Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » Het DSC KSNB-Bekerteam verslaat WSC
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Het DSC KSNB-Bekerteam verslaat WSC Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 3-1 heeft het Bekerteam van DSC, WSC verslagen. Alleen Joram op den Kelder verloor.

De heenreis verliep redelijk voorspoedig. Enige verbeterpuntje was dat we voortaan beter naar Joram op den Keldermoeten luisteren, dat voorkomt omrijden.

In Naaldwijk aangekomen, bleek dat er een prachtig zaaltje voor ons gereserveerd was. Helaas begon er in een naastgelegen gedeelte van het gebouw net een vergadering en dus schoven we uiteindelijk maar gewoon aan bij de interne zoals dat ook bij DSC het geval is.

Marten Wortel won aan bord 1 van Jan-Willem de Jong. Een uitstekende prestatie. Jan-Willem de Jong wint soepeltjes achter elkaar wat HSB kampioenschappen, schakelt Karel van der Weide uit en is dus eigenlijk het voorbeeld voor de HSB. Maar Marten, die schaken meer als bijzaak ziet, bleef nuchter onder zijn overwinning en wilde na afloop nog best even aan de verzamelde WSC-ers, en speciaal aan Frans Vreugdenhil, even uitleggen hoe je het koningsgambiet moet spelen.

Joram op den Kelder aan bord 2 had helaas een beetje een vervelende partij. Dat heb je soms, dat het in de opening niet goed gaat en dat je de hele partij tegen een ruïne aankijkt (had ik ook tegen RSR Ivoren Toren). Zijn tegenstander gaf geen kansen meer weg.

Zelf speelde ik (Chiel van Oosterom) een aanvallend partijtje, die achteraf correcter blijkt zijn geweest dan ik tijdens de partij inschatte. Eigenlijk een klein mazzeltje dus.

Teamcaptain Gert Legemaat moest hard zwoegen, maar wist zijn tegenstander in de uitvluggerfase, toen Gert bij een 2-1 stand risicoloos op winst kon spelen, onder druk te zetten en het punt binnen te slepen.

 WSC2218-DSC22121-3
1Jan-Willem de Jong2360-Marten Wortel23280-1
2M. Pietersma2205-Joram op den Kelder21321-0
3Timon van Dijk2234-Chiel van Oosterom22410-1
4Manfred Kindt2074-Gert Legemaat21450-1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 28-02-2006 at 16:31.

28-02-2006 12:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Wsc-dsc: 1-3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wij hadden wit aan de oneven borden.

1. J.W. de Jong (2360) - M.Wortel (2328 ) 0-1
2. M. Pietersma (2205) - J. op den Kelder (2132) 1-0
3. T. van Dijk (2234) - Ch. van Oosterom (2241) 0-1
4. M.R.J. Kindt (2074) - G. Legemaat (2145) 0-1

Kort verslag:

Marten won weer eens magistraal met zijn koningsgambiet Halleluja . Joram werd hardhandig van het bord gezet Huil 2 Chiel speelde weer eens agressief en sterk hetgeen na ingewikkelde strijd een punt opleverde Goed zo! Ikzelf speelde een wisselvallige partij die ik uiteindelijk na hard zwoegen won.

Gewonnen dus met 3-1 en een leuke avond gehad Happy

__________________
Homo Caïssapiens

28-02-2006 13:12 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hi bekerteam,

Gefeliciteerd met deze knappe overwinning! Is de volgende tegenstander al bekend?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

28-02-2006 13:18 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Geweldig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een uitoverwinning tegen WSC: geweldig .
3 -1 is een duidelijke uitslag!!

Proficiat allemaal!

En dan te bedenken dat vorig jaar met Joost en Michiel het maar net 2 keer 2 - 2 werd en we uiteindelijk op grond van de laatste bordregel naar de halve finale gingen.

Op naar de halve finale tegen een van de volgende ploegen:
Paul Keres, LSG of HWP (Sas van Gent).

28-02-2006 15:40 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De heenreis verliep redelijk voorspoedig. Enige verbeterpuntje was dat we voortaan beter naar Joram moeten luisteren, dat voorkomt omrijden.
In Naaldwijk aangekomen, bleek dat er een prachtig zaaltje voor ons gereserveerd was. Helaas begon er in een naastgelegen gedeelte van het gebouw net een vergadering en dus schoven we uiteindelijk maar gewoon aan bij de interne zoals dat ook bij DSC het geval is.
Marten won aan bord 1 van Jan-Willem de Jong. Een uitstekende prestatie. Jan-Willem de Jong wint soepeltjes achter elkaar wat HSB kampioenschappen, schakelt Karel van der Weide uit en is dus eigenlijk het voorbeeld voor de HSB. Maar Marten, die schaken meer als bijzaak ziet, bleef nuchter onder zijn overwinning en wilde na afloop nog best even aan de verzamelde WSC'ers, en speciaal aan Frans Vreugdenhil, even uitleggen hoe je het koningsgambiet moet spelen.
Joram aan bord 2 had helaas een beetje een vervelende partij. Dat heb je soms, dat het in de opening niet goed gaat en dat je de hele partij tegen een ruïne aankijkt (had ik ook tegen RSR Ivoren Toren). Zijn tegenstander gaf geen kansen meer weg.
Zelf speelde ik een aanvallend partijtje, die achteraf correcter blijkt zijn geweest dan ik tijdens de partij inschatte. Eigenlijk een klein mazzeltje dus.
Teamcaptain Gert moest inderdaad hard zwoegen, maar wist zijn tegenstander in de uitvluggerfase, toen Gert bij een 2-1 stand risicoloos op winst kon spelen, onder druk te zetten en het punt binnen te slepen. Overigens, wat mij opvalt: het bericht van Gert is wat gewijzigd tot nieuwsbericht gemaakt, maar nu staat er ook: "Gert was iets minder in vorm...". Dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar om te zeggen, terwijl hij won, en hij dat zelf niet in zijn bericht vermeldde.

De terugreis was ongeveer het zelfde verhaal. Ook nu had er beter naar Joram geluisterd moeten worden, behalve door Marten als hij op de weg moet letten.

28-02-2006 16:10 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
Overigens, wat mij opvalt: het bericht van Gert is wat gewijzigd tot nieuwsbericht gemaakt, maar nu staat er ook: "Gert was iets minder in vorm...". Dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar om te zeggen, terwijl hij won, en hij dat zelf niet in zijn bericht vermeldde.


Je kan daar over twisten, of ik dat zo had moeten 'samenvatten'.

Hoe het ook zij: Gert reageerde op een nieuwsbericht. Dat nieuwsbericht heb ik aan de hand van wat hij schreef aangepast.

Met jouw aanvulling heb ik het bericht nogmaals aangepast, hopenlijk naar jouw tevredenheid. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-02-2006 16:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is prima, Corniel Tevreden

De volgende wedstrijd hebben we iets meer kans op een uitwedstrijd dan een thuiswedstrijd. HWP SvG heeft namelijk twee maal uit gespeeld, en LSG en Paul Keres hebben net als wij eerst thuis en toen uit gespeeld.

28-02-2006 17:35 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
De volgende wedstrijd hebben we iets meer kans op een uitwedstrijd dan een thuiswedstrijd. HWP SvG heeft namelijk twee maal uit gespeeld, en LSG en Paul Keres hebben net als wij eerst thuis en toen uit gespeeld.


En inderdaad. DSC mag (wederom) afreizen naar Sas van Gent. Een revanche voor de nederlaag twee seizoenen geleden lijkt me een mooi streven! Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-03-2006 15:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller