Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Open Prometheus Kampioenschap van 11 januari t/m 19 april 2006
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Open Prometheus Kampioenschap van 11 januari t/m 19 april 2006 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

SV Prometheus organiseert weer het jaarlijks Open Prometheus schaak Kampioenschap en U kunt zich vanaf nu voor deze twintigste editie inschrijven.

Speeldata: Vanaf de tweede donderdag in januari iedere twee weken op de volgende donderdagen: 11 en 25 januari, 8 en 22 februari, 8 en 22 maart en 5 en 19 april.

Locatie: DUWO denksportcentrum te Delft tegenover winkelcentrum "In de Veste" aan de Zusterlaan 114.

Aanmelden kan t/m donderdag 4 januari 2007 met vermelding rating en groep en KNSB-nr:
door direct te reageren bij wedstrijdleider@svprometheus.tudelft.nl
of via contact op de site van Prometheus.

DSC'ers en bekenden:
Groep A:
Simon Broos
René van Alfen
Hora Vlam
Willem-Jan van den Broek
Arend van Dop
Arno Wiersma

Groep B:
Jack Duijvestijn
René Torenstra
Diederik van Heijgen
Kees Venema
Leo Zuijdgeest
Rob Scherpenisse
Annamaria Dokman
Adriaan ter Mors

Simon Dirkse

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 08-01-2007 at 13:12.

29-10-2006 21:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar zit de ratinggrens?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-10-2006 21:29 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je zou op de website kunnen kijken:
A groep is vanaf 1700
B groep is tot 1800

(Ik zie verder trouwens niet waarom het enorm veel uit zou maken, het is niet alsof je al zo enorm veel speelt)

Ik beslis later pas of ik meedoe, ben sowieso ronde 1 op vakantie. Ik moet ergens dit najaar eens naar de roosters en tentamens van komend voorjaar kijken, dan weet ik definitief of ik mee kan doen. Vooralsnog denk ik van wel.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 29-10-2006 at 22:18.

29-10-2006 22:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rustig maar...ik vroeg het me gewoon af...

en waarschijnlijk zal ik ook niet mee kunnen doen, en dat heeft niets met ratinggrenzen te maken.

Ik heb volgens met 2 studies en wat keuzevakken iets teveel hooi op m'n vork genomen, de laatste is het steeds het schaken dat daarvan de dupe wordt.

But look on the bright side:

Hoor je ze ooit nog klagen over geluidsoverlast bij DSC?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-10-2006 22:42 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja.

29-10-2006 22:43 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh, dus jij gaat nog wel? Draaiend hoofd

Of zijn mijn verhalen in Leiden helemaal op de Sebastiaansbrug te horen? Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-10-2006 22:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Marco,

De geluiden vanuit Sebastiaansbrug op maandagavond zijn in elk geval tot in de verre buitenwereld te horen. Maar ik klaag niet, op maandagavond, ik kom er niet bovenuit dus niemand zou het horen.
Maar wat lees ik nu over het volgen van twee studies? Heb ik iets gemist?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

03-11-2006 12:51 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Edit: Ja, maar van Corniel mag ik dat hier niet bespreken, dus dat hoor je op de club wel.

11 december ben ik er weer eens, en misschien voor die tijd nog eens een maandag of donderdag, wie weet...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 04-11-2006 at 15:51.

04-11-2006 00:54 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heren, aub geen slowchat hier. Tanx

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-11-2006 15:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inschrijven voor het Open Prometheus Kampioenschap kan nog tot morgen (dinsdag-) middag. Dus als je mee wilt doen: snel even een mailtje sturen!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-01-2007 13:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niemand iets interessants te melden over dit toernooi?

26-01-2007 12:34 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

De tweede ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Teun, hierbij vast wat informatie van gisteravond (2e ronde). Arend van Dop verliest van J.W. de Jong, ikzelf - ook met zwart - van Timon van Dijk, Hora wint van Simon Broos en Arno verliest. In de B groep wonnen René Torenstra en Leo Zuijdgeest hun partij; de overige uitslagen heb ik niet paraat.

Zelf kwam ik voortreffelijk uit de opening doch en offerde vervolgens (overmoed?!) een stuk tegen 2 pionnen. Her en der wellicht niet de beste voortzetting gekozen en deksel op de neus gekregen...

26-01-2007 14:38 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Diederik wint, Simon D. wint, Rob wint.

In mijn partij ging het lang gelijk op (en W.J., ...b5 van jou was een goede zet, maar gelukkig had ik die in de partij wel tegengehouden. Verkeerde stelling Knipoog).

Jan van Lier heeft eerder een Staunton tegen mij gespeeld (die partij won ik wel), maar het punt was dat-ie kennelijk van tactische feesten houdt, en dus hield ik het rustig, zonder mijn gebruikelijke gambieten. Een Chigorin van René. Psychologie op kneuzenniveau!



Zwart heeft hier zojuist de positionele bok 20...b5 gespeeld. 20...c5 zou een goede zet zijn geweest met minstens gelijk spel. Er kleeft echter nog een nadeel aan Zwarts zet.
Wit speelt en wint.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-01-2007 19:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In ronde 3 moest ik in groep B tegen Annemaria Dokman, die ik in voetbaltermen positief zou willen betitelen als bijtertje Glimlach In voorbereiding kwam ik haar in de database niet tegen, of zij moet af en toe spelen onder de naam Dokmanov Glimlach

Wederom heb ik gambieten vermeden, en het werd een klassiek NI waarin Wit het loperpaar vroeg krijgt, maar tegen een irritant vol centrum met steigerende zwarte paarden aanhikt.
René Torenstra - Annemaria Dokman, OPK 2007 B (3)


Zwart aan zet

Volgens mij vinden beide spelers het centrum belangrijk Glimlach Voor een mooi plaatje zou er nog een stuk op d6 moeten staan, maar dat gaat niet. ...c5 hangt al tijden in de lucht, en dan is de stelling onduidelijk. Annemaria speelt echter 18...La8 en krijgt ...c5 er in de rest van de partij niet meer door. Wit wikkelt af naar een gewonnen goede loper miserabel paardstelling, waar je dat in de boeken meestal andersom leest.
Annemaria was in hevige tijdnood, dus ik beschouw dit maar als de slotstelling - de mat in twee hierna gebeurde met zesendertig seconden op de klok.



Simon Dirkse verloor van Jan van Lier, en Diederik speelde remise tegen Ton Paalvast. Leo Zuydgeest verloor van Ger Honderd, en van Rob Scherpenisses partij weet ik niets. (Rob?)
Jack Duijvestijn verzuimde een kwaliteit te pakken tegen Kees Vellekoop vanwege een sterk Wit paard dat overbleef, maar investeerde even later wel een stuk. Arend demonstreerde later dat het resulterende eindspel van K+T+p tegen K+D+p remise was door een mooie vesting, maar dit ging voor ons en de spelers te ver. Jack won.

In de A-groep won Henk van Huizen in een partij waar de stelling op een slagveld leek van Arno Wiersma. Arno, nog iets te melden over dat spektakel?
Arend van Dop ging het eindspel tegen Eric van der Marel met een pluspion in. Arend hield de druk er goed op, waardoor de remisemarge uiteindelijk overschreden werd en Arend won.
Het einde van de andere partijen in de A-groep heb ik niet meer gezien omdat ik zelf bij mijn bord moest blijven.
Heren spelers, de uitslagen van Hora Vlam, René van Alfen, Willem-Jan van den Broek (schaakverslaafd Knipoog) en Simon Broos?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-02-2007 20:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora Vlam speelde remise tegen Mark Irwin, René van Alfen verloor met zwart van Christov Kleijn en Simon Broos had remise tegen Frans Vreugdenhil. Onze voorzitter verloor van Jan Willem Koelmans.
De hoogst geplaatste DSC'ers in de A-groep zijn Arend en Hora met 2 uit 3 op plaatsen 10 en 11; Arno moet nog scoren en doet dat in de volgende ronde. Nietwaar?

In de B-groep blijkt Rob Scherpenisse met zwart verloren te hebben van Ike Tjin A Lin, en Rob moet even wachten op revanche vanwege een bye in de volgende ronde.
Ikzelf en Diederik volgen Rens ter Veen op plaats 2 en 3. Ik heb nog 3 uit 3, diederik verloor een halfje aan Ton Paalvast. Door de vreemde kleurverdeling in de eerste ronde speel ik nu niet tegen de andere driepunter Rens, maar tegen Ton Paalvast. Jack Duijvestijn krijgt zijn wens en mag tegen Rens.
Alle DSC'ers bevinden zich in het bovenste 2/3 gedeelte van de ranglijst.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-02-2007 19:20 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En, spannende ontknopingen in de b- (en a-) groep, of bleef het bij saai houtjes schuiven Knipoog

09-03-2007 00:37 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller