 31-10-2007
aantal berichten: 39

verloop toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was uitermate mooi toernooi om mee te maken, ik had echt een vakantiegevoel.....

volgend jaar met meer man zou ik zeggen!

ronde 1: jonge 1200 speler verslagen met wit vond hem aardig spelen maar hij gaf een stuk weg (achterste rij truukje) in een stelling waar hij al een pion achter stond en sowieso zou verliezen, hij was een van de weinige die wilde analyseren maar ik vrees alleen dat het geweld van de analyses met Joram en Martin iets te veel waren voor deze jonge knul Glimlach

ronde 2: Mijn angst om met zwart te spelen in een open toernooi werd met een glimlach beantwoord toen ik 1 g4 op het bord zag verschijnen. Ik speelde het niet superambiteus maar stond vrij aardig toen mijn tegenstander op zet 12 een stuk weg gaf met 0-0-0 ? (not so obivous aldus martin) vervolgens nog tot zet 46 redelijk accuraat doorgespeeld (jonge speler rating 1930 fide en wat lager duits)

ronde 3: Een echte duitser van in de 50/60 uit beieren (kortom een target),
kreeg met wit slavisch voor de kiezen, ik kon snel e5 doen en een koningsaanval opzetten, deze sloeg niet door, daarna won ik een pion op de damevleugel en ging na wat geschuif om zet 40 te halen vervolgens toch mat zetten aan de andere kant (1880 fide)

ronde 4.

deze ronde voorbereid op mijn tegenstander (database martin) die al zijn partijen met dingen als 1.g4 1.a3 1.Pa3 1.b4 en dat soort troep de eerste 9de zetten deed. Ik ging dus lekker de saemisch variant spelen met zwart toen ik 1 g3 en 2.Pf3 zag verschijnen, een lekkere pot dus na een paar grafzetten van wit 43 zetten gewonnen (1900 fide)

ronde 5.

Sterke speler (Diekmann in database),

ging "bluffen" in de opening kreeg een zwakte en verdedigde energetisch en kreeg remise op zet 34, prettige pot waarin ik mijn foutjes kon rechtzetten.

1990 fide en 1999! duits
ronde 6.

De kraker op bord 1, helaas slecht geslapen. Ik ging modern spelen en kwam er toch lekker uit hoewel het me veel tijd koste. Twee lompe anti positionele zetten h5? en 0-0-0 ? en mijn tegenstander was ongenaakbaar en ik gaf vrij snel op toen ik een pion verloor en verder werd opgerold

(1950 fide)

ronde 7.

Dit was een gek moment de spelers die ik in rondes 2 en 4 had verslagen zaten opeens op een hoger bord(het leken mij prutsers met dat soort openingen)! Gelukkig speelde weerstandspunten mee dus dit was eigelijk helemaal niet ongunstig voor me, maar goed ik speelde deze ronde weer tegen een jonge vriend een damegambiet met wit, hij stond "geprakt", maar ik speelde een paar lompe zetten en moest toen pionnen offeren om mijn goede stelling te behouden, op een gegeven moment kon mijn tegenstander remise maken op zet 40 met eeuwig schaak net voor de tijdscontrole, dit deed hij niet ik maakte een gaatje voor de koning en de goede positionering van mijn stukken besliste (ondekbaar mat / materiaal verlies)
(iets van 1900 fide !? )

ronde 8.

mijn tegenstander mishandelt het siciliaans met wit, ik verbruikte te veel tijd en zetten mijn paarden ongelukkig neer,
toch leek het erop dat wit er afgeofferd zou worden echter met weinig tijd en geen zin in risico
na een dameruil maar remise aangenomen (ik dacht dat het eindspel goed was maar dat viel wel mee)
(1970 fide maar lager duits )

ronde 9.

Na een potje "fischer random chess" was ik de winnaar met nog 2 minuten op de klok voor mij en 1 uur voor hem . (In de zin van blunder na blunder en stukken op de vreemdste plekken op het bord). Mijn tegenstanders verklaring voor zijn aparte spel was inderdaad dat hij fischer random chess speelt ! (1900 fide 1820 Duits)


Door mijn lading weerstandspunten (mijn Pa3 tegenstander uit ronde 4 kon de andere mensen in de b groep waarschijnlijk wel verassen en werd tweede in de B-groep met 7 en een half punt. )
mijn tegenstander uit ronde 6 won de groep met 8 uit 9 en mijn tegenstander uit ronde 5 werd ook met 7 uit 9 vierde)
de g4er uit ronde 2 speelde ook tot de laatste ronde mee op de topborden (boven mij!)

Goed een mooi toernooi en een mooi resultaat met een beetje geluk (en ongeluk)! Ook vond ik het een stimulans dat mijn tegenstanders uit de eerdere rondes verwachte dat ik de groep wel even zou winnen, helaas...
Maar wel derde op weerstand !!

Verder wat ik van de rest van het toernooi heb meegekregen is niet zo heel veel (behalve martin joram , mark en een klein beetje chiel), de partij tussen Gonzalez Garcia en Robin van Kampen viel me wel in positieve zin op vanwege het solide spel van zwart, verder had joram ook een paar leuke potjes in zijn zegereeks in de latere rondes Draaiend hoofd

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rufael84 on 25-03-2008 at 21:49.

25-03-2008 21:45 Rufael84 is offline Send an Email to Rufael84 Search for Posts by Rufael84 Add Rufael84 to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
Ik heb nog 2x live gezeten inderdaad. Tegen GM Fedorchuk en IM Leon Hoyos (die tegen mij in Hengelo niet speelde). Wel een aardig toernooi gespeeld, maar het einde was slecht met de nederlaag tegen die nare Mexicaan in ronde 8.
Ook heb ik geen goed gevoel bij mijn ronde 9 tegen Stefan Kuipers. Stefan had een halfje nodig voor de norm dus en bood na 1. e4 c5 2. c3 (hij was wit) remise aan. Eigenlijk had ik 2 keuzes, of aannemen, of een echte partij spelen. Dat is tenminste duidelijk. Ik bleef er een beetje tussenin hangen.
Wat ik deed was echter afslaan; de opening spelen, waarna ik iets beter stond (OK, dat wist ik ook niet echt zeker tijdens de partij); maar vervolgens nog zenuwachtiger zijn dan hij vanwege zijn IM-norm kansen, en toch maar remise aanbieden.
Daarmee dus uiteindelijk op 6/9 gekomen en 4.2 ratingpunten gewonnen.
$

__________________
Mopper

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Van Dop on 30-03-2008 at 01:27.

27-03-2008 02:53 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat mag dan een derde keer: Chiel had, zoals je zelf ook al had ge-quote, 4.2 Elopunten gewonnen ipv verloren. Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-03-2008 19:56 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop

Quote

Originally posted by Van Dop

Quote

Originally posted by Chiel
Ik heb nog 2x live gezeten inderdaad. Tegen GM Fedorchuk en IM Leon Hoyos (die tegen mij in Hengelo niet speelde). Wel een aardig toernooi gespeeld, maar het einde was slecht met de nederlaag tegen die nare Mexicaan in ronde 8.
Ook heb ik geen goed gevoel bij mijn ronde 9 tegen Stefan Kuipers. Stefan had een halfje nodig voor de norm dus en bood na 1. e4 c5 2. c3 (hij was wit) remise aan. Eigenlijk had ik 2 keuzes, of aannemen, of een wechte partij spelen. Dat is tenminste duidelijk. Ik bleef er een beetje tussenin hangen.
Wat ik deed was echter afslaan; de opening spelen, waarna ik iets beter stond (OK, dat wist ik ook niet echt zeker tijdens de partij); maar vervolgens nog zenuwachtiger zijn dan hij vanwege zijn IM-norm kansen, en toch maar remise aanbieden.
Daarmee dus uiteindelijk op 6/9 gekomen en 4.2 ratingpunten gewonnen.

Correctie: 4.2 Elo-punten winnen is mooi, ik wist niet dat de Elo-punten nu ook al in decimalen worden berekent.

__________________
Mopper

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Van Dop on 30-03-2008 at 01:29.

28-03-2008 01:32 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

LOL.

Arend, als je op quote drukt, moet je je commentaar na de /QUOTE tag plaatsen, niet ertussen. Dat heb ik even gedaan, en dan laat ik de d/t fout aan jou Grijns

Rofl

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-03-2008 02:13 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Foei Arend, een d/t fout!

28-03-2008 08:26 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
LOL.

Arend, als je op quote drukt, moet je je commentaar na de /QUOTE tag plaatsen, niet ertussen. Dat heb ik even gedaan, en dan laat ik de d/t fout aan jou Grijns

Rofl
Ik moet terug naar school, maar geen enkele onderwijsinstelling wil mij toelaten, want onhandigheid staat niet in de lesprogramma's en spelling- en taal-onderwijs is in 1975 afgeschaft. Wat leren de leerlingen eigenlijk nog wel? Ze leren dat er spellingcontroles zijn, die als je KNSB intypt, aangeven dat je (4) fouten hebt gemaakt! Oef, intypen zal ook wel niet bestaan, maar ik kan het niet met de spellingcontrole checken, want ik kan de spellingcontrole niet vinden maar ik blijf zoeken. Gevonden! En wat zegt de controle: d/t is foute spelling!

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 30-03-2008 at 01:33.

29-03-2008 02:12 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Rufael84 Rufael84 is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 31-10-2007
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page





Nog even laat maar voor de record 3 mierzoete fragmentjes van dit uistapje:

1. Thomanek-Mekuria ronde 2 0-0-0 ? Pxf3!
2.Yin-Mekuria (de latere nr2)
wit heeft net zijn paard naar e1 gehaald om het mat op g2 te dekken, met een dame op zwarte dame op h2 zou het mat zijn hoe komt die dame erbij zonder eeuwig schaak ?

Pd1! die dame blijft waar ze is die is helemaal niet nodig
het ging verder
36. Pg2
Pf2+ 37. Kg1 Pxh3+ 38. Kf1 Lxd2 39. Df6+ Kd7 40. Df5+ De6 41. Dh7+ Kc6 42. Ph4
Dh6 43. De7 Df4+ 0-1

3. Mekuria-Gobel
Lxf5! exf5 e6 wint meteen ik speelde echter
Pxb5 en na Ta1 Lxf5 gaf zwart op

15-04-2008 18:11 Rufael84 is offline Send an Email to Rufael84 Search for Posts by Rufael84 Add Rufael84 to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller