Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 1-3 februari: DSC-ers actief bij Noteboom-toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

1-3 februari: DSC-ers actief bij Noteboom-toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit weekend wordt in Leiden het Noteboomtoernooi gespeeld. Een zevental DSC-ers neemt deel aan dit toernooi. In de A-groep zag Chiel het ongetwijfelt op mogen nemen tegen een aantal andere titelhouders. Er doen 7 GM's en 2 andere IM's mee. Martin bevindt zich qua rating in het middenveld. Marco Kirana zal het zwaar krijgen in de A-groep.

In de B-groep is Marko Anink als tweede geplaatst, en ook Rufael staat hoog op de plaatsingslijst. René staat ergens in het midden van de deelnemerslijst. Nancy bevindt zich in het tweede deel van de groep.

groep A:
 naamrating
1Chiel van Oosterom2393
2Martin Glimmerveen2076
3Marco Kirana1908


groep A:
 naamrating
1Marco Anink1893
2Rufael Mekuria1853
3René Torenstra1732
4Nancy Kirana1596


Informatie en tussenstanden staan op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-02-2008 11:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1e ronde; Chiel verloor helaas, net als Martin (tegen Dgebuadze, A. (GM)).

In de B-groep wonnen Seth en Rufael, en Simon en Marco verloren...

02-02-2008 12:46 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voordat jullie denken dat ik onder de sneltrein richting Amsterdam lig (bananenschil), ik heb me voor het toernooi teruggetrokken Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-02-2008 13:57 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ah, ik ging uit van een bye en had niet gekeken of je wel/niet was ingedeeld voor ronde 2.

De 2e ronde:

A: Chiel wint Martin bye
B: Seth en Rufael winnen en staan beiden dus op 100 %, Marco en Simon winnen ook

Een goedemorgen dus Glimlach

02-02-2008 15:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rufael staat momenteel samen met 2 anderen gedeeld 1e en speelt momenteel voor de overwinning in de B-groep. De overige DSC'ers - zo leek in de gauwigheid- spelen een niet heel gelukkig toernooi.

03-02-2008 18:06 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Rufael84 Rufael84 is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 31-10-2007
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

helaas heb ik de laatse partij verloren Glimlach

ik stond best aardig nam wat extra risiko in deze laatste partij wat zich helaas niet afbetaalde(letterlijk), ik speelde tegen Erik-jan Colijn (1843) maar verloor vanuit een redelijke stelling nog nadat hij halverwege de partij remise had aangeboden.

later (misschien) meer

03-02-2008 20:50 Rufael84 is offline Send an Email to Rufael84 Search for Posts by Rufael84 Add Rufael84 to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een redelijk default toernooi gespeeld. Verloren van GM Dgebuadze (~2510), Christov Kleijn (~2210) en nog een duitser (~2250). Verder gewonnen van Richard Koes (~1820) en ene T. v/d Werf (~1875)

Gezien het feit dat ik vanmorgen tegen die duitser gruwelijk blunderde in de opening (liet een toren slaan op a1, waarna ik meteen een kwal en 2 pionnen achter kwam), ben ik dus niet echt tevreden.

De andere partijen gingen wel. Met zwart kwam ik tegen Dgebuadze redelijk te staan, maar verzuimde dames te ruilen met - hoewel een pion achter - vrij remisachtig midden/eindspel. Ik dacht wat beters te zien, maar daar kreeg ik snel spijt van. Hij begreep de stelling dus beter. Ditzelfde gold voor Christov. Wederom met zwart kwam ik zelfs "slightly better" uit de opening (-0.3 of zo), maar het was wel een wat ongebruikelijke stelling voor mij. Hij trok handig het initiatief naar zich toe en won later met een tactisch grapje een pionnetje. Daarna won alles, maar maakte hij het zichzelf nog enigzins lastig. Hij miste enkele beslissende slagen, en op andere momenten zat hij te rekenen op sexy matjes. Glimlach Maar uiteindelijk won hij natuurlijk wel.

De twee winstpartijen waren behoorlijk, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik in het (vroege )middenspel telkens tactisch een slag wist te slaan.

04-02-2008 01:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kreeg commentaar van iemand dat m'n naam verkeerd gespeld zou staan op de 'toernooisite'.

Wilde dat dus even rechtzetten bij de organisatie, maar daar stond gewoon MFJ Anink.

Blijkt het dus hier op de pagina te zijn Draaiend hoofd

Toernooi was schaaktechnisch weer eens geen pretje, zoals bij mij de laatste tijd welvaker het geval is. Seth bleef logeren en dat was heel gezellig, ook door het na afloop de kroeg in gaan donderdag, vrijdag en zaterdag.
Aan de daardoor evt. opgelopen vermoeidheid zou ik de tegenvallende resultaten niet eens willen wijten.

In ronde 1 m'n koning en toren laten vorken omdat ik meevluggerde in zijn tijdnood.
In ronde 2 helemaal weggespeeld door een klein meisje dat uiteindelijk onderaan eindigde en mij liet wegkomen door een mat in 5 omdat mijn (via matdreiging gepende) dame met schaak kon nemen.
In ronde 5 een onnauwkeurigheid precies op het moment dat zwart druk had voor de pluspion die ik had en wat volgde was een geforceerd mat in 5 (of groot materiaalverlies).
En in 6 een stelling met een toren meer niet kunnen winnen; en toen ik een D+T-eindspel via Db6+ makkelijk kon winnen verkoos ik een tussenzetje, waarna wit eeuwig schaak had.

En voor de eerste keer dacht ik na afloop van zo'n toernooi niet dat ik weer wat meer aan het schaken moest doen, maar juist wat minder.. Nee!

Jullie zullen er weinig van merken bij DSC (en de laatste externe ronde speel ik uiteraard wel), maar intern bij Leithen stop ik voorlopig even.. Depri

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 06-02-2008 at 15:43.

06-02-2008 15:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller