Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Persoonlijk Kampioenschap HSB in weekenden 15 en 30 september
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Persoonlijk Kampioenschap HSB in weekenden 15 en 30 september Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het Persoonlijk Kampioenschap (PK) van de HSB wordt dit jaar gespeeld in twee weekenden: 15-17 september en 30 september/1 oktober.

Meer informatie is te vinden op: www.delftseschaaksite.nl/toernooi/pkhsb/.

25-08-2006 23:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik zie dat er nu een betere site aan zit te komen! Goed werk!


Aan te komen? Hij is toch af?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-08-2006 16:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik heb me aangemeld , wie nog meer ?

07-09-2006 13:06 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als het een maand later zou zijn zou ik zeker meedoen, maar ik heb nog steeds verhuizdozen door het huis zwerven...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-09-2006 13:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook alle 4 de dagen geen tijd, maar Oranje naar het NK..het klinkt terecht Glimlach

07-09-2006 14:37 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bijna 100 deelnemers al...gaat de goeie kant op!

07-09-2006 14:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Bijna 100 deelnemers al...gaat de goeie kant op!


Ik tel er 10? Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-09-2006 15:14 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo
Bijna 100 deelnemers al...gaat de goeie kant op!


Ik tel er 10? Knipoog


Ah, dus deze post die bestemd was voor het draadje over het rapid toernooi van aankomende zaterdag is hier terecht gekomen.

07-09-2006 15:58 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo
Bijna 100 deelnemers al...gaat de goeie kant op!


Ik tel er 10? Knipoog


Ah, dus deze post die bestemd was voor het draadje over het rapid toernooi van aankomende zaterdag is hier terecht gekomen.


Ik vond het sarcasme er ook al een beetje dik opliggen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-09-2006 16:46 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo
Bijna 100 deelnemers al...gaat de goeie kant op!


Ik tel er 10? Knipoog


Ah, dus deze post die bestemd was voor het draadje over het rapid toernooi van aankomende zaterdag is hier terecht gekomen.


Ik vond het sarcasme er ook al een beetje dik opliggen Glimlach


neem aan dat er nog een update volgt met deelnemers, anders is het wel erg triest inderdaad. waarom is het eigenlijk niet wederom gekoppeld aan prometheus ?

08-09-2006 15:17 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
neem aan dat er nog een update volgt met deelnemers, anders is het wel erg triest inderdaad. waarom is het eigenlijk niet wederom gekoppeld aan prometheus ?


Uit het jaarverslag van de HSB

Quote

5.1 Persoonlijke kampioenschappen 2006
De wedstrijd om het persoonlijk HSB-kampioenschap is in het afgelopen verenigingsjaar nog
niet georganiseerd. In goed overleg tussen het bestuur van Prometheus en van de HSB is
besloten de samenwerking tussen beide organisaties niet voort te zetten. Niet omdat er
problemen waren, maar omdat het HSB-bestuur van mening was het aan te durven zelf een
PK te organiseren en zo op deze wijze de HSB-schakers een extra toernooi te bieden.
Prometheus organiseert in het voorjaar, als vanouds, het Open Prometheus Kampioenschap.
Besloten is het HSB-toernooi in het begin van het nieuwe verenigingsjaar te plannen en omdat
de kampioen 2005 al bekend was, is besloten deze wedstrijden in een tweetal weekenden in
september 2006 te organiseren.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-09-2006 15:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

PK-HSB in 2 achtereenvolgende weekenden is een gedurfd experiment. Vooralsnog even afwachten hoeveel deelnemers er uiteindelijk zullen zijn.

08-09-2006 15:54 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ze het zelf willen blijven organiseren in de toekomst moeten ze wellicht toch eens gaan denken aan de vertrouwde formule dins-, woe, of donderdagavond. En het ruim van te voren goed aankondigen natuurlijk...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-09-2006 17:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

PK - HSB (21 deelnemers)
donderdag, 31 augustus 2006
Dennis Ruijgrok van Bobby Fisher (Elo 2275) is op dit moment de grote favoriet voor het PK van de HSB dat in de weekends van 16 en 30 september wordt gehouden.
De deelnemerslijst tot nu toe is:

Dennis Ruijgrok (2275, Bobby Fisher),


Jan van den Bergh (2128, Promotie),


Hora Vlam (2097, DSC),


Alexander Cupido (2042, SG Rijswijk),


Richard Oranje (2024, DSC),


Hans Segers (2003, Schaakcombinatie en DD),


Menno Pietersma (2190 WSC),


Mike Hoogland (1954, Haagse Toren),


J. Scholten (1849, RHC Arena)


E. E. Baak (1846, Schaakcombinatie),


Ronald Blok (1825, Promotie),


Jan-Pieter de Vries (1762, DSC),


K. L. Baak (1752, Schaakcombinatie),


Harry van der Stap (1741, Rijswijk),


Roland ten Have (1695, DSC),


Ronald de Vries (1688, Promotie),


Y. Mikhail (1678, RHC-Arena)


Rene Torenstra (1663, Prometheus)


André van der Weijde (1640, Prometheus)


Jan Zonneveld (1558, Haeghe Ooievaar) en


Jonathan de Heer (---, Bobby Fisher)

13-09-2006 15:27 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

vindt op zich het idee van een weekende wel prima ipv 7 weken ergens aan vast te zitten . twee weekends is erg veel. wellicht kan ook :
donderdag avond ronde 1, vrijdag avond ronde 2, zaterdagochtend ronde 3 zaterdagmiddag ronde 4, zaterdagavond ronde 5 , zondagochtend ronde 6 en zondagmiddag ronde 7. met een mogelijke bye in ronde 1 tm 5 of zelfs twee byes in ronde 1-5.

13-09-2006 15:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
vindt op zich het idee van een weekende wel prima ipv 7 weken ergens aan vast te zitten. (..)
wellicht kan ook:
(..)

met een mogelijke bye in ronde 1 tm 5 of zelfs twee byes in ronde 1-5.


Dat klinkt als een heavy weekendtoernooi, ik weet niet of mensen daar heel blij van worden. Maar het lijkt me haalbaarder dan de huidige opzet, dus in dat opzicht.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-09-2006 15:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert melde elders het volgende:

Quote

Originally posted by Koert
Het is te ingewikkeld om zeven partijen (is dat niet het minimum?) te spelen. Wellicht liggen de beide weekends te dicht bij elkaar en zou je halverwege september vier en halverwege oktober de andere drie partijen kunnen spelen.

Overigens moet het PK zich nog een vaste plaats verwerven en voor een start vind ik twintig deelnemers niet slecht.


Feit is dat het PK al jaren georganiseerd wordt, dus 'moet zich nog bewijzen' vind ik niet juist. Zoals Arno al melde is deze opzet voor het PK niet nieuw en was de opkomst nooit geweldig, maar was het dit jaar minder dan de voorgaande jaren. Twee uitstapjes waarbij met Prometheus werd samengewerkt daargelaten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-09-2006 10:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De opmerking van Koert, als voorzitter van de HSB, stelt me toch eigenlijk wel teleur. 20 deelnemers is NIETS. Waar ligt dat aan? Spreiding over twee wekenden is toch wel de vreemdste opzet die ik ooit heb gezien. Van de mensen met een sociaal leven kan nu vrijwel niemand. De opzet verbaast me nog meer aangezien het al eerder gedaan is met weinig succes!!
Ook is er zeeeeeeer weinig aan reclame gedaan.

Ik begrijp werkelijk NIET waarom dit zo gedaan is, Koert. Zelfs al zou je het falen van de poging buiten beschouwing laten... Er was een goede formule met de OPK, en er zijn zat problemen binnen de HSB als ik het zo hoor en zie, waarom dan iets goeds proberen te verbeteren? Zoveel mankracht heeft de HSB nu ook weer niet. Als een goed positioneel schaker betaamt: verbeter je slechtste stuk eerst.

20-09-2006 14:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
De opmerking van Koert (..)

Spreiding over twee wekenden is toch wel de vreemdste opzet die ik ooit heb gezien.


Nu goed, het lijkt mij niet de meest wenselijke oplossing, maar het lijkt meer te gebeuren. (Zie opmerkingen op hsb forum). Hoewel ik vermoed dat het in die situaties niet in twee achtereenvolgende weekenden gebeurt. Daarnaast gebeurt het ook bij de halve finales van het NK.

Quote

Er was een goede formule met de OPK


Nu ja, ik vond het vervelend dat je bij het OPK niet vooruit mocht spelen (hoewel dat in een weekend ook niet gaat lukken natuurlijk) maar het aantal deelnemers was een succes te noemen.

Quote

er zijn zat problemen binnen de HSB (..)
verbeter je slechtste stuk eerst.


Je formulatie is des Martins (als in: het kan ook iets vriendelijker), maar met de strekking ben ik het wel eens: de HSB lijkt problemen, zeker wat de jeugd aangaat. Hoewel ik het standpunt van het HSB bestuur begrijp dat een het zo'n toernooi afzonderlijk zou moeten kunnen organiseren en dat de leden van de HSB het wellicht fijn vinden als er naast het OPK nog een toernooi georganseerd wordt, denk ik de beslissing om dit te doen niet op het meest gunstige moment is genomen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-09-2006 17:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je moet je bedenken dat het een Forum is, en ik meestal dus niet de moeite neem mijn posts te heroverwegen en zo. Dus af en toe kan het inderdaad aardiger.

Natuurlijk is het standpunt dat er naast het OPK nog een toernooi gehouden zou kunnen worden het overwegen waard. Na overweging zou ik het dan meteen verwerpen. Namelijk:
1) Er zijn al een hoop toernooien, waaronder een hoop nieuwe toernooien (denk aan plannen met 4-tallen).
2) Er is geen mankracht (geen HSB jeugdleider, flop lightning toernooi). TENZIJ er een andere club gevonden zou kunnen worden, om net als Promethes het toernooi voor de HSB te organiseren.

Daarnaast is ook de opzet veranderd. Er is een opzet gekozen die om logische en eerder genoemde redenen zeer ongebruikelijk is. Daarnaast heeft de opzet in het verleden ook voor de HSB al aangetoond niet goed te werken. Een onbegrijpelijke keuze dus. Het voorbeeld van de Halve Finale is er inderdaad, maar dit is eveneens een slecht voorbeeld. Sowieso zijn er enige discussies over de opzet, maar daarnaast is het een toernooi met alleen geplaatste en geinviteerde spelers. Dit i.t.t. het PK HSB.

Maar wat ik misschien nog wel het ergste vind is de houding van de voorzitter van de HSB. Fouten maken KAN (alhoewel er hier enkele flinke fouten gemaakt zijn), maar dan is het wel belangrijk dat er van geleerd wordt. Er is geen sponsor, het deelnemersveld is zowel kwantitatief als kwalitatief (favoriet Ruigrok trok zich terug!) bar slecht, er was geen reclame, etc etc. Daar kun je als beleidsmaker NIET tevreden mee zijn. Zeker niet gezien de input op verschillende plaatsen, waarvan ik mag hopen dat die gehoord wordt.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 20-09-2006 at 18:35.

20-09-2006 18:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller