Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC4 verslaat DSC5 met 6-2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC4 verslaat DSC5 met 6-2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindelijk heeft DSC4 de 2 matchpunten binnen! De promotieklasse HSB, waarin 3 teams van DSC uitkomen leverdere wederom een onderling treffen op, en hoewel de uitslag doet vermoeden dat het een soepele overwinning werd, was het dat in geen geval.

Jan-pieter Vos kon helaas niet spelen, en werd vervangen door Corniel Nobel vervangen. Een goede vervanger zo bleek.

Aanvankelijk leek het voor DSC4 niet de goede kant op te gaan. Een fout in de opening kostte Martin Glimmerveen (3) materiaal en daarmee leek de partij over. Rufael Merkuria (7) kwam met een pion achterstand uit de opening, en echte compensatie leek hij daarvoor niet te hebben. Seth van der Vegt (5) had een mindere stelling gekregen door goed spel van Simon Broos, en de overige borden gingen gelijk op, met uitzondering Corniel (2) die een duidelijke plus had. Al met al toch geen rooskleurig beeld...

Dat het balletje raar kan rollen bleek ook vanavond weer. Seth speelde op een mat-truc, waartegen Simon zich niet goed pareerde, en ondanks de achterstand in materiaal won Seth. Daarna trok René van Alfen de stand gelijk door van Henrik Tamerus (1) te winnen.

Olivier Marincic (6) kreeg langzaam voordeel tegen Naomi Snikkers en kon een winnende aanval neerzetten. Daarna maakte Corniel remise tegen Bart Meulemans, en leek het de goede kant op te gaan.

Zeker gezien de stelling van Marco Anink (4) en Diederikvan Heijgen (8) die overwegend stonden. Daarbij had Martin zijn (verloren) stelling weten om te buigen in een remise achtig eindspel. Marco won van Jan-pieter de Vries, Rufael had een pion terug gewonnen tegen Rob Smits en stond daarna gewoon beter en won.

Diederik (8) speelde actiever dan Edgar Huisman, kreeg veel initiatief en speelde het goed uit. Martin moest uiteindelijk genoegen nemen met remise, wat gezien de opening meer was dan menig teamgenoot en de NPC nog verwachtte. (ondergetekende had dat halfje al ingecalculeerd)

Daarmee werd het 6-2, en doen we goede zaken als het gaat om lijfsbehoud in de promotieklasse.

 DSC41866-DSC518266-2
1Henrik Tamerus1910-René van Alfen18310-1
2Corniel Nobel1745-Bart Meulemans1825½-½
3Martin Glimmerveen2076-John Spierings1828½-½
4Marco Anink1893-Jan-Pieter de Vries19081-0
5Seth van der Vegt1898-Simon Broos17961-0
6Olivier Marincic1766-Naomi Snikkers18381-0
7Rufael Mekuria1853-Rob Smits18131-0
8Diederik van Heijgen1789-Edgar Huisman17661-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 20-11-2007 at 09:59.

20-11-2007 01:56 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij het sluiten van de markt bleken we ruim te winnen, maar halverwege zag het daar niet naar uit. Ikzelf had zeker moeten verliezen.

Met dank aan Seth die onze eindspurt inzette, zodat het team er weer in geloofde Glimlach

20-11-2007 02:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Seth van der Vegt Seth van der Vegt is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2006
aantal berichten: 15

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij was over geheel genomen zeker niet om over naar huis te schrijven. Mijn a-positionele gerommel in de opening kan het daglicht eigenlijk niet verdragen.

Maar de mooie mat-truc maakte gelukkig veel goed

Het gaat om deze stelling:

Simon Broos - Seth van der Vegt


Wat direct opvalt is de slechte pionnenstructuur van zwart. Ik heb eerder mijn pion op b7 al gegeven met de hoop dat een vage koningsaanval nog redding kan brengen. De pionnen op c5 en a5 lijken ook al rijp voor de sloop.

In deze stelling had ik de mat-truc 24. .... Ph5 25. Txc6 Le3+ 26 Kh1 Pg3+ 27. hxg3 Dh5 mat al gezien, alleen dit leek mij niet het juiste moment om het te brengen.

Zomaar een toren in laten staan in de hoop dat deze mat-truc gaat werken leek mij wat te verdacht. Ik neem toch aan dat mijn tegenstander zich gaat afvragen waarom ik zomaar een toren laat instaan.

Daarom: 24. .... Txd6 25. Txd6 Ph5
Dit valt in ieder geval al een stuk minder op. De verleiding is groot om 26. Txe6 of 26. Lxe6 te spelen. Vooral de laatste zet lijkt de mat-truc tegen te gaan omdat nu Lh3 mogelijk is geworden. Maar met 26. .... Dxe4! 27. fxe4 Le3+ 28. Df2 Lxf2+ heeft zwart nog steeds spel.
26. Td3 Le7!



Een venijnig zetje. De bedoeling van deze zet word zometeen duidelijk.
27. Pxa5?
Wit denkt even een pionnetje mee te kunnen snoepen.
27. ..... c4!
En dat was de bedoeling: door een tweede pion te offeren kan zwart de belangrijke g1-a7 diagonaal bezetten.
28. Pxc4 Lc5+

Wit heeft nu wel degelijk een probleem. 29. Pe3 is nu ook niet echt de zet die je wilt spelen wegens 29. .... Dg5 en wit moet nu zowat wel 30. Kf2 gaan spelen omdat 30. Df2 Pf4! gewoon ordinair materiaal wint voor zwart! Misschien moet wit nu wel 29. Te3 Dg5 30. Df2 Pf4 gaan spelen.

De witspeler onderkende dat probleem ook een speelde daarom
29. Kh1?? Pg3+
En opgegeven. Na 30. hxg3 kan zwart kiezen uit Dh6 of Dh5 mat.
0-1

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Seth van der Vegt on 20-11-2007 at 04:20.

20-11-2007 03:49 Seth van der Vegt is offline Send an Email to Seth van der Vegt Search for Posts by Seth van der Vegt Add Seth van der Vegt to your Buddy List Add Seth van der Vegt to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een goede invaller noemen ze dat... Nee! Frons Nee!

Corniel Nobel-Bart Meulemans
Delft 2007

Na 13...e7


14.e1
Ik speelde geen 14.d3 omdat ik bang was voor 14...f3?! 15.xe4 xd1 16.axd1, komplete onzin natuurlijk, want dit staat heel duidelijk +- De tekstzet is overigens ook prima.
14...0-0 15.d5? c5+ 16.g3
Auw, en zo heeft zwart weer wat om voor te spelen. De stelling blijft nog lang in het voordeel van wit overigens, maar het is allemaal een stuk minder duidelijk dan na 14.d3 of 15.d3.

Daarna verlies ik m’n pluspion weer en kom ik in een goed-paard-slechte-loper-eindspel terecht. Daar verlies ik nog een pion, en enkel wegens de resterende tijd van 2:48 van mijn tegenstander kom ik daar mee weg vrees ik.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-11-2007 11:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat ik twee keer verstek heb laten gaan nu dan actief als NPC voor het vierde. De wedstrijd begon niet zo best aangezien martin in een openingsvalletje liep en daardoor een kwal moest inboeten. Ik vond het niet erg dat martin remise aan ging bieden hetgeen resulteerde in een flink tijdsverbruik bij de tegenstander die niet goed wist of hij het aan moest nemen en vervolgens terecht doorspeelde want objectief stond martin toen nog verloren. Altijd grappig om wat verwarring te stichten. Corniel stond erg goed en kon m.i. met Ld3 de boel beslissen (en zet later ook nog dacht ik). Hij liet dit na en onze vriendelijke belg wist goed weg te komen naar een goed eindspel. Al snel was dus duidelijk dat de onderste vier borden de beslissing moesten brengen, aangezien ik van de bovenste vier alleen bij marco nog het vertrouwen had. Tijd dus om alle vier (onderste borden) ervan te doordringen dat ze ervoor moesten gaan en met name martin zijn rug te laten rechten !

De kansen begonnen echter te keren !
Diederik won een kwal en de rest van de partij was uitschuiven als was hij uiteindelijk als laatste klaar Glimlach
Seth wist vervolgens Simon Broos mat te krijgen met enige hulp van Simon (1-0). Henrik daarentegen blunderde in een saaie stelling doordat hij zijn onderste rij probleem niet adequaat oploste (1-1) Ollie speelde een partij uit een stuk en wist lamgzaam maar zeker een te passieve Naomi te verschalken. Na de winst van een kwal was het even later helemaal over (2-1). Corniel kreeg van een zwaar in tijdnood verkerende bart remise toegespeeld en gezien de standen op de overige borden zou daarmee de wedstrijd wel binnen zijn (2.5-1.5 dus). Vervolgens kwamen de punten snel binnen bij Rufael die een vreemde paardmanouvre van Rob Smits afstrafte Grijns (3.5-1.5) en bij marco die jp op de pijnbank had de hele avond (4.5-1.5). Martin wist na zijn ontsnapping naar een goed eindspel dit net niet in winst om te zetten (5-2) en Diederik nam alle tijd voor het slotakkoord al had zijn tegenstander wel wat eerder op kunnen geven (6-2). Een goed en broodnodig resultaat, op naar de Scheve Toren waar het vierde zal moeten proberen wederom mp's te halen. Het vijfde krijgt een zwaar seizoen, hopelijk kunnen ze de rug rechten en tegen de anderen nog voldoende mp's halen.

20-11-2007 12:32 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toch fijn zo'n team waar je op terug kan vallen als je zelf even aan het prutsen bent Tong

20-11-2007 16:09 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij was het eindspel bij mij echt niet meer te winnen. In de (wel wat korte) post-mortem kon ik mijn paard niet op tijd activeren; wit kreeg altijd de tijd op de centrumpionnen af te ruilen en vervolgens met zijn koning dus net mijn a-pion af te stoppen.

Deze stelling:


Stelling na de zet c3 meen ik, zwart aan zet.

20-11-2007 16:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een bewogen avond, die er niet altijd even rooskleurig voor het vierde uit heeft gezien.

Na ongeveer twee uur spelen leken Martin en Seth een nul, een plusje bij Corniel, een minnetje bij Henrik, een goeie plus bij Diederik, een Olivier met aanval maar veeheel minder tijd, een pion achter zonder compensatie bij Rufael en een spannende stelling bij mij.
Oftewel geschat een 3,5-4,5 nederlaag; het zou er om gaan spannen.

Maar toen won Seth, en het vuur ging branden bij ons. Martin rechtte de rug, Olivier maakte het keurig af, en ik plaatste een pionoffer gevolgd door een stukoffer.

Het was een typische Marco-partij (aldus Rufael M.) : dichtgeschoven stelling met ruimtevoordeel - aanval opbouwen - plots knallen en offeren.
Vlak daarvoor had Seth gewonnen; en zo sprak Martin tegen mij en NPC Oranje de legendarische woorden:

"Volgens mij heeft Seth net een punt gewonnen en Marco een punt weggegeven."

Hoe anders bleek het; Jan-Pieter nam beide offers aan en het was meteen uit. Het gerommel werd keurig bezworen en het zou geen echte Marco-partij zijn als er niet een mooi stukje drama voor het publiek zou volgen: het zou allemaal best gewoon afgewikkeld kunnen worden, maar middels een kwaloffer was het mat in 5. Dat was de 3,5-1,5...waarna even later Rufael de matchpunten binnenhaalde! Rockend

Met de verwachting dat Promotie en Scheve Toren toch wel erg sterk zijn gaat het er nu om dat we SHTV 2 weten te kloppen; datzelfde geldt voor DSC5. En als die ergens anders nog voor een verrassing weten te zorgen, zouden we zomaar al onze plekken in de Promotieklassen kunnen behouden.

Met daarbij de hoop natuurlijk dat er eentje verdwijnt richting KNSB. Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-11-2007 16:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Volgens mij was het eindspel bij mij echt niet meer te winnen. In de (wel wat korte) post-mortem kon ik mijn paard niet op tijd activeren; wit kreeg altijd de tijd op de centrumpionnen af te ruilen en vervolgens met zijn koning dus net mijn a-pion af te stoppen.

Deze stelling:

Stelling na de zet c3 meen ik, zwart aan zet.


pe6 en dan voor wit ?

20-11-2007 16:56 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

d3 a5 a4 en dan?
Ik besloot tot Pg7 - om het paard proberen om te spelen naar f5 en eventueel verder. d4+ forceert dan echter remise.

20-11-2007 17:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Een goede invaller noemen ze dat... Nee! Frons Nee!


Puur naar het resultaat kijkend, je zat op bord 2 en je haalt een halfje tegen Bart, zeg ik prima.

Had trouwens het idee dat er opvallend veel variatie zat in het scoreverloop - per bord bedoel ik dan.

20-11-2007 19:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Had trouwens het idee dat er opvallend veel variatie zat in het scoreverloop - per bord bedoel ik dan.


In de loop van de tijd bedoel je?

Tja, bij mij ging het zo: +0,1 : +1,3 : +2,2 : +0,4 : -0,5 : -0,8 remise...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-11-2007 01:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Tja, bij mij ging het zo: +0,1 : +1,3 : +2,2 : +0,4 : -0,5 : -0,8 remise...


Het zal dus voor iedereen duidelijk zijn dat ik heel blij mocht zijn met remise. Ik heb trouwens het idee dat ik dit seizoen nog geen enkele lekkere partij gespeeld heb, misschien moet ik maar eens iets makkelijkers proberen: kienen of dammen of zo Huil 2

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

21-11-2007 07:49 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
d3 a5 a4 en dan?
Ik besloot tot Pg7 - om het paard proberen om te spelen naar f5 en eventueel verder. d4+ forceert dan echter remise.
d4 is inderdaad niet te stoppen en dan is het remise

21-11-2007 11:02 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

SHTV 2 klopt DD 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Slecht nieuws voor DSC4 en 5, goed nieuws voor DSC3: SHTV 2 - DD 3 5-3.

Op de HSB-site stond de uitslag nog niet en dus speurde ik op de sites van beide clubs, en daar vond ik het navolgende verslag.

DD 3 kan gezien worden als een concurrent voor DSC3 voor promotie, SHTV 2 is met DSC4 en 5 kandidaat voor degradatie. Persoonlijk ben ik er dus niet heel blij mee.



Verslag: SHTV 2 verslaat DD 3
"Dinsdagavond 20 november ging ik kijken bij het tweede dat in het Nationaal Schaakgebouw DD 3 trof in de derde ronde van de promotieklasse. De eerste twee wedstrijden waren verloren gegaan en dus was het nodig om eens wat punten scoren. Het werd een onderhoudende wedstrijd met een prachtig resultaat voor onze club.

Olaf van Leeuwen had met zwart een wat mindere positie tegen Wim Reimer. Olaf speelde een van zijn paarden naar voren en meteen dacht ik dat wit daarmee een dubbele aanval in de schoot geworpen kreeg. Dat dacht wit ook en a tempo werd met hoog opgetrokken linkerwenkbrauw de ogenschijnlijke krachtzet uitgevoerd. Het bleek dat Olaf een schitterende val had gezet. Hij haalde zijn dame uit de aanval en dreigde nu zelf met een combinatie damewinst. Spoedig zette hij zijn team op 0-1.
Rik Pronk kwam een pion achter en moest zijn koning verdedigen tegen een binnenvallende dame. Dit deed Rik zo goed dat die dame zowat ingesloten werd. Hij kon door een eeuwige aanval remise afdwingen.
Melchior Vesters speelde zeer sterk en slaagde erin een kwaliteit te winnen. De opponent genereerde nog wel wat tegenspel, maar dit werd ingenieus door Melchior weerlegd. Vervolgens combineerde onze man er nog een kleine kwaliteit bij, waarna de hand werd uitgestoken.
De comfortabele 0,5-2,5 voorsprong was een steun in de rug voor de anderen die in moeilijke partijen verwikkeld waren. Teamleider Evert Baak maakte remise na een partij die steeds ongeveer in evenwicht was geweest.
Theo Bovenlander stond wat moeilijk en kwam in tijdnood. Hij won een kwaliteit, maar de tegenstander kon met een loperpaar en actieve stukken gemakkelijk uit de voeten. Met nog 1 minuut en 45 seconden bood Theo remise aan. De DD-er weigerde gezien de stand en Theo was gedwongen om iets te forceren. Het gooide de pionnen van zijn koningsstelling naar voren en dit was eigenlijk behoorlijk sterk. Met nog 9 seconden won onze speler een dame. Toen hij nog 4 seconden had zette hij een mat in 3 in. Met nog 1 seconde op de klok gaf hij mat, fantastisch.
Paul Regeer kwam meteen daarna een verlossende remise overeen met zijn opponent. Paul had 2,5 uur een pion achter gestaan, maar had deze net met actief spel weer teruggewonnen.
Ton Vissers had voortvarend gespeeld met wit en stond nu beter in een dame-eindspel. Omdat de tijd begon te dringen en zo'n eindspel nogal verradelijk kan zijn werd remise gegeven. Nog steeds geen partij verloren, indrukwekkend. Karl Baak en zijn tegenstander waren in wederzijdse tijdnood. Hierin werd toch nog wat tegenslag ondervonden, maar dat gaf niet meer. Het tweede had DD 3 al plat: 3-5, zeer knap gedaan. "

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

21-11-2007 20:50 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ai. Niet bepaald goed nieuws inderdaad. Maar goed, ook op eigen kracht kunnen we het gewoon redden. VOor DSC5 is het nu eigenlijk wel al 2 voor 12...

Quote

Olaf van Leeuwen had met zwart een wat mindere positie tegen Wim Reimer. Olaf speelde een van zijn paarden naar voren en meteen dacht ik dat wit daarmee een dubbele aanval in de schoot geworpen kreeg. Dat dacht wit ook en a tempo werd met hoog opgetrokken linkerwenkbrauw de ogenschijnlijke krachtzet uitgevoerd. Het bleek dat Olaf een schitterende val had gezet. Hij haalde zijn dame uit de aanval en dreigde nu zelf met een combinatie damewinst. Spoedig zette hij zijn team op 0-1.


Dit doet mij toch wel deugd. A-tempo spelen loont niet Glimlach

21-11-2007 21:07 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ai. Niet bepaald goed nieuws inderdaad. Maar goed, ook op eigen kracht kunnen we het gewoon redden. VOor DSC5 is het nu eigenlijk wel al 2 voor 12...

Quote

Olaf van Leeuwen had met zwart een wat mindere positie tegen Wim Reimer. Olaf speelde een van zijn paarden naar voren en meteen dacht ik dat wit daarmee een dubbele aanval in de schoot geworpen kreeg. Dat dacht wit ook en a tempo werd met hoog opgetrokken linkerwenkbrauw de ogenschijnlijke krachtzet uitgevoerd. Het bleek dat Olaf een schitterende val had gezet. Hij haalde zijn dame uit de aanval en dreigde nu zelf met een combinatie damewinst. Spoedig zette hij zijn team op 0-1.


Dit doet mij toch wel deugd. A-tempo spelen loont niet Glimlach


Tenzij het 'bekend' is natuurlijkKnipoog

21-11-2007 21:13 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

RE: SHTV 2 klopt DD 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Slecht nieuws voor DSC4 ...


Ik zie promotiekansen hierdoor alleen maar toenemen...Grijns

21-11-2007 21:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Henrik daarentegen blunderde in een saaie stelling doordat hij zijn onderste rij probleem niet adequaat oploste (1-1)


In deze stelling heeft wit wellicht een heel klein plusje, maar na 19. ... Td5 is er niet veel aan de hand. Ook na het gespeelde 19. ... Txd2 20. Txd2 is er nog niets aan de hand als zwart met 20. ... h6 een vluchtveld voor zijn koning maakt. Na het gespeelde 20. ... Td8?? heeft zwart na 21. Dc4! onoverkomelijke problemen met zijn onderste rij.


Er volgde nog 21. ... Dc8 22. Pc6 Pd5 23. Txd5 exd5 24. Pe7+ Kf8 25. Dxc8 Txc8 26. Pxc8 1-0.

Helaas bleek het de enige meevaller te zijn afgelopen maandag. Halverwege had ik er nog wel vertrouwen in, maar na de onverwachte nederlaag voor Simon ging het snel bergafwaarts met het vijfde.

Over 2,5 week krijgen we het derde van DD op bezoek, hopelijk hebben we dan meer geluk.

__________________
I play against pieces

21-11-2007 21:43 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ai. Niet bepaald goed nieuws inderdaad. Maar goed, ook op eigen kracht kunnen we het gewoon redden. VOor DSC5 is het nu eigenlijk wel al 2 voor 12...

Quote

Olaf van Leeuwen had met zwart een wat mindere positie tegen Wim Reimer. Olaf speelde een van zijn paarden naar voren en meteen dacht ik dat wit daarmee een dubbele aanval in de schoot geworpen kreeg. Dat dacht wit ook en a tempo werd met hoog opgetrokken linkerwenkbrauw de ogenschijnlijke krachtzet uitgevoerd. Het bleek dat Olaf een schitterende val had gezet. Hij haalde zijn dame uit de aanval en dreigde nu zelf met een combinatie damewinst. Spoedig zette hij zijn team op 0-1.


Dit doet mij toch wel deugd. A-tempo spelen loont niet Glimlach


Ik weet precies hoe hij dan kijkt. Ik heb ook wel eens het genoegen mogen smaken die wenkbrauw weer naar beneden te zien gaan Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-11-2007 22:59 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller