Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC6 verliest van Schaakhuis 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC6 verliest van Schaakhuis 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tweede ronde heeft het zesde met 3-5 verloren van Schaakhuis 2.

Vooraf werd de kansen op succes al klein ingeschat. Schaakhuis is gemiddeld 80 elo-punten sterker.
De wedstrijd begon met enige vergtraging. De tegenstanders waren niet op tijd binnen.

Het eerste resultaat was voor Simon Dirkse, hij liep onverwacht tegen een nul op. Even later haalde Johan vd Pol een soepele remise binnen, en won Roland ten Have zijn partij. Daarmee kwam de stand gelijk.

De overige partijen boden weinig uitzicht op succes. Alleen Rene Gelpke stond duidelijk beter. De overige borden lieten een gelijke tot mindere stand zien.

Coen Leentvaar en Theo Rekveldt verloren inderdaad en Rene Gelpke won.

Als laatsten waren Albert Kemeling en Gerard Bilars bezig. Albert kon ondanks twee pionnen minder nog net remise maken middels zetherhaling. Gerard lukte dat net niet en moest in verlies berusten.

Daarmee was het 3-5.

Het zal dit seizoen moeilijk worden voor het zesde; als ratingzwakste moeten de punten bij elkaar gesprokkeld worden. De volgende ronde is tegen DD4.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Albert on 30-10-2007 at 12:12.

30-10-2007 09:58 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had last van een overmatige dwang om alles weg te geven. Het begon met een foutief offer op b5. Volgens een teamgenoot heet dat "Kamikaze".

Daarna beet ik me in de stelling met twee pionnen compensatie en mijn tegenstander die zijn knol noodgedwongen op d8 moest parkeren en het hopelijk lang zou duren voordat ie eruit kwam.

Niet dus. Want na een aardigheidje van mijn tegenstander moest mij dame pas op de plaats maken en verloor ik een kwaliteit. Oei volle toren tegen drie schamele vrijpionnen. Is nog te proberen, maar als je daarna nog je loper weggeeft, dan kun je beter stoppen.

Al met al, dit was een weer eens staaltje van rampzalig slecht spel. Of het dit seizoen nog wat wordt met mij, waag ik te betwijfelen.

30-10-2007 19:45 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op 2800 meter hoogte bivakkerend (lager dan mn postcount hier, beduidend hoger dan mn elo Knipoog) lees ik met lichte teleurstelling dat er verloren is van Schaakhuis. Natuurlijk was een verlies het elotechnisch verwachtte resultaat, maar een overwinning (of wederom een 4-4) zou het zware seizoen dat nog volgt wat ontzien.

Als alles volgens planning verloopt - żEn waarom niet? - zal ik er de rest van het seizoen bijzijn. Hopelijk met een positieve bijdrage voor DSC6. Vooralsnog ga ik er vanuit dat we het gaan redden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-10-2007 22:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Twee degradanten uit jullie groep toch? Dan wordt het nog wel een zwaar seizoen ja...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

31-10-2007 10:09 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller