Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (13): Dolf Beltz verslaat Joost Michielsen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (13): Dolf Beltz verslaat Joost Michielsen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dolf Beltz heeft zijn goede vorm in de interne competitie voortgezet met een overwinning op Joost Michielsen. Ook Kees van der Meer pakt weer een vol punt.

Vier van de sterkste spelers kwam niet in actie in de interne omdat ze met het KNSB-bekerteam in actie kwamen. Koploper René Torenstra kwam tegen Olivier Marincic niet verder dan remise. Jan-Pieter de Vries boekte een knappe overwinning op Jan-Peter van Zandwijk.

Alle uitslagen vindt u hieronder:
 wit zwartuitslag
1Patrick de Bas-Kees van der Meer0-1
2Joost Michielsen-Dolf Beltz0-1
3Rob Smits-Arend van Dop0-1
4Kim Meulenbroek-Bob Voogt½-½
5Pieter Goossens-Joram op den Kelder½-½
6Frank van Zutphen-Rufael Mekuria1-0
7Walter Anema-Frans Palm1-0
8René Torenstra-Olivier Marincic½-½
9Cees Huygen-Mark Versteegh1-0
10Lucien van de Lisdonk-Jan van de Donk½-½
11Simon Broos-Kees Korving½-½
12Albert Kemeling-Nadeem Taverne0-1
13Diederik van Heijgen-Pieter Quist1-0
14Jack Duijvestijn-Rick Beekenkamp1-0
15Rick Plomp-Paul van Riet½-½
16Herman Zonderland-Gerrit Bussmann½-½
17Edgar Huisman-Corniel Nobel1-0
18Gerjan van der Dussen-Aad de Jong0-1
19Leo Zuijdgeest-Theo Rekveldt0-1
20Steef van der Weele-Steven Mast0-1
21Ernst Hanewald-Lito van Reede0-1
22Vitaly Kalikmanov-Mathijs Gijsbers1-0
23Wim Meijer-Rob Scherpenisse0-1
24Jan-Pieter de Vries-Jan-Peter van Zandwijk1-0
25Marianne Zelitchenko-Johan van de Pol0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 01-02-2006 at 20:01.

31-01-2006 02:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik deed gisteren een helemboel zaken waarvan je je kan afrvragen waarom. (Zelf vroeg ik mij dat te laat af)

Hoe het ook zij: Edgar maakte een niet zo beste partij (van twee kanten) mooi af.



22.Txh7+! Kxh7 23.Th1+ Lh6 24.Lxh6 Pxf2 25.Th4 Tf7 26.Lf8 mat



Sinds ik terug ben uit Australië heb ik nog geen goede (lange) partij gespeeld. Ik word er een beetje moedeloos van...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-01-2006 09:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zich is verliezen van Edgar nou ook weer niet zo'n schande...

31-01-2006 12:02 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren met zwart tegen Rene; een Grunfeld dus. Na eerdere blamages in de kwaliteitsoffer-variant ging ik dat uit de weg: geen 14 .... LxTa1 maar het passieve 14 .... Ld7 Lastig om dan spel te krijgen met zwart.

Na fouten van beide kanten werd het remise, maar tegen de koploper is dat natuurlijk geen schandeKnipoog
Rene zou je volgende week die cd mee kunnen nemen ajb?Glimlach

ps een grafische interface om een FEN te klussen zou erg handig zijn (persoonlijk vind ik het iets teveel gedoe om zelf zo'n bord neer te zetten op de huidige manier)

31-01-2006 13:36 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fritz kan dat

Uit mijn hoofd
Nieuw > Stelling opzetten
Dan zet je de stelling op en dan kun je het als PGN of FEN exporteren...

31-01-2006 14:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Mad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb het antwoord op de quizvraag van Arno: Partij 9 werd 1-0

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

31-01-2006 14:22 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Gisteren met zwart tegen Rene; een Grunfeld dus. Na eerdere blamages in de kwaliteitsoffer-variant ging ik dat uit de weg: geen 14 .... LxTa1 maar het passieve 14 .... Ld7 Lastig om dan spel te krijgen met zwart.

Na fouten van beide kanten werd het remise, maar tegen de koploper is dat natuurlijk geen schandeKnipoog
Rene zou je volgende week die cd mee kunnen nemen ajb?Glimlach

ps een grafische interface om een FEN te klussen zou erg handig zijn (persoonlijk vind ik het iets teveel gedoe om zelf zo'n bord neer te zetten op de huidige manier)


Het was denk ik toch wel een redelijke partij.
Wit stond constant iets beter, denk ik, maar ik was blij dat je mijn pionoffer niet aannam: dat verloor gewoon een pion. (Duh.)
Wit had het loperpaar en ging uiteindelijk voor een vrijpion. Dit is denk ik de sleutelpositie:

René Torenstra - Olivier Marincic, DSC Intern 2005 (13)

Wit aan zet


Voor mensen die wél techniek hebben: wat wil Wit hier? Hij staat wel lekker, maar da's een gevoel. Of is dit inderdaad remise?
Ik speelde door, kwam wat verder, maar verloor in tijdnood een pion. Oli bood elegant remise aan. In de analyze zag het er inderdaad als remise uit, maar met allebei drie minuten op de klok had ie dat waarschijnlijk wel kunnen winnen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

31-01-2006 14:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Fritz kan dat

Uit mijn hoofd
Nieuw > Stelling opzetten
Dan zet je de stelling op en dan kun je het als PGN of FEN exporteren...


Partij invoeren, dan edit/copy/copy position en plakken die handel.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

31-01-2006 14:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vraag het Ivanchuk, die had geen vrijpion, maar wel een pion meer en bracht Karjakin op.
Ligt er een beetje aan of zwart alles op tijd kan blokkeren denk ik, zou haast zeggen van wel, maar ook mijn techniek is slecht.

31-01-2006 16:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark
Ik heb het antwoord op de quizvraag van Arno: Partij 9 werd 1-0


Prutser. DSC5 zeker?

31-01-2006 16:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De standen zijn ook weer bijgewerkt. De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie. Eronder staat weer de stand gesorteerd op tpr/rating.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-02-2006 20:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller